mai 22, 2012, 06:34:29 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ottavassdraget??  (Lest 244 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
kapoll
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: mai 13, 2009, 16:29:50 pm »

Hei!! Jeg skal en tur til Ørsta rundt sangtans. Hadde da tenkt å fiske i Ottavassdraget. Er det noen som har noe info om denne elva??
Loggført

bare et kast til
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: mai 13, 2009, 18:04:38 pm »

Otta er ei elv som renn frå tjernet Vuluvatnet (747 moh.) i Skjåk og ned til byen Otta, der ho renn ut i Gudbrandsdalslågen. Heile vegen renn elva langs riksveg 15. Der elva Framruste renn ut i Otta, ligg Framruste kraftverk.

Elv vert òg kalla Ottaelva, for å skilje ho frå byen, men dette er ikkje eit offisielt namn.

Otta fekk namnet etter otte. Elvenamnet Otta har å gjere med noko skremmande, noko som vekker otte.

Jeg selv var der i fjor og syntes det var dårlig men skrim elva ved lom er spenende.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
kapoll
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mai 13, 2009, 22:35:11 pm »

Ok! Takk for den. Men viss jeg likevel bestemmer meg for Otta. Har du noen forslag??  har sett på kartet og syns det virker intresant nedenfor Pollsfoss og Pollvatnet. Har du noen kunnskap om fiske i dette omerådet??
Loggført

bare et kast til
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: mai 13, 2009, 22:37:47 pm »

Nei kan ikke gi deg noe annet råd der en og prøve deg fram,er det flue eller mark du skal prøve ?
Et annet tips er og spøre i en fiske butikk i nærheten om fiske plasser og hva dem bruker der de fleste svarer ærligt på det er min erfaring etter og reist rundt om i landet og fisket.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
kapoll
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: mai 13, 2009, 23:08:38 pm »

Jeg har vel egentlig alltid sverget til marken, men de siste åra har jeg også begynt med flue. Bruker gjerne spinner og sluk. Må jo bare prøve seg fram.
Loggført

bare et kast til
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: mai 14, 2009, 09:24:36 am »

Det er aldri dumt å starte å fiske med mark i en elv for da finner du fort ut hvordan bunn og strømforholdene er og mark gir også bra med fisk.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!