mai 23, 2012, 02:26:02 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fredelige fiskere  (Lest 453 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: september 02, 2009, 08:15:33 am »

Sportsfiskere ynder gjerne å framstille seg sjøl som fredssøkende, balanserte sjeler, kun ute etter skogens ro og en liten fiskepinne. Men trør du for nære fiskeplassen til en fisker, da...

Det ser iallfall ut til å være noe av kimen i en krangel som oppsto forrige helg i Oppdal, da to oppdalinger rauk i tottene på hverandre. De befant seg på allmenn grunn, men begynte likevel å krangle om hvem som hadde rett til fiskeplassen. Politiet har ikke helt oversikt over det som skjedde, men den ene følte seg forulempa, og repliserte med å dra til den andre med ei åre.

hele saken.
http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/sportsfiske/fiskenyhet?element_id=49107687&displaypage=TRUE

Hva gjør dere om noen kommer for nær plassen dere står og fisker på ?
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: september 02, 2009, 09:40:37 am »

He He, dette har jeg aldri opplevet.
Ville nok gjort plass til den som kom jeg tenker jeg.

Mulig jeg er feig men det er vel alltids plass.

TS Grin
Loggført

Alf Kåre
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: september 02, 2009, 09:50:29 am »

Jeg pleier også å gjøre plass til andre som vil fiske der jeg står, så sant det er plass til to. Har jeg fisket lenge på samme plass, så slår jeg av en prat med de som kommer og flytter til neste plass, sånn at andre også kan komme til. Smiley
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: september 02, 2009, 15:35:27 pm »

Jeg gjør ikke plass til noen andre en dem som er meg kommer det noen for nær sier jeg glatt i fra at dem får finne seg en egen plass..
Loggført

mistra82
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: september 02, 2009, 20:49:54 pm »

kommer litt ann på situasjon og sted.. ett større vann er det sjeldent ett problem..
Men har jeg lurt meg ut til en høl i ei elv å står å fisker, også kommer det noen busende uttil, så sier jeg ifra att det er masse plass i elva ellers. Man MÅ ikke stå oppå hverandre å fiske på en liten fiske plass, når det er massevis av plass ellers Tongue
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: september 03, 2009, 08:15:56 am »

Det er jo som regel ikke en sportsfisker som kommer og stiller seg rett ved siden av en,det er som regel en som skjeldent fisker og ikke klarer og lese elva så godt selv derfor ber jeg dem fjerne seg og finne  en annen plass eller så  gir jeg dem tips om andre steder det er bra og stå.
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: mars 25, 2010, 17:44:30 pm »

Vekker denne til livet igjen.

Reiste sammen med ein kompis til Matre for å fiske i utløpet til kraftstasjonen der. Fant meg ein fin plass hvor eg kunne kaste litt oppstrøms med wobbler og fiske i ein bue nedstrøms. Etter å ha stått og fisket en times tid kom det en annen fisker med meitestang og stilte seg på broen over utløpet. Han begynte å kaste nedstrøms, tvers over mitt snøre, med dobben sin. Naturligvis klarte han å få snøret viklet inn i mitt. Resultatet ble at han begynte å skjelle og smelle om at eg stod og fisket på hans plass. Det endte med at eg spurte ham rolig om utløpet var hans eiendom, og om han hadde stått og fisket på plassen før meg.
Det varte ikkje så alt for lenge før kompisen kom fiskefis tilbake og ville heim. Siden den gang har eg ikkje vert på den fiskeplassen. Texas tilstandene der er viden kjent, og til forvalterene av plassen har lagt ned noen regler om sunn folkevett på plassen, holder eg meg borte.

Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: desember 09, 2010, 09:15:12 am »

Du skulle sveivet inn alt snøret hans og dratt av alt han hadde på spolen for en tufs. sint
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: desember 09, 2010, 17:42:49 pm »

Hadde det vert i dag, så hadde han fått så øra flagret.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!