mai 22, 2012, 05:32:46 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sjø ørret konk i Tønsberg.  (Lest 281 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mars 28, 2009, 21:31:25 pm »

Det er en sto skam at arangøren av Sø konken i Tønsberg ikke gir beskjed at støing skal settes ut igjen etter at det er tatt bilde og målt den.Vet at det ble tatt en SØ på 73cm,men den var meget tynn.Det var rikignok en liten jente som tok den,men alikevel.DEN BURDE VÆRT SATT UT IGJEN.

Kommer til å sende en mail til arangøren av konken for å si min mening.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: mars 29, 2009, 00:45:16 am »

Selv om det var ein liten jente som fikk fisken, så er det dem det er viktigst å forklare hvorfor man skal slippe ut igjen støingene, og de største fiskene. Det er jo dagens unge som skal arve denne jorda, og da må de vite hvordan de skal ta vare på den også......

Arrangøren får ein gedigen MINUS i boka av meg.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mars 30, 2009, 09:34:57 am »

Det er vel ikke så lett for en liten jente å forstå dette nei, det går vel mest på foreldrene.
Er nok ikke så lett for de å forklare dette, for jenta var vel muligens dette den første fisken også.

Ser på det slik jeg, ok at jenta tok opp fisken, men de som arrangerer en konkurranse burde vel heller satt regler for hvilken tistand fisken burde ha og muligens utelatt denne fisken fra konken.

Er du 6-7 år og har fått din første fisk så er det jo en stor opplevelse, og sikkert også vanskelig å forstå hvorfor  den skulle settes ut igjen.

TS Grin
Loggført

erland k
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: mars 30, 2009, 21:06:50 pm »

Tror at hvis jeg hadde kastet ut en fisk som guttungen min fikk ,så hadde jeg nok fått hørt det ja.Tror egentlig at det hadde vært kroken på døra for han da og fiskeinntressen hadde blitt mindre og mindre .BARN ER BARN
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: mars 30, 2009, 22:22:17 pm »

Det kommer helt an på foreldrene. Eg har praktisert Catch and Release med selektiv utvalg av fisken, hele tiden, og guttene mine forstår veldig godt hvordan de skal te seg. Men eg kan godt forstå barn som ikkje ser hvorfor catch and release er viktig også.
Forøvrig, så forstår de fleste, til og med barna, om man forklarer på ein fin og riktig måte. Eg ser heller ikkje kvifor fisken skulle utelates fra konkurransen. Å veie og måle ein fisk, for så å slippe den tilbake, er helt OK for meg.

« Siste redigering: mars 30, 2009, 22:23:58 pm av aurebu » Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: april 03, 2009, 08:30:38 am »

Dette er jo langt fra første gangen det glipper fra arangøren der nede,men vi må også huske på at det er vet stort trykk for den klubben hvert år og dem gjør mye bra også.... sprø
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: april 03, 2009, 08:32:53 am »

Ja det vil jeg tro det er sikkert ikke så lett å få alt til å gå på skinner med små resurser heller.

TS Grin
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!