februar 10, 2012, 03:31:20 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nytt utstyr, hvor drar jeg?  (Lest 484 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Daskepott
Mort
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: juni 30, 2010, 17:47:40 pm »

Hei, jeg er ny her på forumet, så jeg tenkte jeg skulle slenge inn min første post

Har nettopp anskaffet meg nytt utstyr å jeg vil teste det fullt ut Smiley

Stang: Shimano Aspire BX270 5-20g
Snelle: Shimano Stella  2500FD

Er det noen som har noen gode Ørret steder å anbefale? Jeg ser dem tar mye bra fisk
i Nordmarka.

Selv holder jeg til i Hedmark, omegn Kongsvinger og fisker mye på Varaldskogen.
Loggført

Shimano Aspire BX 270 ML 5-20, Shimano Stella 2500FD,
Fireline Whiplash Pro 0.10
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: juli 03, 2010, 09:10:48 am »

VI har mye bra fiske etter ørret når du kommer over grensa til Sverige. Det er ikkje så enormt langt fra Kongsvinger til Lofsdalen, og Härjedalen.
Loggført

Daskepott
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: juli 05, 2010, 06:44:48 am »

Da må jeg jammen komme meg dit en tur og fiske Smiley Regnbue ørret dette eller?
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: juli 06, 2010, 20:30:15 pm »

I lofsdalen er det ikkje regnbue, men brunørret. Det finnes derimot noen tjern hvor det årlig settes ut ein del regnbue. De fleste av disse ligger noe lengre øst i Härjedalen. Ta gjerne kontakt om du kjører over grensa, så kan eg gi deg noen tips om bra fiskeplasser.
Loggført

Daskepott
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: juli 07, 2010, 06:40:59 am »

Den blir jo temmelig stor også den Smiley får prøve å planlegge en helgetur dit da!
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: juli 08, 2010, 00:19:33 am »

Du er hjertelig velkommen. Det er kansje lurt å planlegge turen til ein helg hvor huggtabellen lover bra fiske. No er eg ikkje akkurat tilhenger av huggtabellen, men her i dalen har det vist seg at den stemmer ganske så bra. Eg kan tenke meg at det er fordi vi har skikkelig innlandsklima her østpå, og dermed noe meir jevn værbilde.
Loggført

Daskepott
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: juli 08, 2010, 07:44:47 am »

Har ikke noe trua på den huggtabellen selv jeg, men det kan vel godt hende det stemmer noen steder ja Smiley men rett sluk/agn til rett tid så meiner jeg ALL fisk biter Smiley
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: juli 08, 2010, 08:02:01 am »

Har ikke noe trua på den huggtabellen selv jeg, men det kan vel godt hende det stemmer noen steder ja Smiley men rett sluk/agn til rett tid så meiner jeg ALL fisk biter Smiley

Ja jeg er enig med deg om den tabellen men den indikerer jo bare sånn ca,jeg selv fikk bra fangst av ørret i går og da skulle det være dårlig bett.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: juli 11, 2010, 11:05:25 am »

Som nevnt så er eg ikkje akkurat tilhenger av Huggtabellen. Eg ahr skrevet ein liten artikkel om Månefasen og dens innvirkning på fiske her: http://www.countryfisher.com/index.php?option=com_content&view=article&id=16:the-moon-phase&catid=21:info&Itemid=49

Som nevnt så virker tabellen ganske bra her, og det er mest sansynlig p.g.a. stabilt værbilde, og ellers ganske jamne forhold generellt. Ikkje finnes det riktig store klekkinger her som lokker fisken fram, og ikkje er der mye store flommer.
Forholdene blir noe helt annet på vårparten når der er vårflom, store variasjoner i temperatur og værforhold, samt regulering av elvene.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!