mai 23, 2012, 22:00:12 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Isfiske sesongen 2010-2011  (Lest 2094 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: desember 06, 2010, 14:49:41 pm »

Her kan vi diskutere isfiske vinteren 2010-2011.

Det ligger jo is de fleste steder nå.

Skitt fiske
« Siste redigering: desember 06, 2010, 15:01:45 pm av Torry » Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: desember 06, 2010, 15:00:38 pm »

Eg begynner nok mest sansynlig til helgen. Det blir nok bare abbor, sik og mort, siden eg ikkje gidder å kjøre 6-7 mil til nærmeste åpne røye/ørret vann.

Eg hadde begynt tidligere, men har jobbet iherdig med å lage Mormyscha til helgas Julemarked på Gamlegården her i Sveg.
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: desember 07, 2010, 09:21:05 am »

Stilte opp på årets julemarket på gamlegården i Sveg. Tror dette blir tradisjon framover for meg. I hvertfall så lenge eg bor her i byen.
For det første så støtter man de som skjøter om og tar vare på gammelgården, og for det andre så tjener man godt med lommepenger som går til videreutvikling ov produktene eg lager og til fiskekort utover vinteren.

Slike marknader har ein tendens til å være dominert av diverse lokale matprodukter, knivmakere, og kjerringer som strikker og syr. Da eer det litt greitt at der kommer nye og spennende produkter. Ikkje minst slike som oss manfolk har interesse av.

Dessuten er det å slå av ein prat med andre sportsfiskere ein skikkelig oppladning til man selv skal ut på isen.

For de som lurer på kva eg stilte opp emd, så var dette Mormyscha, samt noen isfiske fluer til vår isen. Om våren har eg sett at der er klekking av noen store svarte Steinfluer. De kommer krypende opp gjennom hullene og sprekkene i isen. Kan tenke meg at de er ein nær slektning med Grindheimsflua. I tillegg til mormyscha, og fluer, så hadde eg med meg noen håndlagede wobblere, og diverse blylodd som eg støper selv.

« Siste redigering: desember 14, 2010, 10:20:30 am av aurebu » Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: desember 14, 2010, 10:24:06 am »

No er det klart for de som ønsker seg ein tur ut på isen selv når det er -40 ute. Eg har fått klargjort vedovn til å ha i det ene isfisketelt. Vedovnen er riktig nok ein gammel rusten sak , men den har fått nye skorsteinsrør, og selv om den er dekket med rust, så er den fult funksjonell.
Legger ut bilder på http://www.countryfisher.com når eg har fått dtestet den ute på isen. Om været er det samme i morgon som det er i dag, så må det nok til, for det var -27 her i dag tidlig.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: desember 15, 2010, 16:10:40 pm »

Fikk en raport av aurebu han sitter og drar noen fine røyer på isen nå...blir litt fristet til og stikke nå..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: desember 23, 2010, 16:47:01 pm »

No er det nedtelling til dagsslutt og helg. Da skal eg heim og legge klart fiskeutstyret, for i morgon tidlig blir det fiske.
Det er ikkje vanlig å fiske i Jula i Norge, men her i Sverige er det det. Siden det ikkje blir noe familiebesøk på meg i år, så skal eg sitte meg laaangt ut på isen på ett røyevann, med ein kopp varm gløgg i ene hånda og pilkestikka i andre.
Det gjør ingen ting at temperaturen er ned i -28 no, for eg tar med meg isfisketeltet og tenner opp miss kelly. Hun holder teltet varmt for meg. 
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: februar 22, 2011, 12:56:24 pm »

Virker nesten som det berre er eg som er ute og fisker her.
Isfiskesessongen er i gang for fullt, og folk bør da være ute på isen og fiske.

Vi som leser på forumet er riktig intressert i å høre hvordan det har gått med dere som er ute på isen. Hva med noen konkurransefiskere som legger igjen noen ord her inne ??

I Sverige var det nylig ein konkurranse der en av deltagerene fikk så mye fisk at han hadde fylt både Fiskekassen/Stolen, og to bærenett med fisk. Uheldigvis rivnet plastposene, og han rakk ikkje innveingen. Dermed røk førsteplassen for ham.

Tipper han var rimelig sur.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: februar 22, 2011, 14:05:12 pm »

Enig med deg aurebu, det er virkelig få som benytter seg av forumet i vinter.

Jeg selv er jo en av dem fordi jeg ikke fisker om vinteren,
så jeg kommer tilbake med mine opplevelser til sommeren !

Men det er sikkert noen andre som fisker nå på isen...

TS Grin
Loggført

FiskeJægern
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: april 02, 2011, 09:06:05 am »

har fått høre at det å legge en stor rogn i en strømpe å stikke noen fine hull i den for så å senke den ned i hullet hvor du skal fiske å la den ligge der noen timer før du starter fiske. det skal vist nok vere det helt store trikset for å lokke til seg sulten vinter fisk til hullet =).
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: april 02, 2011, 19:44:00 pm »

Ja, det er ett godt triks, og Ulovlig enkelte steder.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: april 03, 2011, 22:40:45 pm »

Var i værtfall forbudt på landosjøen! men rogn er også bra som agn, jeg salta rogna og tørka den litt for at den skulle sitte bedre på kroken. Jeg og noen venner tok mange fine sjøørretter på dette i en bakevje i Namsen flere på over kilon
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!