erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: april 08, 2010, 21:46:27 pm » |
|
Så at dere hadde lagt ut noe om skjerja, i fjor var jeg der oppe . hadde basecamp på rett nedenfor tuva turisthytte, og hadde det som utganspunkt for å gå på forskjellige steder for å fiske. kjempe fin natur og kjempe lett å gå i fjellet , ingen store høyder å bestige fra turisthytta og opp til skjerva. Og ja det er kjempe mange STORE fisker der , ungdomsgruppa til mjøndalen jeger og fisk er der oppe hvert år og di får mye fisk der oppe. dem har fått røye over 3 kilo og mange store ørreter der, det hadde jo vært en mulighet å ta turen opp dit på den felles fisketuren dere har snakket om.
|
|
|
|
« Siste redigering: april 09, 2010, 09:07:33 am av Torry »
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: april 08, 2010, 21:50:08 pm » |
|
sorry skjerja ikke skjerva
|
|
|
|
« Siste redigering: april 09, 2010, 09:09:39 am av Torry »
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: april 09, 2010, 08:07:19 am » |
|
Høres intressant ut. ellers, så skal der være noen plasser på Sørlandet hvor der finnes kanadisk bekkrøye. kunne godt tenkt meg å ta ein ekspedisjon dit. Efter det eg har lest om disse stedene så er den vanlige størrelsen på disse fiskene mellom ett og to kilo. d.v.s. på de fiskeplassene eg har lest om. No er det mange år siden eg las artikkelen om disse fiskene, men det lokker fremdeles.
|
|
|
|
« Siste redigering: april 09, 2010, 09:09:56 am av Torry »
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: april 09, 2010, 09:04:55 am » |
|
sorry skjerja ikke skjerva
Jo da det er der dere var erland bare skrevet på et par forskjellige måter.
|
|
|
|
« Siste redigering: april 09, 2010, 09:11:01 am av Torry »
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: april 09, 2010, 09:11:53 am » |
|
Unskyld, rettet bare opp skriveleifen jeg i Skjerja TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: april 09, 2010, 18:27:21 pm » |
|
Dette sagnomsuste vannet kan fortsatt sette en sportsfiskers blod i kok!
En vær sportsfisker som besøker det vannet finner fort ut at andre alternativer er bedre og vurdere en det tivoli vannet der.Sist jeg var der møtte jeg to karer i dress den skulle skifte når dem kom frem det sier litt im beligenheten og hvor letvindt det er og komme ditt. Et oppskrytt vann full av utsette fisk,men stor fisk finnes der men vi er vel ikke ute etter og fiske i en dam som ligner den på 1000 fryd vel gutter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: april 09, 2010, 23:33:38 pm » |
|
jack di dress kledde folka du møtte var sikkert sikerhets folka til kongen he he kongen er der oppe en gang i året å fisker .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: april 10, 2010, 07:51:44 am » |
|
Fortsatt er og blir vannet en Put'n take dam. Det er en av de tinga eg vil helst unngå. Mange nok av dem her borte.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: april 10, 2010, 18:19:51 pm » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: april 10, 2010, 22:07:29 pm » |
|
stemmer nok det jack at det er et lettvint vann å komme til når du har vært der he he he, og det er mye av fisken der som ikke er settefisk oxo. jeg likte meg ihvertfall kjempe godt der oppe, kjempe fin natur og et kjempe fint vann å fiske i både på skjerja og rundt der . du fisker jo to meter unna bilen din når du er i elva så det er ihvertfall et lettvint sted å komme til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: april 11, 2010, 11:04:25 am » |
|
Jeg må nok gå et stykke ned til elva fra bilen så at jeg kun fisker fra bilen er bare surr du får bli med en gang da vet du så får du trimma beina litt i naturen du også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #11 på: april 11, 2010, 12:14:50 pm » |
|
Ja det finnes en fin Ørret stamme der også Erland men ser du på hva dem setter ut av fisk så er det jo het klart en putt and take dam det der,men naturen er fin men det finnes mange andre vann rundt der oppe som er bedre. Ta deg gå turen fra Skjerva og over til osjøen da får du en bra fiske tur.mange fine vann på turen pluss elva ned til Osjøen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: april 11, 2010, 21:14:05 pm » |
|
jeg skreiv bare hva jeg syntes om skjerja , og tenkte å dele mine erfaringer med dere. men gidder ikke det en gang til ,siden det jeg syntes var et kjempe fint vann , er i dine øyne bare skit. mister liksom lysten til å skrive noen innlegg da
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: april 11, 2010, 21:51:12 pm » |
|
og hvis dette er bare noe skit vann å fiske i og heller prøve vann i nærheten som du skriver jack. da forstår jeg f... meg ikke hvorfor dere legger dette på forsiden da. som hardangerviddas perle
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: april 11, 2010, 22:02:37 pm » |
|
Må nok forsvare dere begge her litt. Flott å høre om Skjerja, og eg er sikker på at det er ett flott vann å fiske i, men forstår eg Jack rett så vil han helst ett sted hvor det ikkje er fult så lett å komme til for å fiske, eller i allefall til ett sted hvor HAN ikkje har fisket så mye. For meg ville det blitt ett eventyr å reise til Skjerja siden eg aldri har vert der før, Så kom gjerne med forslag og tips om fiskevann, for selv om kansje Jack har vert til de fleste som du kjenenr til, så er disse vanna heilt ukjente for oss andre. Om vanna er put'n take vann eller ikkje er også intresann informasjon, selv om sikkert mange av oss meir erfarne fiskere vil i mange tilfeller unngå slike vann. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|