mai 23, 2012, 20:07:12 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snart biter det igjen  (Lest 183 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: mars 14, 2010, 15:52:31 pm »

Sola er på vei ned bak fjellsidene. Vårfluene klekker og storfisken vaker i strømgarden. Ikke i dag. Ikke i morgen. Men det nærmer seg ...

Etter at juleribba var fortært kom snøen. Og så fort snøen hadde lagt seg kom kulda. På det meste 34 kalde i området der jeg bor.

Som om ikke det var nok: Da den verste kulda endelig slapp kom lungebetennelsen. En skikkelig rakker.

Etter halvannen måned i senga og sofaen trodde jeg det var over, men nei da. Isteden fikk jeg en ukes bihulebetennelse som bonus.

Ski, friluftsliv eller vandring med fotoapparatet har vært relativt fjernt – med flott vær og snø på trærne rett utenfor vinduet.

Inne mellom febertoktene fikk jeg dermed god tid til å drømme, planlegge og å drømme litt til om fiskesesongen som ligger rundt hjørnet.

Mer om saken.

http://dt.no/kultur/snart-biter-det-igjen-1.4911294
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: mars 15, 2010, 09:10:19 am »

For noen slutter sessongen om høsten, med ein pause til våren kommer, for andre er det bare snakk om å bytte ut ene fiskestanga med den andre.
Eg har stått og fisket med fluestang i Januar måned og dradd opp ene ørretten etter den andre. Riktig nok er det bare i de kystnære strøk at dette er mulig, men fineste tiden etter sjøørret med flue er faktisk i Februar og Mars. om bare vanna og elvene er isfrie så går det godt an å ta vintertreg brunørret også. Ein kompis av meg tok 70 ørretter på ein time, for dagen etterpå å ta 40 på ein halvtime. Dette var i Januar måned.....
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mars 15, 2010, 09:46:00 am »

Ja fisk er det året rundt,men for min del så har det ikke blitt mye denne vinteren det har sine grunner men nå ser alt lysere ut får med meg vår og sommer fisket nå så blir det vel noe vinterfiske neste sesong  tenker jeg.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: mars 15, 2010, 09:59:29 am »

Ja, får håpe at neste vinter blir ein bedre sessong for deg enn denne vinteren har vert.
No tiner snøen fort her også. Isen på vanna vil nok holde lenge enda, men snøen tørker fort bort i sola der hvor det finnes stener o.l. som stikker frem.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!