mai 23, 2012, 21:48:19 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tok denne fisken i Bergen sentrum!  (Lest 283 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: november 04, 2010, 09:02:17 am »

Jeg kjente noe som var etter angelen to til tre ganger, men slapp igjen. Da lot jeg ham få litt tid før jeg gjorde tilslaget. Da fikk jeg den på. Det var mye fem meter opp og ti meter ned en stund. Jeg skjønte det var noe stort, sier den ivrige hobbyfiskeren.

Les og se bilder i VG..

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10042477
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: november 04, 2010, 10:38:51 am »

Herlig, dette var sikkert morro

TS Grin
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: november 04, 2010, 10:49:28 am »

Man trenger vist ikke alltid å reise lant vekk for å få de største fiskene nei:P
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: november 08, 2010, 17:53:20 pm »

Som det står i artikkelen så er dette ein kjent og god fiskeplass.
Eg har selv stått på kaien utenfor Motivasjon og Mestring sine lokaler og sett torsk som sikkert var godt over 20 kilo komme svømmende helt opp i fjæresteinene. Til stor irritasjon hadde eg ikkje fiskestang med. Eg satt og ventet på noen andre som hadde nøklene til lokalet, så eg fekk ikkje henta ein av stiftelsens fiskestenger heller.

Det hender også at der er fiskebåter inne og kaster not helt inne ved Sentrum, og ett år ble det kastet not etter småsei i samband med ein festival. Fangsten var full not med småsei, helt inne ved fisketorget.

Om kveldene kan man ofte kikke på torsken som beiter heilt inne i/ved store lungårdsvann i Bergen. Store lungårdsvann er ein brakkvannspoll med ett sund mot innerste delen av puddeforden i Bergen. Både innenfor og utenfor sundet er bunnen dekket med blåskjell. No vil eg ikkje anbefale å spise blåskjell herifra, men fisken har blitt sjekket av mattilsynet, og er godt spisende. For det meste er det torsk og sjøørret man kan få her inne, men det dukker da opp både rødspette, sandflyndre, knurr og ein del andre arter her.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!