mai 23, 2012, 20:43:08 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen med "ekstremfiske" i utlandet?  (Lest 237 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Durango
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« på: mai 26, 2010, 22:12:12 pm »

Ser på ekstremfiske på discovery akkurat nå hvor en kis reiser rundt og fisker de største og slemmeste fiskene i verden, lurer derfor på om det er noen på forumet her som har noen gode historier fra rundt i verden?
Sverdfisk, hai eller annet jævelskap som er nok til og skremme livskiten ut av folk.
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: mai 27, 2010, 10:36:56 am »

Verste "Jævelskapen" som finnes er nok tobeint, så mitt forslag er at du lager ein sluk som ser ut som ein tusenlapp, sitter deg på taket ovenfor døra til ett stort kjøpesenter og begynner å fiske.......

Men spøk til side. Første "fisken" min kan kalles for ekstrem fiske. Da eg var rundt tre år gammel var vi på feriestedet til grand onkelen min. Der hadde han ett stort tjern som han hadde selv gravet ut i ett bekkefar. Han hadde satt ut bass der, og i tillegg fantes det bluegill der (en type solabbor) som kom fra bekken. Bluegill er knall saker for små barn å fiske på da de er bitevillige og ikkje akkurat så veldig sky. Vi unger hadde mye morro med å fange disse små fiskene og ha dem oppi en stamp med vann. Ekstrem fisket startet da en "Snapping Turtle" plutselig ville ha fisken eg hadde på snøret. Den store skilpadden snappet til seg fisken min og ble hengende. "Snapping Turtle's" er ikkje akkurat smådyr av typen vi kjenner igjen fra dyrebutikken. De er rovdyr som jakter frosk og fisk, og selv om de ikkje har tenner så kan de lett klippe av en finger på ett voksent menneske, eller en hånd på ett lite barn. Utenom det var den heller tam på linen og bare hang etter med hodet over vannet og lagde freselyder. Grand Onkelen min kom fort springende ned til vannet med ein diger hov som han brukte normalt sett til storgjedde, og fisket opp uhyret. Eg husker at den ble puttet oppi ett tomt bosspann av metall blikk, lik de de bruker på film. Den dekket hele bunnen av spannet .

Eg har blitt siden fortalt at det ble ein riktig god suppe av skilpadden.

« Siste redigering: mai 27, 2010, 10:40:41 am av aurebu » Loggført

Durango
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: mai 27, 2010, 11:44:06 am »

Ikkeno pen sak det der.
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #3 på: mai 27, 2010, 12:14:40 pm »

Så absolutt ikkje, og ikkje akkurat det man tenker på med fiske. For litt meir ekstrem fiske på andre fronter, så driver vi med ekstrem isfiske her på vinteren. Fisken er ikkje akkurat den største, men når temperaturene går ned mot -40 er det ektreme nok forhold.

Eg har forøvrig god kontakt med ett firma som driver med guided turer på Sailfish om du ønsker å prøve deg på noe litt meir hefitge saker.
Loggført

Durango
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: mai 27, 2010, 13:05:16 pm »

Det er jo drømmen med noe sånt da, men da må det spares en god del først, men kjekkt og vite at du har kontakter. Jeg får klare meg med kompistur til hardangervidda i sommer først Wink
Loggført
Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!