mai 23, 2012, 21:18:33 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Handlagede Mormyska/Jigs til isfiske  (Lest 1564 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: januar 29, 2008, 10:01:49 am »

Der er komt ny nettbutikk som har ett voksende utvalg av heimelaga Jigs og Mormyska til sifiske.  Her vil du BARE finne heimalage produkter. Lager du fiskeutstyr selv, for salg, så kan du selge gjennom nettbutikken her. Der er ingen kostnader ved  få lagt ut varer her, bortsett fra det arbeidet du legger i det selv.

Adressen er www.aurebu.com
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: november 28, 2008, 09:46:59 am »

Du kan lett lage dine egne Mormyscha om du binder fluer. Bruk da gjerne ein nymfekrok av den typen med bøyd skaft. d.v.s. de samme som brukes til å lage gammarus etterligninger.
Klyp på ett splitthagl, eller tre på ein tungsten perle (Slike man bruker til dog nobbler fluer), Surr så til litt blytrås for å få ein dråpeformet kropp. husk at du kommer til å få litt kobbertråd, og epoxy utenpå dette igjen...
Surr kroppens fasong finere til med litt tynn kobbertråd. jo tynnere tråd, jo jevnere og finere kropp, men jo lettere ryker tråden. Når du er fornøyd mer kroppens fasong, dekker du hele kroppen med farget epoxy cement. Aralditt er ett godt alternativ, men er fryktelig dyr. Det finnes billigere alternativer enn aralditt, eksempelvis biltema sin epoxy el.l.
der er tre måter å få farge på mormyschaen. du legge farget tråd og tinsel på kroppen av mormyschaen og bruke transparang epoxy, du kan blande fargepulver i epoxyen eller du kan lakke mormyschaen etter epoxyen har størknet.Selv foretrekker eg å blande farge i epoxy lakken. Bruker man passe stiv epoxy, så kan man ogå lage mønster som øyner striper på ryggen o.l.

Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: desember 13, 2008, 08:55:04 am »

Blir spennende og prøve disse,er dem bra på ørret eller er det mest røye som går på dem tro.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: desember 13, 2008, 08:59:53 am »

Eg har fått begge deler på dem. I tillegg så har eg fått Mort, Abbor, og Sik på dem.
 Smiley
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: desember 29, 2008, 18:15:31 pm »

Ja da her jeg prøvd dem litt i dag liker veldig godt tyngden på dem virker til og være perfekt noe fisk ble det ikke på dem i dag..
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: desember 29, 2008, 18:53:50 pm »

Synd at det ikkje ble noen fisk, men godt å høre at de virker bra. Bortsett fra ein fisk som nappet i går (og som eg mistet igjen) så har alle fiskene eg har fått i jula, utenom en blitt tatt på mine egne mormyschaer. Og den ene fisken utenom, ble tatt på røyeblink, og rein meite angel, egnet med maggot. Kan nevne at kompisen sine fangster siden julaften ble:
3 1 juledag (eg hadde 10)
0 2 juledag (da var han ikkje med. eg hadde 6, hvorav en på vanlig røyeblink og krok med maggot)
8 3 juledag (eg hadde 25)
0 4 juledag (eg hadde 1)
Så de virker bra. Det hører til at eg har hatt to sessonger med riktig isfiske, mens kompisen er så å si oppvokst på isen. Litt av fangstressultatene mine er flaks, og resten utstyret, neppe dyktighet, for før eg begynte å lage mine egne mormyschaer, utfisket han meg glatt 10-1.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: januar 28, 2009, 21:26:15 pm »

Nå har jeg fått testet disse mormyrskaene i riktig bra vann og dem gir nesten garanti på fisken når du bruker dem kanon bra er dem..
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!