mai 22, 2012, 06:09:40 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1 2 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjempe gjedde tatt i Nitelva  (Lest 2371 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mars 10, 2007, 17:55:20 pm »

Gjedde sesongen er i gang, og startet med en riktig sugg.
Les mer her:

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2628603.ece

Grin
Loggført

Hva søren biter Lutefisken på?
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: november 16, 2008, 17:27:50 pm »

der vil ikke jeg bade!!!!
Loggført

Sjarken
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: november 19, 2008, 10:44:47 am »

Bade gjør du i badekaret hjemme fiske gjør vi ute 
Loggført
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: november 19, 2008, 18:51:00 pm »

jeg har badet flere ganger ut i både elver og innsjøer det er litt mere spennende for plutselig kommer en av gamlingen ned for å se og så ser dem masse store bølger og slenger en diger svenske pilk i hue mitt sjokka2
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: november 19, 2008, 18:55:46 pm »

Det gjør dem bare fordi de er vant til å fange store grønnekrokodiller som plasker fælt i vannene sine, og tror det er likt i Norge.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: november 30, 2008, 16:10:23 pm »

vis de ser en gjedde på et sted gidder de ikke å fiske der på et år!! gjedda har samme status som dassmort.
Jeg er den eneste som fisker i åroselva etter gjedde og får 30-40 gjedder i året og 15-25 ørret og 1-6 laks så å kalle åroselva for lakseelv er vel å skryte??
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: november 30, 2008, 16:29:03 pm »

vis de ser en gjedde på et sted gidder de ikke å fiske der på et år!! gjedda har samme status som dassmort.
Jeg er den eneste som fisker i åroselva etter gjedde og får 30-40 gjedder i året og 15-25 ørret og 1-6 laks så å kalle åroselva for lakseelv er vel å skryte??

Det er helt klart ingen rein Lakse elv det der nei men det går opp mye pen sjøørret der men gidder ikke fiske i den elva siden har sett så mye hoggorm der tidligere år og da regner jeg med at det finnes der enda.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: november 30, 2008, 18:30:35 pm »

Huggorm er vel ingen hindring. Så lenge man ikkje trenger dem opp i ett hjørne da. For meg er det å oppleve skogens dyr halve turen. Men naturligvis, så er det ikkje noe morro å bli bitt av ein huggorm.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: november 30, 2008, 19:14:07 pm »

Huggorm er vel ingen hindring. Så lenge man ikkje trenger dem opp i ett hjørne da. For meg er det å oppleve skogens dyr halve turen. Men naturligvis, så er det ikkje noe morro å bli bitt av ein huggorm.

Jeg har orm skrekk,og det til di grader også jeg er døden nær vær gang jeg treffer på en.
Loggført

Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: november 30, 2008, 22:40:27 pm »

Ikke jag heller då det var en hel del is där  Wink men gäddan var fin hoppas själv på grov gäddan nu i vinter om det blir någon vinter  Roll Eyes
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: desember 01, 2008, 00:27:40 am »

Forståelig nok, det Jack. Når man først har fått skrekken for noe, så sitter det gjerne heile livet. Og det uansett om det er ein reell trussel, eller noe som andre kan se på som latterlig. Bare se på enkelte når det gjelder edderkopper, mus, og andre småkryp.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: desember 02, 2008, 09:43:48 am »

Huggormen er vemmelig,
men man kan jo ha på høye slagstøvler når man går gjennom skogen.
Det anbefales jo når man ferdes der det er huggorm.
Men upraktisk når man en fin sommerdag skal ut å fiske, selv er jeg ikke nevneverdig skrekkslagen av huggorm, men har vel ikke møtt den så mange ganger heller.
Huggormen har jo hørsel, og terkker seg vekk ved litt støy, men det gjør jo også fisken hvis det er i et meget stille område man skal fiske.

Torry
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: desember 02, 2008, 17:49:40 pm »

Jeg kommer jo like stille som den når jeg lusker meg rundt et vann for og fiske så ta ikke den kjekke der du Torry digger
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: desember 02, 2008, 19:38:49 pm »

Tja, Smaken er som baken. Selv synes eg at huggormen er ett vakkert dyr. Eg var ein gang dobmmer på ein jaktfelt skyting. Etter økta mi var over gikk eg ned og satte meg ved de som sendte Lærduer avgårde for lærdue skytinga. Etter at eg hadde sittet der noen minutter var var de som skjøt ut lærduene klar for ein liten pause. De snudde seg og sa at eg måtte ikkje sitte der, for det var midt i ett Huggorm bol. Det viste seg at rundt meg på alle kanter var der store og små huggorm. De nærmeste låg bare noen få titalls cm fra meg, og solte seg. SÅ lenge eg ikkje kom for nær, eller truet dem, så brydde de seg ikkje om at eg var der. De tenkte vel at eg var ute etter å sole meg litt eg også.

Eg har riktig nok trolig fått ett bitt av ein slik kar ein gang også. Da drev vi med høy arbeid, på gode gamle måten, med Hesje. Da eg kom heim oppdaget eg to små pungteringer i huden, omtrent som to stoppenåler hadde stukket meg med ca 1 cm avstand fra hverandre. Den neste timen svulmet armen min opp som ein ballong, men etter ytterligere noen timer forsvant bulen, og alt ble bra igjen. Håndleddet mitt såg på det verste ut som ein diger tennis ball var sydd under huden, og selv om det ikkje gjørde vondt, så føltes armen riktig sprengd og oppsvulmet. Det klødde aldri som ved insekt stikk heller, og aldri har eg sett ett insekt bitt svulme slik. Ormen såg eg aldri, men mest trolig hadde den ligget i høyet som vi tok av den nedersta strengen på Hesja.
Det var først år etterpå at eg las korleis huggorm bitt utarter seg at eg forstod med sikkerhet hva som hadde bitt meg.

Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: desember 02, 2008, 19:44:57 pm »

Glem ormen nå og tilbake til emnet..
Loggført

Sider: 1 2 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!