jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #90 på: juni 27, 2009, 17:02:28 pm » |
|
Jeg kommer med den i morgen storlaksen har ikke hatt tid og må tømme dataen for litt bilder men fiske raporten kommer det samme gjør stor ørreten snart.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #91 på: juni 28, 2009, 10:34:38 am » |
|
STORLAKSEN LURTE MEG IGJEN!!!! Trenger vel egentlig ikke å si at jeg var ute og fisket igjen i går?? har jo vært ute nå alle de siste dagene i elva. I går tenkte jeg å se om det kansje var noen storlaks i hottvetthølen men var kun smått i den store hølen så gikk ned til kulpen og fiska lot marken drive med strømmen helt ned til brekket før jeg sveivet inn. Når jeg sveiver inn ser jeg en jævla diger plog som reiser seg bak marken og hjertet har hoppet så høyt opp i halsen at jeg ikke får puste!!!!!!!! drar marken videre oppover og den følger etter ca 10 cm bak får lurt hele fisken opp i renna og der sitter jeg og ser på den, den bare sto og så på meiten min en stund før den prøvde å snu seg der men det klarte den ikke så da slapp den seg bare ned igjen!!! jeg flytta meg litt ned til den dypere delen av denne kulpen og sitter der men ser jo ikke laksen??? ossen kan en så svær laks bare forsvinne lurer jeg på?? men så skyter den bare fart rett opp i lufta 2 meter fra beina mine og når den treffer vannet spruta den litt vann på meg!!! Blei sittenes her og se på den laksen som jaget opp og ned i den lille kulpen med meiten mitt utti og laksen må jo ha sett den!!! Men jeg byttat til en 20 cm knall rød rapala som jeg fjerna alle treblingsene bortsett fra 1 og denne fikk jo da stå mitt i strømmen men laksen brydde seg jo ikke om den!!! så etter en stund med den setter jeg på en liten rød rapala men den ville den jo heller ikke ha!!! Setter på meiten igjen og da er det litt mere liv i den men den biter jo ikke så gir den noen fri timer med å stikke ned på floa og der nede var det ikke mye å skrive om!! Det eneste tegn til liv der var jo 1 liten sjøørret, kansje 40 cm som forsynte seg grådig av småfisken her og den var ogsp borti meiten et par ganger men den svelget heldig vis den ikke så fikk den utti igjen før den ble skadet. reiste rett opp og satte meg på samme sted hadde meiten mitt i strømmen og venta og venta, venta og venta enda litt før jeg ser laksen våkner utti der igjen!! Denne gangen er den bare oppe og slår litt med halen og jeg slenger meiten rett i hue på den med engang men det skjedde ikke noe før jeg begynte å lure på hva klokka hvar og den var vist 02.15.... da var det egentlig bare å reise hjem da og nok engang tapte jeg over storlaksen men neste gang da vinner jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #92 på: juni 28, 2009, 14:31:52 pm » |
|
I natt hadde vi oss litt av en tur gitt....
Vi reiste ut og dorget etter SØ, tenkte vi skulle prøve nattfiske. Vi så når vi kom til båten at det var fjære, men vi har da fått fisk fordet om det er fjære før, så vi reiste ut og prøvde.
Vi hadde bestemt oss for og kjøre wobbler VS møresild, i.o.m min erfaring sålangt sier at det er hipp som happ hva man bruker av de to, og kompissen min som var med ut er fastlåst på at wobbler funker best...
Resultatet etter 5 timers dorging ble 0-0! ikke ett eneste napp! ikke så mye som en Lyr engang! og det som det kryr av!!
Kan ikke si vi skjønte mye av dette, men vi er en erfaring rikere i det minste, tror ikke vi prøver og dorgje om natta når det er fjære igjen.
Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det er grunnen til at vi ikke fikk noe, men vi prøvde ut X antall wobblere og ett bredt fargevalg på møresilda...
Det eneste vi fikk mye av var brennmaneter! det er det noe helt vannvittig mye av her for tida! Det er så mye at det er umulig og få bada visse plasser...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #93 på: juni 28, 2009, 16:28:06 pm » |
|
synd dere ikke fikk noe men sånn er det jo!! jeg reiser ut snart selv jeg for å dorge litt og kommer selv til å kjøre med 2 stenger 1 med møresilda blank og rød og 1 med rapala orginal, gir ikke dette fisk bytter jeg sikkert
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #95 på: juli 01, 2009, 22:01:09 pm » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #96 på: juli 01, 2009, 23:28:14 pm » |
|
flotte de der Jack!
I morgen skal jeg og en kompiss på tur, til det vannet vi prøvde på nattfiske i for en liten stund siden, da fikk vi 3 stk på 200 gram, så det var ikke noen sværinger akurat...
Kompissen min rose det vannet opp i skyene og sier der er mye storfisk, men nå får vi nå se i morgen om der kan komme på noe større da:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #97 på: juli 02, 2009, 08:41:09 am » |
|
Kan hende det er stor fisk der men at du fisker med feil teknikk. Mange måter og fiske på ser u
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #98 på: juli 02, 2009, 11:40:25 am » |
|
vis dere bruker større sluker sluker vil dere få større fisk, når jeg dorger bruker jeg møresilda 40 gram, eller woblere rundt 15-20cm lange hender jeg setter på småsluker til makrellen og horngjellen da
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #99 på: juli 02, 2009, 15:57:54 pm » |
|
Jeg har jo hatt enda et bra døgn i drammenselva på blå vest som vanlig og det var mye fisk der!! men hva hjelper vel det når den bare ikke vil bite?? Det var en som hade akkuratt fått en 10 kilos laks når jeg kom og da fikk jeg store forventninger!!! Og det straffer seg vær gang og de 15 timene jeg gadd å fiske ble det ikke noe men mista en fisk på nattfisket og trur det var gjedde kan kansje ha vært noe annet men syntes jeg så gjeddehue som kom opp av vannet når jeg kjørte den og tar sjeldent feil da!! men var jo ganske trøtt da så kan ha sett feil men det tviler jeg på for jeg hadde sett småfisk som har blitt jaget der litt tidligere på dagen
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #100 på: juli 06, 2009, 18:41:42 pm » |
|
Tok en tur i elva i dag for og prøve lykken dro til min vante plass. Og der begynte det og bite med en gang det små regnet litt så det hvar ypperlig fiske vær.
Plassen ser slik ut. Her er en av di 12 stk fiskene som ble tatt i dag tak med 6 stk hjem for og spise di 6 andre fikk svømme videre. Fisket i 3,5 timer så fisken er på hugget der nå Flere bilder av turen ser du i mine bilder på hjemme sia mi.
www.jacksfiske.com
|
|
|
|
« Siste redigering: juli 06, 2009, 18:44:39 pm av jack »
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #101 på: juli 10, 2009, 13:51:43 pm » |
|
Jeg var utpå sjøen i dag med en kamerat for og pilke etter torsken, og det tok ikke mer enn 5 minutter før jeg hadde min første, men denne var faktisk like stor som pilken! så den fikk svømme videre... Torsken er glupsk altså... pilken var en 250 gram silver-shell, og de er ganske så lange og store. Men vi fikk totalt 6 Torsk og 1 Lyr, tok med 4 av torska til fryseren, det var ingen sværinger, den største var på 1,3 kg, den minste på 1 kg. Jeg tok mine 5 på Silver-Shell og rød/gull stingsild. Kameraten min tok sine på en gul og rød atomsild. Prøver å posere, men etter en søvnløs natt ble det ikke så bra:P hehe  
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #102 på: juli 12, 2009, 15:40:11 pm » |
|
det var ikke så dårlig fangst det:D men syns det er lite av den større torsken her?? alt jeg får er jo fra 500 gram- 3 kg og ingen større. Selv ble det ikke noe fisking der jeg var ved rauma. Jeg tok meg en tur opp og ned ved de næmeste hølene etter at sola hadde gått ned alle de 8 dagene og så ikke en eneste fisk eller tegn til fisk der så har ikke vært i noen dauere elv en det!!!! det var heller ikke noe småfisk på noen grunnere steder eller i noen bakevjer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Alf Kåre
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #103 på: juli 14, 2009, 11:58:51 am » |
|
Da fikk jeg meg endelig en fisketur igjen jeg også. Har hatt altfor lite tid til å fiske i det siste, så det var godt å komme seg avsted en tur igjen  Vi var i elva i kvinesdal igår, kvina. Det resulterte i ett par okei sjøøretter, en på rett rundt kiloen, og en på 1,15kg Denne fikk vi først:  Denne beit rett etterpå:  God middag. 
|
|
|
|
« Siste redigering: juli 14, 2009, 14:31:53 pm av Alf Kåre »
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #104 på: juli 14, 2009, 12:11:38 pm » |
|
Skrevet av: storlaksen16
det var ikke så dårlig fangst det:D men syns det er lite av den større torsken her?? alt jeg får er jo fra 500 gram- 3 kg og ingen større. Det er vel den str som er den mest vanlige og få ja. største jeg har tatt i år var på 3 kg, men den fikk jeg på wobbler når jeg dorga! Så det var jo litt spessiellt og morro, og i.o.m den beit på SØ stanga mi var det kamp. Men skal man ha de større tror jg nok man må lenger ned ja... 100-200 meter eller noe sånt... Alf Kåre: Fin fangst!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|