mai 22, 2012, 07:19:35 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "morder" på havets bunn.....  (Lest 1004 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mai 31, 2007, 23:24:14 pm »

Hva i all verden er vitsen med å ta liv av dette prakteksemplaret?
Les mer på VG nett, å døm selv.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140249

Angry
« Siste redigering: juni 03, 2007, 09:42:18 am av Torry » Loggført

Hva søren biter Lutefisken på?
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: juni 03, 2007, 09:46:16 am »

Det er vel ikke første gangen dykkere utfører slike ting, de burde vel tenke seg om litt tror jeg!
Dette er jo rovfiske på høyeste plan!

Huh?
« Siste redigering: juni 03, 2007, 09:47:50 am av Torry » Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: november 12, 2008, 11:05:58 am »

Apparatdykkere har ikkje lov å jakte fisk med harpun i Norge, men der finnes ingen lov når det gjelder bruk av kniv. I allefall det eg veit. Fridykkere har lov å bruke harpun, og denne jakt formen er etter hvert blitt riktig populær. Eg er ening at kjempestore fisker burde få være i fred fra oss mennesker, men så er det ekstra spennende å ta ein riktig stor fisk også. Vi stang fiskere kan slippe store fisker tilbake, men det er ikkje så lett når fisken er stukket med kniv. Kansje han burde ha nøyet seg med å dra fisken litt i halen, og tatt ett bilde av den, i stedet

Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: november 13, 2008, 09:19:23 am »

Disse dykkerene som må ta livet av ting dem kommer over på bunnen har jeg ikke sansen for skulle hatt en lov som forbyr den slags fangst.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: november 13, 2008, 19:13:39 pm »

De fridykkere som eg kjenner jakter bare på fisk til seg selv, og har egentlig ein grei etisk holdning til fisket. bl.a. så får de bare skyte matfisk til innmelding til Norges rekord listen. Dette ble innført etter ein dykker meldte inn ein Sankt Peters fisk, som er ein heller sjelden gjest på våre kanter. Undervannsjakt i ferskvann er strengt forbudt. Det samme gjelder for Hummer, og laksefisk.

NJFF og Miljøavcdelinigen i Hordaland Fylke har samarbeid om opplæring og bruk av fridykkere til å skille ut og fange oppdrettslaks i elvene. Arbeidet er 100% frivillig, og fisken gis til aldersheim. SÅ der er ikkje bare negative sider med undervannsjakt.

Men apparatdykkere som tar stor fisk og skryter av det etterpå, burde vert bøtelagt. Samme gjelder han som tok Sverdfisk. Sverdfisk er for det meste ein fredet art på lik linje med seilfisk. Der er strenge fangsbegrensninger på de artene, og som sportsfiske er de strengt Catch and release de fleste steder.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!