Du kan jo ta moped lappen, og kjøpe deg en gammel moped å komme deg rundt med. Store fordelen med moped er at du kan også kjøre på skogsveiene opp til fiskevanna. Eg hadde selv ein Yamaha DT 1986 modell som eg kjørte med i mange år. Den var ein skikkelig arbeidshest som tok meg til jobb, skole, og til fiskeplassene.
Eg hadde ein gammel melkekasse som eg festet bakpå med lastestrikk. Den hadde eg all fisken i, og av og til ett slukskrin eller to. Fiskestanga demonterte eg og hadde på tvers over styret. Fluestanga måtte festes langs etter sykkelen. siden den var så lang.
Reiste på telttur/paddletur med den også. Da var vi to kompiser som kjørte til fjellet for å fiske.
Eg hadde sekken og sykkelen lastet med kano og fiskeutstyret vårt, mens kompisen hadde sin sekk og moped lastet med telt, soveposer, mat og alt annet vi skulle ha med. 8 mil med kjøring opp til parkeringen på fjellet. Fire mil med paddling, telting og fisking før ein 8 mils tur heim igjen.
Resultatet var 10 kg med sløyd ørret. Ca halparten av det vi hadde fått hadde blitt sluppet tilbake. I 1000 brødre vanna hadde vi sluppet tilbake de store, mens i de andre vanna hadde vi bare tatt med oss fisk fra halvkiloen til kiloen.

Det hører med at eg aldri hadde trimmet sykkelen.