jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: oktober 17, 2010, 19:23:54 pm » |
|
Er det noen stenger dere kan anbefale meg nå jeg nå skal ha meg ny stang. 5 eller 6 stang øvre prisgrense 8000.-
Noen bra forslag.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eggenflua
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: oktober 17, 2010, 19:42:21 pm » |
|
Det er ikke tvil.  Eikre-fly #4 er den stanga jeg hadde anbefalt  å det vet du. hehe. Kjøper du i tillegg ''Jim Teeny - Gary LaFontaine Pro'' Har du kingkong utstyr  2500,- for stang 1500,-(Daniellsson som jeg har  ) og snøre til 599,-  Hele pakka til litt under 5000,- Løp å kjøp !!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Eat, sleep, flyfish !
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: oktober 17, 2010, 19:53:57 pm » |
|
Sorry men Eikre stang er utelukket. Er kun stang jeg er ute etter og få tips til her nå..
|
|
|
|
« Siste redigering: oktober 17, 2010, 19:57:38 pm av jack »
|
Loggført
|
|
|
|
Eggenflua
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: oktober 17, 2010, 22:15:58 pm » |
|
Er ikke penga som bestemmer om ei stang er god eller ikke vettu jack
|
|
|
|
|
Loggført
|
Eat, sleep, flyfish !
|
|
|
Eggenflua
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: oktober 17, 2010, 22:18:29 pm » |
|
Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du utelukker eikre når du ikke har prøvd det 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Eat, sleep, flyfish !
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: oktober 18, 2010, 08:10:52 am » |
|
Synes du bør prøve eikre stanga først og se hvordan den passer til deg. Selv falt eg for den tredje stanga eg prøvde. Fisket først i mange år med ein glassfiber stang, 8 1/2 fots Brownick. Deretter hadde eg ein Berkley Lightningrod fluestang ein del år, men selv om det var ein knallgod stang, så passet den ikkje for meg og ble solgt igjen. Til slutt fikk eg tak på ein Fenwick River runner. Det er stanga som eg bruker no, og er kjempefornøyd med.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: oktober 18, 2010, 08:17:04 am » |
|
Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du utelukker eikre når du ikke har prøvd det  Det er to grunner til det eggenflua,Jeg er skeptisk til kvaliteten etter at din har knekt 2 ganger den ene gangen var sevforskyldt. den andre grunnen er at jeg har hatt ei norskprodusert stang og har lyst og prøve noe annet denne gangen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: oktober 18, 2010, 08:18:22 am » |
|
Se bort ifra eker sine stenger da er det noen andre tips på stenger jeg bør dra og prøve kjøper ikke noen stang uten om og prøvekaste først uansett.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: oktober 18, 2010, 14:28:47 pm » |
|
Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du utelukker eikre når du ikke har prøvd det  Jeg har prøvd Eikrestang sier ikke at den ikke er god og kaste med men vil ikke ha den.Riktig nok en annen eikrestang en du har jeg har prøvd..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: oktober 18, 2010, 17:10:24 pm » |
|
Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du utelukker eikre når du ikke har prøvd det  Det er to grunner til det eggenflua,Jeg er skeptisk til kvaliteten etter at din har knekt 2 ganger den ene gangen var sevforskyldt. den andre grunnen er at jeg har hatt ei norskprodusert stang og har lyst og prøve noe annet denne gangen. Hvor mange norske fiskestenger er det som faktisk blir produsert i Norge i dag ?? Tipper as svaret er null. I beste fall blir nok stengene montert i Norge, men at emnene, ringene, håndtak m.m. blir produsert i deler i utlandet. Skal man si at ein stang er Norsk produkt så bør i hvertfall emnet være produsert i Norge. Eg kan forstå at resten av matrialene er produsert i utlandet, men selve emnet er det som utgjør basisen i stanga, og den bør i minste fall være Norsk produsert for at stanga skal bli kalt for Norsk produkt. Selv Tjøstheim valgte å ikkje stemple "Made in Norway" på kamaru serien sin da de flyttet produksjonen av emne til utlandet, selv om de fortsatt ble montert i Norge og var av norsk design.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eggenflua
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #11 på: oktober 18, 2010, 17:38:51 pm » |
|
Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du utelukker eikre når du ikke har prøvd det  Det er to grunner til det eggenflua,Jeg er skeptisk til kvaliteten etter at din har knekt 2 ganger den ene gangen var sevforskyldt. den andre grunnen er at jeg har hatt ei norskprodusert stang og har lyst og prøve noe annet denne gangen. Hvor mange norske fiskestenger er det som faktisk blir produsert i Norge i dag ?? Tipper as svaret er null. I beste fall blir nok stengene montert i Norge, men at emnene, ringene, håndtak m.m. blir produsert i deler i utlandet. Skal man si at ein stang er Norsk produkt så bør i hvertfall emnet være produsert i Norge. Eg kan forstå at resten av matrialene er produsert i utlandet, men selve emnet er det som utgjør basisen i stanga, og den bør i minste fall være Norsk produsert for at stanga skal bli kalt for Norsk produkt. Selv Tjøstheim valgte å ikkje stemple "Made in Norway" på kamaru serien sin da de flyttet produksjonen av emne til utlandet, selv om de fortsatt ble montert i Norge og var av norsk design. Etter som jeg vet så er eikre-fly produsert i korea. Som mange av de andre ''gromme'' merkene. Det jeg liker er at den er utviklet av Erik som er stor både i Norge og i utlandet.  Stikk innom www.eikre-fly.no og ta en titt folkens  Mye fint å se + bindebeskrivelser m.m 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Eat, sleep, flyfish !
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: oktober 18, 2010, 18:37:39 pm » |
|
Det er litt svakt at han ikke har noen stenger på siden sin da men nå skal vi vel diskutere stenger her og ikke noe annet..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: oktober 19, 2010, 08:42:22 am » |
|
Enig med Jack her. Skal naturligvis gi dem litt slingringsmonn siden de er ett nytt firma, men det minste man kan vente seg er at de skriver litt om produktene sine på hjemmesiden sin. Man forventer ikkje at de har nettbutikk, men at de i det aller minste skriver litt om produktene sine. Det aller beste ville vert om de låg ut en varakatalog enten uten priser, eller med veiledende utsalgspriser, store bilder av hvert enkelt produkt, og produkt navn og nummer. Ikkje bare vil dette gjøre potensielle kunder kjent med produktene dies, men også la forhandlerene dies få ein plass hvor de kan laste ned bilder o.l. til sine egne nettsider.
Det hele handler jo om å markedsføre seg ved å gjøre produktene kjent på markedet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eggenflua
Ørret