Se der ja! Det er definitivt en årbuk! utifra hva det står om fisken. beskrivelsene wikipedia og andre sider har av fisken er det faktisk ikke tvil. At de små årbukene holder som regel sammen i grupper, og det gjør de her også, 4/5 stykker. og de store kjører alltid solo og er vilt vanskelig å få på land hvis du ikke får et perfekt feste med kroken, og at det er en skikkelig fighter, det kan jeg skrive under på hehe.
Var den første fisken jeg dro aleine på stang uten hjelp av far, da var jeg 4 år gammel og pappa satt meg på flytebrygga på stranda rett etter vi hadde flytta dit så han kunne bygge garasje med snekkern i fred og ro. Plutselig hører han meg skrike som en gal, så han løper de 150 meterne ned til stranda og ser meg sitte oppå fisken med hele kroppen min og begge arma godt planta inni fiskemunnen og gråt som juling haha! Husker det godt for å si det sånn! fisken var jo godt over 2 kilo men føles ut som en makrell på 3!
Men én ting jeg stusset på var norgesrekorden,
http://no.wikipedia.org/wiki/Stam skriver at rekorden i Norge er på 3,43 kilo. Måtte snakke med pappa om storfisken vi veide, og han var sikker på det var 3,7 selvom jeg sto på mitt og sa 4,7. men det er vel som med fiskehistorier flest, blir større og større fisk etter som tida går! Men fortsatt over norgesrekorden, samt jeg har fått større fisker enn den vi fikk veid!
Vel, skal være her hele sommerferien, så hvis ting var som i gamle dager skal jeg oppdatere wikipedia om et par måneder! (litt tøft med uoffisiell norgesrekord hehe)
Nei dette syntes jeg var artig! Tusen takk for hjelp og skal legge ut bilder av Norges største Årbuk så fort ferien starter