februar 10, 2012, 03:20:23 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan oppevarer dere Meitemarken?  (Lest 1264 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: juni 06, 2009, 08:22:34 am »

Jeg oppevarer Duggmarken i en stor bøtte med Langmose.Gjerne med ett lag med jord i bunn.Oppå der har jeg mosen som er fuktig.På toppen så legger jeg fuktige aviser.
Det som en må huske på er å "stikke"(dvs å bytte på mose og jord) om marken med jevne mellom rom,for er det en som dør av dem så tar det ikke lange tiden før alle er døde.Å det er meget kjedelig når en har en 500-1000 mark som en skal bruke i sessongen.
Ikke noe problem å holde marken frisk i noen mnd når en passer på den.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: juni 06, 2009, 08:25:41 am »

Jeg gjør på samme måte som deg bare at jeg bruker ikke aviser,holder lenge med fuktig mose og la den stå kaldt og mørkt
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: juni 06, 2009, 15:30:05 pm »

jeg har dem i store kasser som er ca 40cm høye og 120 cm lange oppi der har jeg en blanding av løv,mose, trådalger, vasspest og gress.
dette har jeg da i i garasjen til onkern min.
jeg har kun 3 sånne kasser i bruk men har vel minst 8 andre som jeg når som helst kan legge plast i for å hindre at de rømmer og ting til å fylle det med har jeg nok av!!
Loggført

Bernt
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: juni 06, 2010, 18:10:43 pm »

Hei.

Jeg vurderer litt å oppbevare marken i kasser. Lurer litt på å ha de i kasser ute bak husveggen men mulig det blir litt for varmt der. Men er det noe spesielt for de skal ha. Noen sier att de bruker kulturmjølk andre risgryn andre igjenn sier havregryn.
Jeg lurer rett og slett litt på å ha de ei kasser med plantejord. Tenker da på den marken jeg kjøper på boks og eventuelt de jeg klarer å finne i hagen i løpet av sommeren.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: juni 09, 2010, 23:02:21 pm »

Marken vil klare seg ganske bra i plantejord så lenge det ikke blir for varmt, og som næring bruker jeg selv mere naturlige ting som lau, gress og annet planteavfall
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: juni 11, 2010, 07:11:50 am »

Ta med deg ei god lomme lykt og plukk mark på plenen din nør det er mørkt da får du mye mark.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!