mai 22, 2012, 05:34:26 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ransfjorden  (Lest 767 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Ansats
Ørret
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mars 29, 2009, 19:06:19 pm »

På lørdag var første gang på isfiske og det var på Ransfjorden i nerheten av Odnes.Det var noe nytt,jeg fikk ikke noe.Og i dag søndag var jeg også på isfiske,det var faktisk et lokal ungdomslag som sto som arangør.Det var i landaasbygda.jeg fikk ikke noe .Jeg er ikke vant med dette fiske.Men det var et kjempevær så det var ok.Og en annen ting var at premiene var kjempefine.Så dette frister til gjentagelse.

Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: mars 30, 2009, 08:30:22 am »

Flotte saker Ansats, at det frister til å være med mer.
Da blir det  jo mere skriblerier her på forumet også He He

TS Grin
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mars 30, 2009, 22:18:18 pm »

Det er bare å prøve på videre Ansats. Fisken biter på til slutt. Da eg kom hit til Härjedalen, så hadde eg kun en røye, og ett par hundrede ørret på samvittigheten når det gjalt isfiske, og disse var alla utenom røya, tatt på ståsnører.

Det gikk fort å få fisk når man begynte å lære teknikkene...
Loggført

Ansats
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: april 09, 2009, 20:56:07 pm »

Det er en ting jeg ikke fikk med meg fra isfiske.Vi fiska med makk og magodt.Men de proffene som jeg vil kalle dem ,agna med noe helt annet,de kalte det for myrfluer.Jeg synest det ligna på rød maur.Har jeg rett i eller.
 Roll Eyes Roll Eyes
Loggført
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: april 09, 2009, 23:46:27 pm »

Det kan ha vært røde mygglarver,de er tynne og ca 1cm lange.Det er det første jeg tenker på når du beskrev det der.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: april 10, 2009, 21:43:45 pm »

Røde mygglarver kan være både og å fiske med. Man skal være stø på hendene for å agna med dem, for setter man kroken feil, så sitter man der med røde fingrer og ett blekrosa transparangt skinn på kroken. 
Eg har fisket med dem i to sessonger no, og de har ofte vist seg å være svært gode. Spesiellt på små abbor og sik, men eg har også tatt kilos røye på dem. Spesiellt om våren når fisken skal ha noe virkelig smått å bite på.

I dag var forøvrig maggot best. Fisket hele dagen med mygglarver, uten å få noe. De siste to minuttene hadde eg maggot på. Da hugg det på to sik, og eg endte på andreplass blant ca 150 deltagere på fiskekonkurransen.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!