I dag fikk jeg endelig ferdig båten og montert stangholderene. Dorgje stengene mine har ikke kommet enda, men man tager vad man haver, så jeg tok med meg 1 sjø ørret og 1 ørretstang ut, og kjærringa ble åsså med.
Vi begyndte og dorgje med 2 wobblere etter, 1 Rapala Countdown TR og en Orginal Silver, etter 3 minutter ca satt der på en Lyr på 400 gram på TR wobbleren. den bla halt i båten, og fiskekakene til mor var delvis i havn. Så gikk der ca 5 minutter før stanga med silver wobbleren stod i 90 grader, jeg fikk hoppet over vindskjermen og tatt tak i stanga, og der var det VOLDSOMT liv, mer enn jeg tror jeg noen gang har opplevd, det som var f*** var at fortommen min røyk og den fisken fikk leve i frihet(med en wobbler i kjefften).
Så dorgjet vi videre, og det var stille i ca 30 minutter, men så satt der på en til

Dette var åsså en Lyr på 400 gram, den ble tatt på en Countdown TR, etter silveren forsvant brukte vi kun de wobblerene(var de eneste jeg hadde med).
Vi putret videre og så satt der på en snodig sak jeg aldri hadde sett før, ei Hønje, denne tok jeg med meg, men det viste seg at denne ikke var særlig spiselig, veide den ikke, men den var en 40-50 cm lang.
Der gikk ikke mer enn ca 10 minutter før det ble liv i stanga igjen, og denne gangen var det en fin markell i andre enden, og det var gøy og hale den i land, er skikkelig liv i disse her! Hadde ikke trodd at makrellen var inne allerede, og jeg regner med det bare var en slenger, men jeg kommer til og ut med makrell harpe en dag og prøve åsså

Den jeg fikk i dag var noe en 2-300 gram tipper jeg.(veide den ikke).
Så nærmet vi oss sundet der sena mi røyk, og rett før vi rundet pynten hang der på en skikkelig en på ørretstanga, det var en kamp og få om bord, men det gikk til slutt og der var det en Lyr på 800 gram:)
Med andre ord en velykket tur til og være årets første!

Prøvde jo egentlig på sjø ørreten da, og den fikk vi ikke i dag, men morro var det nå likevel!

Her er bilde av fangsten: