mai 23, 2012, 21:47:34 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sjøørretfiske fra båt.  (Lest 1020 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Sten
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: oktober 29, 2010, 17:48:27 pm »

Heisan.

Fint forum dere har her. Mye fin lesing. Tenkte jeg skulle debutere med et spørsmål om sjøørretfiske:

Jeg har fisket en del etter sjøørret fra land i noen år uten særlig bra resultater. I år har jeg derimot begynt å fiske litt fra båten istedet og dette ga bra uttelling. Men storfisken uteblir fortsatt. (Enda ikke nådd kilo's grensa) Så det jeg lurer på er egentlig hvordan sjøørretten reagerer på båter/motorstøy? (Har litt gammel motor som helst må gå hele tiden når den først er igang... Grin) Skremmer jeg bort storfisken? Kan jo nevne at jeg fisker med sluk og at kastelengden dermed er relativt langt unna båten.

Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: oktober 29, 2010, 23:26:27 pm »

Prøv og ha sluken wobleren cå 80 meter fra båten da tror jeg du får litt bedre resultat.Lengden jeg anbefaler er anbefalt av folk med erfaring med stor fisk.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Sten
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: oktober 30, 2010, 07:15:32 am »

Da snakker vi dorging regner jeg med?? Det jeg tenker på er kasting med sluk fra båt som står stille, men med motoren igang...
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: oktober 30, 2010, 08:24:11 am »

Om du skal ligge stille må vel det beste være og skru av båtmotoren.men da kan det verl hende at du må ro tilbake..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: oktober 31, 2010, 02:32:43 am »

For ein del år siden ble det gjort ein del tester for å se om Motor støy virkelig skremte fisken.
Det viste seg at fisken holdt seg på trygg avstand fra propellen, men hadde ingen problemer med å hugge 20 meter bak båten. Faktisk ble det tatt mere fisk tett bak båten enn 100 meter bak.
Personlig har eg kjørt båt bak en eller flere ørretter i stim, flere gangen. Fisken holder seg da bare to-tre meter framfor båten. Øker man på farten slika t fisken ahr problemer med å holde avstanden, dukker den eller den svinger til siden. Den vara derimot aldri synlig redd båten, og man kunne følge etter den flere hundrede meter uten at den stakk av.
Loggført

Sten
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: oktober 31, 2010, 11:55:44 am »

Se det ja. Da er det jo håp da!  Grin
Loggført
Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!