JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #90 på: januar 31, 2010, 01:28:28 am » |
|
Veldig morro når man er ute å pilker å man får bunn napp... så ryker fortommen og man sitter igjen med en usse på spolen som tar timesvis og få løst, om den i det hele tatt lar seg løse... enkleste måten er fram med kniven å på med ny sene.. Det behøver ikke bli noen billig affære om man velger det alternativet... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #91 på: januar 31, 2010, 12:20:20 pm » |
|
Jeg har ikke hatt det problemet når jeg pilker men husker da godt at jeg har fått en del kråkereir ja... men etter vært lærer man seg å bruke sånne sneller og når man kan det er de snellene helt topp! Og nå har jeg søkt på skoler også=) sportsfisker linja på første, akvakultur på andre og fiske og fangst på tredje så da blir noe med fisk uansett 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #92 på: januar 31, 2010, 12:54:53 pm » |
|
Til pilking er jo snellene enkle i bruk, men en skjelden gang er man uheldig å får krøll uansett  Kaste med slike sneller gidder jeg ikke prøve på en gang, haspell er til for slikt  hehe Huff! tror pokker ta meg det ikke er langt unna at det har kommet en halvmeter med snø i natt.. urk! får komme meg ut å måke litt snart...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #93 på: januar 31, 2010, 21:11:43 pm » |
|
Jeg fikk da bruttern til å gjørra det denne gangen da Så da kan jeg bare ligger her i senga og late meg reste av dagen også:D
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #94 på: februar 01, 2010, 09:55:31 am » |
|
Bruker kun Multiplikator når eg driver med Havfiske, eller laksefiske på Tornio. Ellers bruker eg som regel haspel snelle. Eg har også et par små multiplikator sneller som er spesiallaget til isfiske. Eg er ikkje akkurat så glad i dem, og holder meg heller til Haspel. Desverre så klarer heller ikkje haspel snellene de kaldeste temperaturene. Det første som feiler er baksperra på dem (Samme skjer med multiplikator). Deretter blir all smøremiddel i dem seig og tjukk (Når det blir kaldere enn -25). Det beste på isen er nok de vanlige enkle plast snellene på de vanlige pilkestikkene, eller enkle trommel sneller til sjøfiske. Multiplikator og haspel blir for dårlig når det begynenr å bli riktig kaldt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #95 på: februar 01, 2010, 10:00:21 am » |
|
Mulig det er en ide å bruke låsespray til bil på snellene om vinteren? Eller vil de ødelegge? TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #96 på: februar 01, 2010, 11:53:28 am » |
|
Men vi har heldig viss veldig sjeldent mere en 20 blå her så da har jeg ikke det problemet Og da var enda en uke i gang.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #97 på: februar 01, 2010, 19:29:50 pm » |
|
Mulig det er en ide å bruke låsespray til bil på snellene om vinteren? Eller vil de ødelegge? TS  Tror nok at det vil funke greitt, men låsespray har som regel stoffer i seg som dunster ut i luften etter kvart, så erg er redd at løsninga ikkje er permanent.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sjarken
|
 |
« Svar #98 på: februar 01, 2010, 21:49:27 pm » |
|
Og så setter den lukt på sena og da får du ikke annet en dass mort på etter du har brukt lås spray...Symaskin olje er fine greier..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #99 på: februar 01, 2010, 22:20:13 pm » |
|
Men er det 25-30-35 minus må det jo nesten gå ann å sitte hjemme og heller se på tv?? får da være grenser på hva man skal utsette seg for!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #100 på: februar 02, 2010, 09:05:12 am » |
|
Har du begynt og bli pingle siden du har fått deg Dame nå da eller,forige året var du ute i all slags vær.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #101 på: februar 02, 2010, 09:29:22 am » |
|
Zeko har blitt pingle, må til dyrlegen idag igjen. Samme dri.... som før jul, blod i urinen. Blir noen røntkenbilder idag, sjekke nyrer og lever og blære. Får håpe at det ikke er noe spesielt galt og at han kan få antibiotika i stadet for operasjon. TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #102 på: februar 02, 2010, 10:06:34 am » |
|
Jeg klarer nok ikke å holde meg hjemme selvom det er 35 blå og storm! så jeg har da ikke kommet på pingle siden enda! men de fleste andre holder seg vel hjemme når det er så kaldt!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #103 på: februar 02, 2010, 11:38:45 am » |
|
Selv Nils Master har begynt å gå ut når det er kaldere enn 25 blå. Det eneste som setterlitt grenser er bilen, for det er ikkje mange biler som takler å stå alt for lenge uten motoren i gang nær det er -35. Vel, man kan jo tenne bål under motoren da. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #104 på: februar 02, 2010, 13:12:43 pm » |
|
Etter mye styr røntgen urinprøver osv, Fant de ut at det var det samme som sist med Zeko. Rett på antibiotika igjen. Dyrt som bare F... Jeg som visste at det var det samme, og som ba om antibiotika. Neida full undersøkelse, men han fortjener jo det godgutten. TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|