mai 22, 2012, 05:37:58 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skjult eller ikke skjult krokspiss under mark fiske ?  (Lest 351 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Markfiskern
Ørret
Utlogget Utlogget

« på: mars 31, 2009, 15:47:21 pm »

Er det noen så vil dele sine erfaringer med mark fiske. Er det best med skjult eller ikke skjult krokspiss under mark fiske. Mye eller lite mark. Med dubb eller bunn fiske.
For min egen del så skjuler jeg krokspissen under markfiske. Men har og fisket med åpen krokspiss da det her begynt å bli lite mark igjen på lange fjellturer. Har i grunn ikke merket den store forskjellen. Men har hørt en del
teorier på området. Bare morsomt å høre andres erfaring.
Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: mars 31, 2009, 16:24:20 pm »

Hei

Har faktisk samme erfaringen som deg Markfiskeren, tror heller ikke det spiller så stor rolle.

TS Grin
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: april 02, 2009, 22:17:52 pm »

presentasjon av marken er viktig gutter spesielt på ørreten sprø
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: april 03, 2009, 08:18:16 am »

Smiley Der har du helt rett Jack, ørreten trenger spesiell oppvartning.

TS
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: april 03, 2009, 19:08:59 pm »

fisker bryr seg veldig lite om den ser kroken eller ikke! så lenge marken eller agnet blir presantert riktig.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: mai 11, 2009, 22:34:39 pm »

Jeg dekker altid kroken gelt med mark,og passer på at den er nesten igjenom på vei ut igjen det er en perfekt løsning for meg.Og kroken sklir da lenger ned i gapet på fisken før den skjønner det er noe galt noe som igjen gir en lettere kroking av fisken.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
kapoll
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: mai 14, 2009, 03:01:26 am »

Min erfaring med mark. Hvis jeg bruker dupp har jeg alltid liten og tynn mark på kroken, mye lettere å få fisken til å sluke marken. Hvis jeg fisker uten dupp bruker jeg gjerne et søkke hvis det er stri elv for å komme noe ned i strømmen og for å komme langt nok ut. I stille vann eller elv bruker jeg en 2-10 grams stang og tynn sene, lar marken drive og synke før jeg nøkker litt i sena. Vanligvis pleier jeg å dekke hele kroken.  Hvis jeg dorger med mark er et godt råd å prøve gulp, den faller ikke av kroken.  På sene kvelder i august er det stor markklyse langs land.
Loggført

bare et kast til
Alf Kåre
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: mai 25, 2009, 19:15:48 pm »

Jeg fisker veldig mye i elver etter laks med mark. Jeg fisker med tre-fire mark på kroken, og har alltid krokspissen godt synlig.

Min erfaring og teori er at det er større sjanse for at laksen tygger på selve krokspissen og dermed "stikker seg", og forsvinner før den har svelget marken med usynlig spiss.

Men dette er bare min mening, og slettes ingen fasit Smiley
Loggført
JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: mai 25, 2009, 22:14:49 pm »

hmm, har ikke fisket kjempe mye med mark, men jeg har alltid hatt den synlig, kanskje jeg får prøve og ha den skjult neste gang. men må si det har bitt bra med tuppen synlig å:) Beste er 35 tryter på 1,5 time... fisker stort sett bare tryte med mark, har egentlig aldri prøvd og fiske noe annet med det.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: mai 26, 2009, 23:49:16 pm »

Det kommer mest an på når på året det er! for når laksen biter nå er det som regel på grunn av at den er sulten og da bør man ha på en del meit men på høsten når fisken blir mere hissig har spissen ganske synlig.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!