Tore Johnny Kirkerud
Mort
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: desember 14, 2006, 21:55:10 pm » |
|
Hey Er ny i forumet og bruker mesteparten av sommeren på laks og sjøørretfiske, og jeg binder alle laksefluene mine selv. Ikke noe sensasjon i seg selv, men en utrolig fin hobby og holde på med på kalde vinterkvelder.  (Har altfor mange fluer). Er også på jakt etter brunørreten av og til. TJ
|
|
|
|
|
Loggført
|
Feskar`n
|
|
|
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: desember 15, 2006, 00:11:03 am » |
|
Hei Tore johnny! Velkommen til forumet. Jeg binder også mine fluer, men det er stort sett til sjøørretfiske. Skal starte oppbindingen til sesongen nå i Januar. Fint med noen som satser på laksen her i forumet. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hva søren biter Lutefisken på?
|
|
|
Tore Johnny Kirkerud
Mort
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: desember 16, 2006, 00:28:47 am » |
|
Hyggelig og treffe på likesinnede. Beklager seint svar, men driver og flytter inn i nytt hus på Aurskog. Har ikke begynt fluebindingen enda, men håper på og begynne så snart jeg har kommet i orden. Lurer på om det er flere som fisker laks her på forumet? Hva slags utstyr fisker dere med osv? Er litt utstyrsfrik selv. Har en G. Loomis 15# 10/11 Stinger GLX, G. Loomis 14# 9/10 Stinger Alta, Og Scott 9,6 #8 enhånds. Av sneller så har jeg en Danielsson eight twelve, Guideline Hydra og en Lamson Velocity 3,5. + noe annet krims. Tj. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Feskar`n
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: desember 18, 2007, 21:54:15 pm » |
|
Jeg trenger tips.Har kjøpt alt men er rimelig blank på dette området. Logg deg på og gi meg tips alle bidrag er nyttige for meg. MVH jackat
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: desember 19, 2007, 00:25:12 am » |
|
 Pcgutt er en rev til å binde fluer, send et PM til han. Torry
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: desember 19, 2007, 09:56:38 am » |
|
Etter vært som jeg lette på nettet ut over kvelden i går fant jeg mange tips og videoer men ingen ting om knuten som du skal avslutte med. Og den er jo viktig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: desember 19, 2007, 14:03:24 pm » |
|
Jeg har en sånn + mye mer har funnet noen linker nå som er greie med forklaring og bilder.Har begynt og binde ligger 7 stk i søplebøtta nå he he
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: desember 19, 2007, 14:06:18 pm » |
|
Det hvar enkelt og se på den videoen knuten så ikke så vanskelig ut men med det værktøyet alikevel
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: desember 19, 2007, 19:14:57 pm » |
|
 Så flott da gitt, det blir vel snart så vi kan handle fluer av deg da He He.(positivt) Fint at noen greier det, jeg har kastet alt jeg lagde. Lykke til med fluebindingen Jackat!! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: desember 19, 2007, 22:22:43 pm » |
|
Det blir vel ikke noe salg men blir det noen bra så skal jeg sende noen til deg,du hjelper meg og jeg deg det er en god egenskap de fleste skulle hatt. bandt et par fine i stad det kommer seg he he
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #11 på: desember 21, 2007, 10:33:57 am » |
|
Da er jeg godt i gang med min nye hobby men en ting er sikkert det er bare og finne seg et kurs for og lære alle tekniker. Hadde vært fint om dere har noen nyttige tips eller linker som kan brukes,for det går jo ikke noe kurs i julen. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: desember 21, 2007, 11:42:19 am » |
|
Da er den bestilt fint at alt fiske utstyret er så billigt.Reint morro 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: desember 22, 2007, 19:54:42 pm » |
|
Nå er jeg på mitt 3 døgn som flue binder og lurer på vilken fisk som tar dem he he det blir mye rart til og begynne med. Men og gi seg da har men jo tapt. Et kurs må til fluer har jeg fått till men det er helt sikkert mange teknikker som mann ikke kan. Så derfor må jeg bare utforske men en ting lurer jeg på er det bare jeg som er fersk. Gi meg tips da folkens
|
|
|
|
« Siste redigering: desember 23, 2007, 09:58:35 am av jackat »
|
Loggført
|
|
|
|
|