Jævla gjedde, de siste 2 årene har gjedda vært min absolutte favoritt, litt for mye penger er blitt brukt, mange timer med pussing og mekking på båt og noen timer med videoer fra sverige og england om jerkfiske og teknikker med agn, dupp, dorging, dyprigg og alt som måtte finnes er det fortsatt ikke tegn til de store damene.
I dag stod jeg opp klokka 0800, klemte i meg noen brødskiver og dro til en kollega fra jobben for og låne bilen hans så vi kunne få plass til båten, så går turen til Roger for og hente han og båten(som står i garasjen til Roger), så går turen til Hemnessjøen, fremme på Hemnessjøen ca.1100, vi får båten på vannet for første gang og finner ut at vi er veldig baktunge, men det kan være det samma, nå er det storgjedda som gjelder, vi ror rundt omkring langs mange hundre meter med siv, vi prøver oss utenfor noen dyprenner og kaster fra land, men som så mange ganger før... INGENTING. Hva skjer, hva er feil,hvorfor er det så inne i hell****es vanskelig og få den store dama på kroken. Jeg ser at jerkbaiten går som den skal i vannet, jeg veit at wobblerene er populære og har fanga mange gjedder for andre folk og jeg veit at jiggen skal funke om den lander på rett sted. Vi reiser hjem igjen 1630, Roger har fått 4 småtasser med snitt vekt på 700g, jeg har fått ett tilslag, men ingen i båten

Dette er med andre ord en desperat kis som sitter hjemme på lørdagskvelden og tenker på storgjedda, mens dama er på lady Gaga konsert. HJELP, hvor skal jeg dra, hva skal jeg se etter, hva skal jeg bruke, det skal jo være en god tid og fiske gjedde på nå?