duppen
Mort
Utlogget
|
 |
« på: juli 30, 2007, 19:23:38 pm » |
|
Jeg og en kompis skal på fiske tur i oslofjorden i morgen. Derfor lurte jeg på om noen av dere har noen tips om noen bra steder det går an å fiske fra land
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: juli 30, 2007, 21:34:22 pm » |
|
Hei Det finnes mange fine plasser rundt Oslo,Fornebulandet er bra, ellers så har du Hurum (feks) Sjøstrand fint når ingen bader. Fint ute ved Svartskog også,kjør litt rundt å følg med om dere kan se noen plasser også. Det blir litt vanskelig å konkretisere. TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pansersluken
Mort
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: august 22, 2007, 17:44:17 pm » |
|
Trenger ikke dra så langt for å finne bra fiskeplasser i Oslo. Både Malmøya og Ulvøya har vært bra tidligere i sommer. Huk/Paradisbukta er også fint, men her kan det lett bli for mye folk. Ta gjerne båten ut til Nesodden også. Her har du masse valgmuligheter!!  Steilene er feks. kjent for mye fisk. Skitt fiske!;)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Pansersluken
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: oktober 03, 2008, 08:06:58 am » |
|
Når det gjelder fiske rundt Oslo så forestiller jeg meg det at det må væer trangt om plassen der,da tenker jeg jo på hvor mye folk som bor der i forhold til fiske plasser.Og hvordan er egentelig kvaliteten på fisken inne i havnebasenget der nå får tiden ??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: oktober 03, 2008, 13:54:34 pm » |
|
Huff, kan godt forestille meg det du sier jack. Liker meg helst alleine, eller med noen få venner på fiske, og liker ikkje å fiske på slike plasser hvor der går massevis av folk og trasker forbi. man føler seg rett og slett som om man er på utstilling.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: oktober 03, 2008, 14:47:26 pm » |
|
 Vannkvaliteten i havnebassenget er bra ifølge NIVA. Så lenge man kan bade i vannet er kvaliteten bra, det blir jo stadig målt tarmbakterier.(Ecoli) Det er faktisk bra i havnebassenget i Oslo. Men et aber er at de tar fra oss mulighetene for å fiske der, det er faktisk bare Akershuskaia igjen. Eller skulle man prøve på Operahuset? Torry
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: oktober 03, 2008, 15:28:46 pm » |
|
Fiskeforums jule bord på opra taket med snøret uti he he
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: oktober 06, 2008, 11:10:03 am » |
|
Man kan bade fra bryggen i Bergen også, men NIVA tar konstant PCB målinger også. Man kan spise sei, lyr og makrell fra Bergen, men ikkje torsk, krabbe og flatfisk. disse har for store PCB verdier siden disse er stasjonære arter, og PCB hoper seg opp i kroppen.
Tarmbakterier i vannet har ingen virkning på fisk når det gjelder fisk som mat, med mindre du skal spise den rå, som sushi hehe.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: november 10, 2008, 22:42:26 pm » |
|
Men du må vel være enig i at en fisk som svømmer i vann med høyt bakterie innhold er jo ikke så fristende og spise heller. Jeg har selv boikotet drammens fjorden i fler år pga dumpinga dem har bedrevet der de siste år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: november 11, 2008, 09:31:52 am » |
|
Men du må vel være enig i at en fisk som svømmer i vann med høyt bakterie innhold er jo ikke så fristende og spise heller. Jeg har selv boikotet drammens fjorden i fler år pga dumpinga dem har bedrevet der de siste år.
Ja, eg er helt enig med deg Jack. eg er også glad at eg bor ett sted hvor eg kan bare dyppe koppen i vannet om eg er tørst. Eg ville ikkje gjort det i Ljusnan her. der er for mange hus langs elva til det, men i tjernene og vannene hvor eg fisker ørret er vannet stort sett så reint og fint at sikten i vannet er fleire meter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: november 11, 2008, 09:39:28 am » |
|
Ja, eg er helt enig med deg Jack. eg er også glad at eg bor ett sted hvor eg kan bare dyppe koppen i vannet om eg er tørst. Eg ville ikkje gjort det i Ljusnan her. der er for mange hus langs elva til det, men i tjernene og vannene hvor eg fisker ørret er vannet stort sett så reint og fint at sikten i vannet er fleire meter. Fisken i Oslofjorden er det ikke noe problem og spise,tenker da på ørret og laks.Typisk bunn fisk som Torsk,flyndre.vitting vil ikke jeg spise fra fjorden men mulig jeg er kresen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #11 på: november 11, 2008, 18:34:00 pm » |
|
Jeg fisker en del i oslofjorden og fisker mye torsk og flyndrer og jeg spiser det jeg får og har aldri blitt syk men det kan være flaks  . men hold dere unna fisk som lever langs brygge!!!! for dt har skjedd mer en 1 gang at jeg har fått halv dau torsk uten lever langs brygger!!som har lukta død og fordervelse!!!! ved nærsnes er det omtrent ingen som fisker (bortsett fra meg) 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sjarken
|
 |
« Svar #12 på: november 19, 2008, 10:40:13 am » |
|
Jeg fisker en del i oslofjorden og fisker mye torsk og flyndrer og jeg spiser det jeg får og har aldri blitt syk men det kan være flaks  . men hold dere unna fisk som lever langs brygge!!!! for dt har skjedd mer en 1 gang at jeg har fått halv dau torsk uten lever langs brygger!!som har lukta død og fordervelse!!!! ved nærsnes er det omtrent ingen som fisker (bortsett fra meg)  Jeg leste en artikkel på forsiden om fiske i oslofjorden den bør du lese som fisker mye der..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|