mai 22, 2012, 06:13:17 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dagens fisketur 2009  (Lest 9156 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #15 på: mai 05, 2009, 22:58:06 pm »

Virkelig ein gladnyhet dette her. Grattis Jack.
Mere morro enn å høre at Simon danket "Nils Master" på gjeddefiske på Søndag. 
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: mai 06, 2009, 22:49:42 pm »

Ja, da har jeg hatt enda en fin tur ute med stanga mi og det er altid en deilig følelse å kunne vandre langs en liten bekk med lettspinn etter ørret og smågjedder=) men jeg var jo mest ute etter ørretten men den var det ikke mye liv i!!! Trur denne kan få litt av skylden for det... og meg da for har ikke vært så flink til å gjøre raske tilslag.
Gjedda veide jeg til 3 kg og er foreløbig gjedde nr 2 i år og den forje veide jo også 3 kg så dette er jo knall bra;)
Gjedda var ganske dau men hadde et par lengre utras og et par kule triks i lufta så kan ikke klage så mye på det heller.

fiska meg ned igjen med rapalaen uten at noe skjedde så tok meg en tur til mølla før jeg skulle hjem og der møtte jeg jo seff han som bor der og vi hadde jo en lite fiskeprat som vanlig, han kunne heller ikke skryte av så mye ørret der i år men har sikkert noe med den lange og harde vinteren??? eller den vannvittige store vårflommen?? så burde sikkert prøve meg helt i utløpet der snart for det er nok der ørretten står nå;)
Klarte å få dratt opp et slips under fossen der etter at han gikk inn ca 30 cm men den ble satt forsiktig ut igjen og kjørte den heller ikke noe serlig så den var rask med å komme seg under strømmen igjen;)
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: mai 07, 2009, 21:39:29 pm »

Fin rapport, men ein merkelig elv du fisker i, med vann som ligger loddrett nedover. Må være mye strøm det og vanskelig å fiske i.... 
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: mai 07, 2009, 22:42:52 pm »

haha ja ser vist at jeg glemte å rotere bildet og kommer straks med ny rapport fra samme vassdraget og fikk jeg noe fisk i dag tru??? det får dere vite snart
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: mai 11, 2009, 10:46:37 am »

Jaja glemte vist å skrive noe serlig om den turen og den forje turen min dit:( Får vel starte med den forje.
Da tok jeg meg en kort tur fra ca 1800 til 2100 og prøvde meg på å meite gjedde men det blei ikke noe gjedde eller noe annet.
Men mikkel rev kom og prøvde å stjele agnet mitt den sniken!! jeg måtte bare litt bort for naturen kalte og når jeg kom tilbake hadde reven hue oppi agn glasset mitt med appetittsild!! Den stakk heldig viss når jeg ropte på den men den klarte jo å få tatt litt over halvparten av silda mi da...

Å da var det gårsdagens fisketur som gikk til skitthegga/grodalselva eller hva den nå hetter?? har hørt en del navn på den lille bekken!
Jeg tok med meg en stor bøtte mark og noen kroker + en stor cola og startet fra mølla og der kom jo han som bor der ut og hilste som vanlig=) og fikk beskjed om at fiskerapport måtte komme;).
han spurte også om jeg ville bli med på fjellet til sommern og det svarte jeg jo sef JA!!!! til haha.
Men tilbake til temaet! jeg fiska meg nedover og hadde på fisk i omtrent alle kulper men de virka ganske små og det virka helt håpløst å få kroka de.
Fiska meg hele veien nedover og plompa jo som vanlig noen ganger for mye men vannet var ikke så kaldt som jeg hadde trudd:).
Satte meg ca 30 min ved utløpet for der hadde jeg skremt 4 ørretter som sto rett oven for innløpet på et brekk der men det var det samme faanskapet her som lenger oppe i elva som ikke lot seg kroke!!!
Nå begynte klokka å bli mye så stakk ut til odden min for å se om ålen var i farta og det gikk vel 2 min før jeg så sena gikk sakte utover og dro til etter litt sprelling og krølling falt det av=/
Ny mark og nytt kast denne gangen gikk det på mens marken var på vei til bunn og da kjønte jeg at det ikke var ål så da trudde jeg det var abbor men den satt ikke denne gangen heller.
Sa til meg sjøl at dette er siste marken jeg gidder å sløse bort på det småtteriet her og kasta ut og fisken gikk på med en gang, men denne gangen fikk den svømmet litt før jeg dro til og nå hadde jeg fått kroka den godt nok opp kom jo den fisken det er bilde av høyere opp på siden
ER DET EN MORT ELLER BUK??? SELV TRUR JEG DET ER EN STOR MORT??

Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: mai 14, 2009, 19:33:57 pm »

Dagens fiske tur blei ikke helt som jeg hadde tengt,jeg skulle fiske med mark derfor tok jeg ikke med fluer eller noe annet.
Kjørte ei mil inn i marka og kom fram til vannet jeg skaulle prøve meg på men så med en gang når jeg paket ut av bilen at en ting manglet og det var marken...Hukomelsen har ikke kommet helt tilbake enda men jeg gjorde et forsøk på og få meg en fiske tur da..Tok noen bilder av vanna jeg  besøkte i dag.

Nå henger det en lapp på ratet i bilen husk marken 
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: mai 14, 2009, 22:44:10 pm »

Ser ikkje ut som en mort den fisken din, Storlaksen. Mort har som kjent røde øyner, det hadde ikkje din fisk.
Formen på fisken var også litt feil, så pleier mort også å ha skarpere rødfarge på finnene.
Naturligvis kan lokale verianter forekomme.

Huffda Jack. Glemme makken. vel, "Shit happens".
Det ble da ein fin tur om en ikkje kan kalle det fisketur.

Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: mai 15, 2009, 15:06:40 pm »

jeg er ikke sikker selv på hva det er noe for noe rart?? jeg og onkern min satt i værtfall 1 time for å finne ut hva det var!! og vi kom fram til at det lignet mest på mort men ikke helt på heller så hva trur dere det er for noe???
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #23 på: mai 18, 2009, 21:31:43 pm »

Tok en tur på handicap vannet og prøvde meg på fiske i dag sammen med Roy.
Når vi kom fram så så vi at det vaket over hele vannet.
Men den ville ikke ha noe mark så jeg begynte med litt flue ,den ville ikke ha noe særlig av den heller før jeg satte på Zulu silver da satt det på 3 kjappe men alle ble slupet pent ut igjen ca 300-400 gram.Det virket som om dem akuratt hadde satt ut fisk der men gøy og se så mye vak på en dag.

Desvere ingen bilder siden jeg ikke får sendt dem yil bloggen min noe feil på den i dag men legger ut noen bilder på hjemme siden min etter hvert.

www.jacksfiske.com
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: mai 19, 2009, 21:11:19 pm »

Roy og jeg tok en kjap tur opp i elva for og skjekke vanføringa den begynner og bli bra så hele neste uke er vi vel der i dag fikk jeg en på ca 400 gr men den kroket jeg av i vannet og lot den vandre videre.
Kommer til og prøve oss på samme plasser som vi tok mye stort og pent i fjor i dag testet vi en ny plass og den passet ikke vår fiske metode så bra da det lå en del tømmer på bunnen der men sikkert en kanon plass for dem som fisker med sluk vrient med flue der også.

Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: mai 19, 2009, 21:43:24 pm »

He he da var du igang ja, morro og høre.

Da gleder vi oss med deg Jack, farken jeg må beise meg gjennom sommeren ser det ut til.

Torry Grin
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #26 på: mai 20, 2009, 08:18:36 am »

grattis med en fin tur og knall bra å se at du er frisk nok til å komme deg ut igjen digger digger
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #27 på: mai 22, 2009, 19:44:15 pm »

Flott å se at du har kommet deg i elva igjen. Skitt Fiske, Kompis.
Loggført

JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #28 på: mai 24, 2009, 00:03:27 am »

I dag fikk jeg endelig ferdig båten og montert stangholderene. Dorgje stengene mine har ikke kommet enda, men man tager vad man haver, så jeg tok med meg 1 sjø ørret og 1 ørretstang ut, og kjærringa ble åsså med.

Vi begyndte og dorgje med 2 wobblere etter, 1 Rapala Countdown TR og en Orginal Silver, etter 3 minutter ca satt der på en Lyr på 400 gram på TR wobbleren. den bla halt i båten, og fiskekakene til mor var delvis i havn. Så gikk der ca 5 minutter før stanga med silver wobbleren stod i 90 grader, jeg fikk hoppet over vindskjermen og tatt tak i stanga, og der var det VOLDSOMT liv, mer enn jeg tror jeg noen gang har opplevd, det som var f*** var at fortommen min røyk og den fisken fikk leve i frihet(med en wobbler i kjefften).

Så dorgjet vi videre, og det var stille i ca 30 minutter, men så satt der på en til Smiley Dette var åsså en Lyr på 400 gram, den ble tatt på en Countdown TR, etter silveren forsvant brukte vi kun de wobblerene(var de eneste jeg hadde med).

Vi putret videre og så satt der på en snodig sak jeg aldri hadde sett før, ei Hønje, denne tok jeg med meg, men det viste seg at denne ikke var særlig spiselig, veide den ikke, men den var en 40-50 cm lang.

Der gikk ikke mer enn ca 10 minutter før det ble liv i stanga igjen, og denne gangen var det en fin markell i andre enden, og det var gøy og hale den i land, er skikkelig liv i disse her! Hadde ikke trodd at makrellen var inne allerede, og jeg regner med det bare var en slenger, men jeg kommer til og ut med makrell harpe en dag og prøve åsså Smiley Den jeg fikk i dag var noe en 2-300 gram tipper jeg.(veide den ikke).

Så nærmet vi oss sundet der sena mi røyk, og rett før vi rundet pynten hang der på en skikkelig en på ørretstanga, det var en kamp og få om bord, men det gikk til slutt og der var det en Lyr på 800 gram:)

Med andre ord en velykket tur til og være årets første! Smiley Prøvde jo egentlig på sjø ørreten da, og den fikk vi ikke i dag, men morro var det nå likevel! Cheesy

Her er bilde av fangsten:
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #29 på: mai 24, 2009, 01:03:25 am »

grattis med fisk da selv har hatt mange turer ned til åroselva nå og har kun fått 2 små ørret sett 2 stk mista 1 og en haug med småflyndrer har blitt med på land
Loggført

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!