Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: april 19, 2009, 18:10:41 pm » |
|
Jeg sliter en del med å få fanget nogle SØ !!! ( bare spørg Team Kaos ) og lurer derfor på om i herinne kan give meg et par absolutte must have sluker til dette fiske ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Alt for mange timer siden siste SØ
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: april 19, 2009, 18:27:22 pm » |
|
Viking Herring har jeg best erfaring med til SØ ( sølv/blå) 10 gram-15 gram. Noen her på forumet vil nok foretrekke Møre silda. Ellers så har jo Søvik Sluken kommet på markedet igjen. Sild som agn er også fint å bruke. (men små.) TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: april 19, 2009, 19:46:24 pm » |
|
Skal se om jeg ikke får fatt på et par Vikinger til neste tur jeg.... greit å have litt extra i boksen selv om der faktisk er tung nok i forveien !!  Men i skrivende stund er det fluenstanga som trekker mest i meg... dog er der enkelte dage hvor evnerne mine med den stang ikke strekker til og jeg må ty til sluken... har et bredt utvalg av kystblink til den Danske Havørred men disse har til nå ikke gitt uttelling. Bruker sild når jeg har lysten på det... Og det skjer faktisk ofteere og oftere dog er min sesong startet seint i år så har enda til gode å prøve dem i år da det kun er blitt til 3-4 ture hittil men som hele siste høst har det kun vert blanking eller fast fisk mistet grunnet febrilske handlinger og umulige hendelser ( Igjen kan Team Koas skrive under på dette )
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: april 19, 2009, 20:02:40 pm » |
|
Gode Sjøørred Sluker: Kasteslukfiske fra land: Jensen Tobis, Møresilda, alternativt Viking Herring. Abu, Toby Abu, Toby Slim
Dorging/Trolling: Rapala Orginal Floating Nils Master Invincible Jensen Tobis Møresilda Toby
Viking Herring er en av mange etterligninger av Møresilda. Møresilda er en gammel kjent sluk fra Remen Slukfabrikk. De fleste Møresild etterligninger fisker meget godt. Spesiellt Sølv/Blå kombinasjon er god.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: april 19, 2009, 20:12:57 pm » |
|
Sjekket litt i skrinet mitt... Har diverse Jensen Tobis, Møresilda & Toby av de nevnte men i kansje litt for store størrelser 16+ Gram det er nok der mitt største problem ligger, slukene jeg bruker er simpelthen for store... men igjen de er i tidens løb innkjøpt til Danske forhold... må se å få grejet innstilt på litt mere lokale forhold !  Satser på at få fisket litt denne uke også og skal nok holde dere oppdatert med resultaterne av det ( Ellers får jeg nok Team Kaos på nakken )
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: april 19, 2009, 21:07:48 pm » |
|
Jeg selv bruker opp til 28 gr så dine er ikke for store.
Team Kaos sliter vel litt selv etter å få Sø om dagen
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: april 19, 2009, 21:38:11 pm » |
|
Tipper det er meg som bringer TK litt dårli fiske om dagen.... han har vel nesten slitt siden han tok meg med for første gang.... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: april 26, 2009, 20:12:30 pm » |
|
Tipper det er meg som bringer TK litt dårli fiske om dagen.... han har vel nesten slitt siden han tok meg med for første gang....  Oppdatering på TK's fiske.... Han slo til med en FIN SØ på 53 Cm & 1,2 Kg idag.... (flue) tipper at lykken hans vendte i det jeg begynte å fange fisk også...  Fiikk 3 på flue og 1 på sluk idag !!! dette etter nærmere 80 timer uten fangst !!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: april 27, 2009, 19:02:31 pm » |
|
Hei gutta, hold dere til trådens emne "Hvilke sluker er et must i boksen"
TS
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: april 27, 2009, 19:34:36 pm » |
|
Kom bare med en oppdatering på et utsagn jeg selv kom med tidligere i tråden ! Hvis dette ikke er tillatt så syntes jeg nok at takhøyden er litt lavt satt herinne
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: april 27, 2009, 20:04:45 pm » |
|
Kom bare med en oppdatering på et utsagn jeg selv kom med tidligere i tråden ! Hvis dette ikke er tillatt så syntes jeg nok at takhøyden er litt lavt satt herinne Vi har høy takhøyde her inne men en gang i blandt minner vi bare på om at vi holder oss til emnet vi adminer sklir selv også ut en gang i blandt kjør på vidre Admin jack
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Team Kaos
|
 |
« Svar #11 på: april 27, 2009, 21:07:39 pm » |
|
Den viktigste sluke en skal ha i sluk boksen er den DU har mest tro på selv.Men ikke lett det i disse tider,det er jo et hav av forskjellige sluker på markedet.
Men mine faste i skrinet er Møresild 10 og 15gr blå/sølv, kobber /rød, messing/rød. Toby 7-15gr hels den gode gamle grønne med messing bakside. Salamander i 12gr mesin og kobber. Har også noen andre,men det er di som jeg nevner først som jeg bruker mest.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Sjø Ørret fisker og livsnyter..................
Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
|
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: april 27, 2009, 22:31:27 pm » |
|
Kom bare med en oppdatering på et utsagn jeg selv kom med tidligere i tråden ! Hvis dette ikke er tillatt så syntes jeg nok at takhøyden er litt lavt satt herinne Vi har høy takhøyde her inne men en gang i blandt minner vi bare på om at vi holder oss til emnet vi adminer sklir selv også ut en gang i blandt kjør på vidre Admin jack Bra å høre.... men det viste jeg vel egentligt i forveien... kjenner jo TK fra et par fisketure etterhvert !!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
Kallimalli
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: april 27, 2009, 22:34:01 pm » |
|
Den viktigste sluke en skal ha i sluk boksen er den DU har mest tro på selv Fant jo ut av dette i søndags.... det var jo siste sjangse sluken som tok fisken !!! den jeg hadde kjøpt for å bruke på sen kvelds og natt fisket ! hehe Må innrømme at jeg ikke hadde mye tro på den før jeg startet å bruke den... men tipper egentligt også at jeg ramte den SØ rett i kjeften da jeg ikke rakk å sveive inn før den satt... uttermere var det et komplett mislykket kast ettersom sene satt runt toppen av stanga 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #14 på: april 28, 2009, 00:04:16 am » |
|
Når jeg skal fiske sjøøret har jeg altid med meg et par sluker som kan minne litt om møresilda som har gitt meg mye fisk. har aldri klart å finne ut hva de heter men de har gitt meg en del sjøøret! får du fisk på et kast kan man ikk kalle det misslykket, men alle de kastene som havnet en halvmeter fra beina dine som ikke gir fisk kan man kalle misslykka kast
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|