februar 06, 2012, 09:42:43 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1 2 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Din verste fiskeopplevelse ?  (Lest 1247 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: januar 20, 2010, 15:10:50 pm »

Ja hva er din verste fiskeopplevelse ?

Her kan vi skrive litt om det. kom gjerne med kommentarer til opplevelsene også.

La tråden bli morsom og lese.

TS Grin
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Innlogget Innlogget

« Svar #1 på: januar 20, 2010, 15:28:39 pm »

Det må være når jeg gikk gjenom isen i 2009 i 18 minus det var kaldt som fy.....
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: januar 20, 2010, 16:12:52 pm »

Var og fisket på Sjursøya,kona og minstemann var med.

Satt på en campingstol og fisket etter makrellen, etter en stund fikk jeg sola midt i trynet og begynte å flytte stolen for å unngå sola.
Men det jeg gjorde var å sette stolen på en jernbaneskinne, stolen vippet og jeg gikk rett på ryggen, under rotasjonen prøvde jeg å få tak i jenbaneskinna, men krppen var for tung til at jeg greide det.
Jeg havnet derfor i vannet 4 meter nedenfor, med stang snelle og stol.

Minstemann utbrøt til kona "hvor ble det av pappa da?"

Var jo litt heldig at det var en leider rett ved, så jeg fikk kravlet meg opp igjen, men uten stolen men fikk reddet stanga. snella og makrellen.

Fyttekatta å våt jeg ble,

Fortsatte og fiske til jeg ble tørr, det var fint sommervær og varmt.

TS Grin
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: januar 21, 2010, 08:20:27 am »

Eg har vel egentlig ingen riktig tragiske hendelser fra fisketurer, men den verste turen må ha vert da eldstemann var 6 og var her i Sverige på besøk for første gang. Første dagen guttene var her fikk eldst'n på ein gjedde på ca 6 kg. Stor fisk og stolt fisker, men desverre ein så klumsig pappa som klarte å skli på rullesteinene ved land og miste både fisk og wobbler.
Gjett om eg var flau for dette. Det var jo største fisken guttungen hadde fått til da.

Desto bedre var gleden to dager etterpå da vi var og fisket på andre siden av vannet. Da var det ein stor mørk skygge som fulgte etter snørene våre inn til land.
(Den store mørke skyggen)
Noen strakser etterpå ble den tapte gjedda dradd på land, med wobbleren fra fisketuren før i kjeften. Gjett om Eldst'n ble glad for å få fisken sin tilbake.

« Siste redigering: april 30, 2010, 09:26:24 am av aurebu » Loggført

LordOfThePig
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: februar 09, 2010, 16:47:41 pm »

var når jeg stakk meg  Grin 8 ganger på abbor finnen vondt det men god fangst
Loggført
vanstaal
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: mars 19, 2010, 16:11:40 pm »

i fjor sommer var jeg og en kompis på Andørja og fisket en uke. Vi bestemte oss for å dra ut en natt selv om været var litt dårlig(mye vind og regn). Så tenkte vi etter noen timer på de faste stedene våres at vi skulle prøve lykken under mjøsundbrua. Vi fordøyde oss til brua og slang uti 4 stenger til bunns. Så plutselig begynte det å blåse opp noe helt j****** og bølgene økte. Vi bestemte oss for å ta opp snørene og komme oss av gårde. Men selvfølgelig, dumme som vi er, så er jo bunnen full av gamle kroker og snører fra brua, så alle stengene satt fast i hverandre + alt mulig annet skit fra bunnen. Etter en time fikk vi alle opp og løsnet tauet fra brua. Vi var lettet og startet motoren. Men selvfølgelig startet ikke den. Og vi begynte å drive i vannvittig fart og foran oss var det skjær, land og oppdrettsannlegg. Heldighvis fant vi problemet og fikk startet motoren i grevens tid.

Ganske uhyggelig opplevelse og vi kommer nok aldri til å fiske under brua igjen.  Smiley
Loggført
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: mars 20, 2010, 16:33:31 pm »

Tja min værste var vel når jeg ble sluppet av i Rombakselva på feil side så jeg var på den bratte siden og så et par laks som sto litt høyere opp.
Å sveive en 25 grams møresilda rett mot dem ville nok ikke funke så meg måtte komme meg ovenfor dem og klatra da oppover en bratt skråning og kom til fjellklippene og det var vel ca 5 meter ned til elva og midt i mellom her var det et litt høyt tre som stå.
Jeg tok tak i det og klatra ned til den hylla treet sto men den hylla holdt ikke meg og treet så da gikk det rett ned og landa på beina men fikk stor fart med hue mot en rund stein....
Jeg hadde jo walki talki på meg og fattern hørte hva som skjedde så han kom rett til stedet og da våkna jeg akkuratt når han kom! 
Fikk 6 sting i øyebrynet og 3 midt i panna og en hjernerystelse...
Loggført

JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: mars 21, 2010, 13:05:52 pm »

Har egentlig ikke hatt så ange ille turer jeg altså...

Har stukket meg på X antall tryter da, det er jo ikke behagelig, har fått ett par kroker i nevene å plumpa uti ett par ganger, men foruten det så har det stort sett gått greit Tongue
Loggført

laeivis
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: mars 23, 2010, 21:10:53 pm »

jeg var på makrellfiske i strømstad med pappa og brosjan, så kom det noen dømninger og skylte over båten
Loggført
GStrike
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: mai 23, 2010, 13:39:02 pm »

Tja, ikke akkurat en uggen opplevelse, men en kompis og jeg kjørte fra Tromsø til Namsos for å delta på et sjøisfisketreff. Isen hadde ligget flott og fin hele uka før, men da vi kom ned var den borte, en uke etter at vi kom hjem igjen, var isen solid igjen. Var vel omtrent 200 mil bortkastet kjøring...

En annen sur opplevelse var da jeg kystmeitet fra en molo i Narvik, og fikk på en kveite (må det ha vært) som tok 100-150 meter i første utras. Bremsen var stilt såpass hardt at jeg ikke klarte å holde igjen, men ble dratt mot sjøen. Så satt meg ned med spenntak mot noen steiner, og løftet opp surfstanga igjen, og kjente at ræva lettet litt fra bakken. Idiotisk som jeg var så strammet jeg bremsen litt til, og det var slutten på den opplevelsen...
Loggført
glitra
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: juli 10, 2010, 11:39:14 am »

Tja jeg har vel en uheldig historie og det var våren 2010 i slutten av mai da jeg traska 7 timer i strekk langs ælva uten å få noe som helst og da jeg kom til en lysning spratt det et rådyr ut og jeg falt rett ut i ælva.
det ble en kald tur hjem igjen.
Loggført
DJRicco
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: august 11, 2010, 09:47:48 am »

Hei værste å kjekkaste turen jeg har hatt var når jeg å far drog ut på have i hommersåk. (rogaland) Etter å har vært ute noen timer å ikkje fått noen napp merka jeg å far at båten var ypere enn vanlighvis. Så begynnte sjekka litt inni i håle bak med bensin tanken å da var det fullt med vannet jeg satt i spissen å sjekket det håle der var det fullt med vann og. 1. tanken min var: for på redningsvesten.  Grin Så far starta båten å jeg drog opp fiskestengene å me reiste mot nimmeste land. Etter å har kommet til stranden ut med alt fiske utstyr, klær, benker å av med motoren ut med bensin tanken. Så sok me unna å da var problema denn skrua du har bak til å sleppa ut vannet mangla så båten rant fullt med vann.  Tongue Så da sto jeg å far på stranden å sto å løfta båten i 1 rime til å la vannet renna ut. Far fiksa noe ifrå et tre så skulle holde slik som en plugg å det gjore denn så siden det var sol å strand å med alrede var i "god" humør lagte med oss noge grill mad å fiska litt fra stranden der me fikk fullt bøtta våras med makrell å til kvelds starta med hjem turen. Dette har vel vært enn av denn kjekkaste far å sønn dag jeg har hatt med faren min.  Smiley
Loggført
Barjz
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: august 16, 2010, 12:11:18 pm »

jeg var på fiske i oslofjorden, så fikk jeg en horngjel da. kuttet meg noe synsykt på nebbet Den har!
Uansett god fangst horngjelen var ganske stor!  digger
Loggført

jeg liker å steeke ! Wink
Gregersen
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: september 15, 2010, 09:20:13 am »

var når jeg stakk meg  Grin 8 ganger på abbor finnen vondt det men god fangst

Ahh, har gjort det samme selv, glad jeg ikke er alene  Wink
Loggført
Fiskeravnen
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: september 15, 2010, 19:22:18 pm »

Værste fisketuren min fikk jeg i år. Jeg var glad og lykkelig etter å ha fikset superstangen min Berkley Roughneck 11" en trofast venn som jeg har hatt i omentrent 15 år. Jeg dro på havet for å se om toppringen satt som den skulle etter å reparert dette med superlim. Alt så helt normalt ut og jeg og mine to brødre pilket etter stortorsk, fisket var ikke så ille vi fikk flere pene torsker på rundt 6-7kg. Så skjedde det, lillebroren min satt seg fast et stykke under båten, det virker som det kan ha vært et stort tau som var strekt mellom noen skjellfarmer som sto der og råtnet, jeg fikk på en stor fin fisk og begynte å pumpe den opp, men snøret mitt viklet seg inn i hans og når jeg fikk fisken opp til båten så måtte jeg strekke meg over ripa for å få løs pilken som hadde satt seg fast i snøret hans. Det jeg ikke så var at jeg ga ikke nok slakk når jeg dro til meg pilken og tuppen på stangen ble bøyt i en alt for sterk vinkel og plutselig hørte jeg lillebroren min si: Oi der knakk du tuppen på stangen og katastrofen var et faktum. Jeg har letet høyt og lavt etter en ny berkley roughneck eller at noen hadde en stang de ville selge. Det virker som min trofaste venn er ødelagt for alltid, å surre stangen eller kappe av for å sette på en ny toppring er ikke aktuelt. Dette kan jeg trygt si er min mest negative fiskeopplevelse, et klenodium er tapt.

Har forøvrig anskaffet meg ei Tica Salmon 12" som er en stang jeg er veldig fornøyd med, kanskje om en 20 år så har den samme status som den gamle gode Roughneck stangen min.
Loggført
Sider: 1 2 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!