mai 22, 2012, 05:18:58 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snart tid for sjøørretmeite i sjøen!  (Lest 322 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mars 10, 2009, 23:28:09 pm »

Sportsfisker og forfatter Ingar Heum deler gjerne sine erfaringer med oss, så her er det bare å lese seg opp til den store sjøørretkonkurransen. Stor fisk tar stort agn sies det, og sjøørreten er intet unntak. Sjøørreten er en utpreget rovfisk og særlig de større ørretene lever for en stor grad av byttefisk. Det kan være brisling, småsild, fiskeyngel og kutlinger. Nå tar selvsagt både fluefiskere og slukfiskere stor sjøørret som går og snapper smådyr som strandreker og tanglopper, men det er kun i kortere perioder av året og det gjelder ikke alle store sjøørreter.

Les mer

http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=31485483&displaypage=TRUE
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: mars 11, 2009, 18:38:27 pm »

har fisket litt med dupp og agn til sjøøretten men har ikke fått de helt store fangstene enda men etter at jeg leste dette trur jeg at jeg kommer til å prøve det mere igjen ja!!
hvor får man tak i hel brisling/småsild?? de selger det ikke i noen buttikker her i slemmestad.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mars 11, 2009, 19:56:17 pm »

Det har du fått svar på en gang før gutten.

Eiker fiske og fritid har agnsild i passe størrelse, ellers så kan du få tak i det i Sverige fex. Maximat

Torry
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: mars 11, 2009, 20:08:15 pm »

Brislingen og silda du får på Eiker Fiske og fritid er av yperste kvalitet dette har da noe med lukt og gjøre noe som bør være perfekt for og få en god agn...
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: mars 11, 2009, 21:23:45 pm »

litt langt unna enda... muttern ble drit sur når jeg spurte pent om hun kunne kjøre meg til sandvika ca 25 min unna.... så tørr ikke en gang å spørre om å skjøre meg til drammen eller eiker...
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: mars 13, 2009, 22:25:41 pm »

skal ut å teste de taktikken der i morgen så da får vi se hva som skjer
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!