mai 23, 2012, 02:33:48 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er best? Wobbler? sluk? til S.Ø  (Lest 575 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: september 09, 2009, 21:44:53 pm »

Hva mener folket på er best etter sjø ørreten? veldig mange jeg har snakket med bruker kun wobblere og påstår at det er absolutt det beste. Etter min erfaring (som ikke er så stor enda) så fanger f.ex møresilda minst like godt som wobblere jeg har testet. Jeg har testet ut en del wobblere andre har anbefalt meg nå i sommer og føler egentlig jeg likegjærne kunne dratt pengene ned i dass...
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: september 09, 2009, 22:17:16 pm »

Det skal uendelig mange timer til før sø sitter på kroken du må bare ha tolmodighet ingen fasit på hva som er best kan hende du har kjørt for fort eller for sagte.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: september 09, 2009, 22:43:03 pm »

Alle vet jo at møresild er en meget bra sluk,men møresild kom med en trolling sluk for noen år siden.Den tror jeg det ble solgt veeeeeeeeeeeeeeeeeeldig lite av.Når vi driver med trolling så blir det brukt veldig lite "vanlig" sluk.
Hvorfor skal ikke jeg komme her å si,men min egen erfaring er at driver en med den mest vanlige dorgingen etter SØ, så er sluk bedre en wobbel.Har fått noe SØ på wobbel,men 95% har jeg fått på vanlig sluk.

Jeg har vel faktisk fått mere SØ på brisling tackel enn jeg har fått på wobbel. Det burde du teste ut JohanM,det er veldig bra,men kan være litt vanskelig til å få den til å gå bra.

Men du skriver jo at de du har testet fisker minst like godt som møresilda,så hvorfor bytter du da?Huh?
En ting er sikkert en MÅ ha trua på det en bruker,ellers så  kan en like godt fiske med en stein Wink

En annen ting en kan teste er å kjøpe en wobbel som er litt større eller mindre som er lik den en har fåt fisk på,så bruk dem begge å se om det er noen forskjell.Kan være at gangen er litt anderledels på den med annen str.Det kan være utslagsgivende det også.

Jeg tror ikke jeg har kun en wobbel,har ALLTID minst 2 like.For da kan en jo lempe ut en til som fisken vil ha.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: september 09, 2009, 22:48:54 pm »

Jeg mente at møresilda fisket minst like godt, kanskje lett og missforstå min skriving:P hehe..

Ja jeg har blitt anbefalt og prøve å fiske med brissling, men har ikke fått testet dette enda.

Det er klart, å finne rette farta er jo viktig, og jeg har prøvd meg frem og variert litt, kjører også litt i sikk sakk.

Starta tråden i håp om at folk kunne legge ut hva de foretrekker og gjærne hvorfor. Så får vi en tråd til Cheesy hehe.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: september 10, 2009, 00:08:01 am »

Brodern og jeg har desidert fått mest SØ på Viking Herring Sølv/Blå 10gr.

TS Grin  Hvorfor? Er vel det at vi ikke har prøvd så mye med andre sluker,
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: september 10, 2009, 08:11:41 am »

Til kasteslukfiske fra land er nok slukesn best, men til Dorgefiske er nok wobbleren suveren.
Ellers er det som Kaos sier. Brisling festet på sildesluk er uhyggelig effektivt.
Det finnes faktisk også wobbler hovud som man kan feste på agnfisken i stedet for å bruke sildesluk.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: september 10, 2009, 08:18:50 am »

Det kan jo forklares enkelt da Torry du har jo ingen andre sluker for du elsker viking herring.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: september 10, 2009, 14:02:24 pm »

Det kan jo forklares enkelt da Torry du har jo ingen andre sluker for du elsker viking herring.

Ja den er så fin at jeg nesten biter på selv
Har aldri kastet med mobbler

TS Grin
« Siste redigering: september 10, 2009, 14:04:35 pm av Torry » Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!