hogst
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: mai 25, 2010, 14:44:25 pm » |
|
Jeg har prøvd å fiske til alle døgnets tider og ved mange vann jeg vet det er mye fisk, men jeg får rettogslett ikke fisk.. er ikke utålmodig, og fisker gjerne i veldig mange timer i strekk. søsteren min kan stå å dra opp fisk på de samme plassene som jeg pleier å være..
så jeg lurer på om det med fiskelykke er sant eller om jeg er bare dårlig til å fiske? fint med tips til teknikker og sluker osv...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Fangst 2010: Makrell 1kg Torsk Sild
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: mai 25, 2010, 14:45:39 pm » |
|
Bruker du deodorant og parfyme ? i så fall dropp det når du drar på fisketur...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: mai 25, 2010, 15:49:18 pm » |
|
Mine tips er at du nøye følger med hvordan alle andre fisker. Ta deg ein tur up på fiske sammen med noen kompiser som får massevis av fisk, og bare sitt og observer dem. har de noen spesielle måter de får sluken til å bevege seg i vannet ?? Se også hvor kompisene kaster o.l. få med deg alle detaljer mulig, så prøver du selv. Om du ikkje får noe er det å prøve andre ting. Andre sluker og andre plasser. Fangstene vil nok komme seg etter kvart.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hogst
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: mai 25, 2010, 17:11:58 pm » |
|
ok. takk for svar.. er det en ide å kjøpe luktnøytraliserende krem mtp tobakklukt osv på agnet/sluken?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: mai 25, 2010, 20:27:41 pm » |
|
Tobakslukte betyr ikke noe da jeg har vært stor røyker men har en tro på at parfyme og skarpe lukter ødlegger agnet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: mai 26, 2010, 08:20:39 am » |
|
Klart fisken har meget god luktesans, men eg husker de som brukte old spice på agnet når dei fiske ragnbue med makk. De fikk vistnok fisk de også, selv om eg personlig mener at deo og lignende ikkje hører heime sammen med fiske. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hogst
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: mai 26, 2010, 09:10:36 am » |
|
hehe.. har dere noen supertips som dere kan dele med en nybegynner?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: mai 26, 2010, 09:54:52 am » |
|
Har du prøvd med mark og dupp la kroken henge 1-1.5 meter under duppen hva slags fisk fisker du etter da ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hogst
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: mai 26, 2010, 10:17:36 am » |
|
Har prøvd mark og dupp, sluk, spinner og wobbler. Lurer på om jeg skulle prøve kastedupp med en eller to fluer over..
Har bare fiske i omtrent rene ørretvann i år. Er egentlig samme hva jeg får dradd opp, er bare glad hvis jeg får fisk..har et lite mål på ca 500g ørret, men det er ikke så viktig. Tenkte jeg skulle prøve etter abbor nestegang jeg skal ut, den er vel endel enklere å ta..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: mai 26, 2010, 10:49:16 am » |
|
Flue og dupp er jo bra svarte mauer fluer bruker og være bra på denne årstiden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hogst
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: mai 26, 2010, 12:07:35 pm » |
|
da skal det prøves 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #11 på: mai 26, 2010, 13:33:44 pm » |
|
både til abbor og ørretten pleier jeg bare å slenge ut en krok med mark ikke søkke og ikke dupp så skal da ikke værra så vanskelig  skal du fiske i elv er det bare å ta på akkuratt så søkke at du akkuratt kjenner bånn men marken driver fritt langs bånn. Fisker du i større sjøer hvor du bør kaste litt langt bruker du bare akkuratt så mye søkke som nødvendig og viss noen her kan slenge ut en ilustrasjon på et enkel glidetakkel sånn at fisken ikke kjenner motstand er du jo rusta for det meste 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hogst
Abbor

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: mai 26, 2010, 15:37:54 pm » |
|
Har allroundstang med slukvekt 7-28g, så uten søkke klarer jeg ikke å kaste ut..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ole
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: mai 27, 2010, 21:43:27 pm » |
|
en sikker måte i øyern eller sikker også andre steder. brødsmuler som blandes med mais og mark(mark ekstrakt)lage noen baller og kaste ut der du har tenkt til å fiske. dette kan man gjøres når man komme dit man har tenkt å fiske, gjør klart utstyret og sleng på en dupp med mark. kast ut der du har fôret  har prøvd dette og det fungerer he he (sprettert og mais er også bra)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|