mai 23, 2012, 02:17:51 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fint tiltak !  (Lest 7782 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Sjarken
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #15 på: oktober 10, 2008, 15:10:48 pm »

Hei Torry.

Finnmark: Langgvatn (Kvænvikmoen, Alta), som du har med i lista de ligger ved Kvalsundet og er ei kjempe brygge for rullestoler der.
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #16 på: oktober 13, 2008, 13:32:53 pm »

For å gå litt utenlands, så kan eg nevne at Albintjärn ved Sveg i Härjedalen er tilrettelagt for handicapede, det samme er langtjärn i retning Östersund. Der er også flere steder ved Ljusnan hvor handicapede kan fiske uten at disse er spesiellt tilrettelagt for det formålet.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: desember 28, 2008, 01:21:43 am »

Hadde vært fint om vi snart fikk noen Handikappede til å skrive her , kjekt å vite litt om deres erfaringer også.

Torry
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: januar 11, 2009, 18:48:46 pm »

Synd vi ikke har noen hadicapede som kan dele sine erfaringer med oss er sikkert mange av di som er akyive med fiske stangen og det er jo forskjelige grader av handicap også.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Vegar
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: mars 29, 2009, 12:20:21 pm »

http://www.vinjeveien.com/trytjonna.htm

Dette er en fin plass og litt fisk er det å få i vannet også
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: mars 29, 2009, 17:03:35 pm »

Meget bra. Ser at de har tatt hensyn og ikkje lagt gangvei langs vannet heller. Slike gangveier som går helt nede iv annkanten ødelegger for fisken ved at det ikkje er vegetasjon helt ned til vannkanten. Fisken skyr jo slike steder.
I stedet er der ein flott gangvei fra parkeringsplass og direkte til fiskeplassen. Lurer på om der er flere slike her. Vannet ser stort nok ut til at der kunne vert laget flere slike fiskeplasser.
Loggført

Vegar
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: mars 31, 2009, 22:26:10 pm »

Vannet er mere en stort nok til å lage flere men er kun denne. Bil veien går også langs vannet så hadde ikke vært noe problem og lage flere sånne men. Har desverre tilgode å se den bli brukt av handicapped og da blir den ikke bygd flere heller
Loggført
Alf Kåre
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: mai 23, 2009, 16:29:20 pm »

Lyngdals elva i Vest-Agder har laget til en egen rullestolrampe så handikappede kan fiske her.

Det er laget til ved siden av en stor høl på Kvelland, oppover mot kvås. Bra med stor Laks her.
Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #23 på: mai 23, 2009, 20:30:44 pm »

Takk for bidraget Alf Kåre

Smiley  Torry
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: januar 11, 2010, 10:45:45 am »

Dette er kjempefine tiltak:) her i Arendals område har jeg ikke sett en plass som er tilrettelagt! noe jeg syns er dårlig. Jeg skal få undersøkt nærmere angående dette og legge ut en lisste med evt. plasser i nærheten her. Jeg skal sende en mail til komunen og høre, de burde vel vite om det, og om det ikke er noen plasser her skal jeg kontakte avisa for og høre om de ville være interiserte i og lage en liten sak om det. Det er sikkert handikappede her å som har lyst til og fiske.

Tok litt tid å finne denne.

Det finnes en fiskeplass tilrettelagt for rullestolbrukere ved Molandsvannet (nær Austre Moland kirke).

TS Grin

Loggført

Sider: « 1 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!