mai 22, 2012, 06:19:01 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er best  (Lest 724 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mai 03, 2009, 17:25:51 pm »

Hvilken wobbler er best når en troller etter ørret ?
Legg gjerne med bilde av dem dere mener litt lettere og finne dem i butikken da...
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: mai 03, 2009, 18:42:02 pm »

De eg har fått mest på er Rapala Orginal, og Rebel Crawfish. Men har naturligvis fått på andre wobblere også. Nevner ikkje farge, for eg varierer fargen på wobbleren etter forholdene.
« Siste redigering: mai 05, 2009, 22:59:55 pm av aurebu » Loggført

Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mai 05, 2009, 00:05:29 am »

Huff,huff,huff sjokka2.Den som finner den perfekte wobbelen,vil jeg ha et ord med.Det kommer ann på hvor jeg fisker,ingen vann er like.Jeg bruker mye Bomber,Strike Pro,og Tomic.Blir brukt en del agnskaller også.

I Mjøsa blir det brukt en del tassier vet jeg.Ellers er det vel mest Tomic og Bomber i div farger det går mest i vil jeg tro.
Vi får gjøre et vitenskapelig expriment når vi er i Tyrifjorden Jack.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: mai 05, 2009, 23:04:21 pm »

Har ikkje hørt om noen som selger Nils Master wobblere i Norge. Noen som har prøvd disse ??
Etter sigende så skal de vistnok være bedre enn både Rapala og Bomber i manges øyner. Selv har eg aldri fått noe på bomber, selv om eg har brukt dem mye, og leeeenge før de fleste andre i Norge visste hva de var en gang.
Fisket med Bomber, Rebel, Storm, Heddon og mange andre kjente amerikanske og kanadiske merker, allerede tidlig på 80 tallet.
Loggført

Håven
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: september 01, 2009, 17:06:08 pm »

Artic Trolling har noen veldig inntresange som fisker veldig bra HER
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: september 03, 2009, 17:01:06 pm »

De siste året har eg fisket mere og mere med mine egne wobblere. Spesiellt da etter ørret i småvann, tjern og elv. Eg holder også på med å utvikle noen større modeller til de store fiskene i de skikkelige store vanna.
Vinterkveldene går nok til produksjon, mens testingen vil bli utført på neste års vår og sommerfiske. Det vil også bli invistert i Airbrush utstyr og kompressor slik at vi får den flotteste finishen mulig.
Loggført

Håven
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: september 03, 2009, 18:26:32 pm »

De siste året har eg fisket mere og mere med mine egne wobblere. Spesiellt da etter ørret i småvann, tjern og elv. Eg holder også på med å utvikle noen større modeller til de store fiskene i de skikkelige store vanna.
Vinterkveldene går nok til produksjon, mens testingen vil bli utført på neste års vår og sommerfiske. Det vil også bli invistert i Airbrush utstyr og kompressor slik at vi får den flotteste finishen mulig.

Har du noen bilder av di ?
Hadde vert litt gøy og sett di
Loggført

JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: september 03, 2009, 19:59:57 pm »

Selv har jeg fått mest ørret på Rapala Original og countdown i natur (TR) farge, dette gjelder i både sjø og ferskvann. Men jeg kan ikke si jeg har fått mest ved og bruke wobblere egentlig, men noen ganger biter det jo bedre på det enn på sluk/spinner og motsatt.

Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: september 09, 2009, 09:51:08 am »

Har du noen bilder av di ?
Hadde vert litt gøy og sett di

her er bilde av ein av dem. Fasongen er litt forskejllig fra wobbler til wobbler, og dermed tilpasser eg skeia deretter for at den skal få riktig gange. De fleste har avrundet skei, men det hender at eg lager en rundere, firkantet, eller trekantet skei for å få den riktige gangen.
Fargene eg lager er Gull/Sort Kobber/Sort, Sølv/Kobber, Sølv/Svart, Sølv/Purpur/Svart m.flere
Kommer til å legge opp fargekart når vi er ferdige med verkstedet....
Den på bildet er ca 5 cm lang.

Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!