februar 10, 2012, 01:41:34 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: fiske i mars ?  (Lest 836 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
timandre
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: mars 04, 2008, 14:43:10 pm »

heisann folkens, kunne bare tenkt meg og gått svar på et par ting, sikkert litt dumme spm. men, jeg lurer som sagt. Åssen er det å fiske i Mars rett etter at isen har gått? med meitemark. Spør også om eventuelle fiskemetoder såpass tidlig på våren! Bor forresten i Kvelde\Larvik\Vestfold, Hvis det skulle ha noe betdyning Wink
Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: mars 04, 2008, 15:41:04 pm »

Det kommer vel an på hva du skal fiske etter, vet at faktisk mange fisker med mark hele vinteren så det er sikkert fint å bruke mark etter isen har gått også.
Regner med at du da fisker i ferskvann, da kan du jo kombinere med maggot også.
Jeg selv fisker endel med både mark og mais sammen, i stille vann kan det være lurt å gå til fiskeplassen å kaste ut endel mais, for dagen etterpå og fiske. Brukte dette endel på ørret å fikk ganske mye glede av å fiske på den måten.
Du fisker vel endel i sjøen også i og med at du bor så nære, et tips å fiske etter sjøørretten med er å bruke for eksempel Viking Herring Blå/sølv 10-18 gram, meget god sluk.

TS
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: desember 14, 2008, 15:52:24 pm »

Meitefiske like etter isen er gått er ekstremt effektivt. Spesiellt etter Ørret. Men det er kansje lurt å begrense seg om man fisker etter vårgytende fisk. Uansett, så er ikkje gytefisk det man kan kalle ettertraktet matfisk.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: desember 14, 2008, 15:54:20 pm »

Slemge meit klysa ut på isen og trekke den sakte ut snadder fiske det ja.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: april 03, 2009, 18:15:33 pm »

fikk du noe fisk da?? og mark funker like bra hele året uansett vannstand og vannfarge!
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: april 04, 2009, 13:09:13 pm »

I mars ble det noen få turer ute på isen etter røya. Det ble noen fisker også, men på den tiden begynner fiskekonkurransene her i dalen, og da blir det som oftest til at eg blir med Göte på fisketevling. Vi skal avgårde på ein i morgon også. Artig å være med på slike tevlingeer, men dert er ikkje det eg kaller for fiske, akkurat.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!