mai 24, 2012, 07:43:29 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min hjemmeside  (Lest 1599 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Viking1980
Hobby fisker
Mort
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: juli 01, 2011, 23:48:21 pm »

Jeg tester en liten hjemme side

http://www.123hjemmeside.no/meitefiske
Loggført

C&R
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: juli 02, 2011, 00:05:54 am »

Koselig side du har. Det er ikkje så mange i Norge som driver skikkelig meitefiske, og dette er noe som gjerne burde markedsføres mere.
Loggført

Viking1980
Hobby fisker
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: juli 18, 2011, 08:31:10 am »

Nei og de som driver holder det litt tett inntilseg hvor og hvordan de driver..Det finnes ett hav av muligheter og massiv specimen fisk men folk vil gjerne holde plassene for seg selv...Oppdaterer gjevnlig med bilder og kansje litt film ettervært utover sommer og høsten
Loggført

C&R
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: juli 19, 2011, 17:02:14 pm »

spennende side det der jaa!  skal bli spennende og følge med der og se hva som skjer og hva du får
Loggført

Viking1980
Hobby fisker
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: juli 20, 2011, 11:46:19 am »

ja jeg legger til bilder nesten vær dag ettersom jeg bare har 5 minutter ned i glomma..Er nå på utkikk etter ett bra suter vann.Fikk min første suter og karuss i går og det ga mersmak så da er det bare og finne en god plass med stor fisk og starte jakten=)
Loggført

C&R
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: juli 20, 2011, 13:51:43 pm »

Suter (Tinca tinca) eller sudre er en ferskvannsfisk i gruppen karpefamilien.

I Norge er suter utbredt i en del vann rundt Oslo og Asker og sørover til Arendal. Den finnes også i enkelte vann rundt Kongsvinger og på Ringerike.

Den er ikke naturlig forekommende i norsk fauna, men er utsatt. Det er dokumentert at den ble utsatt i Solborgvannet ved Arendal midt på 1800-tallet av gruvearbeidere fra Tyskland. Den har siden spredt seg derfra, dels naturlig, og dels med hjelp av mennesker.

Suteren trives i vann hvor bunnen er dekket med organisk materiale, og helst med tett vegetasjon. Den er nattaktiv og spiser snegler, mygglarver og plantedeler.

Suter kan bli opp til 8 kg, men blir sjelden større enn 3 kg i Norge. Den kan være grønn eller brun av farge, avhengig av vannet.

I Arendalsområdet betegnes fisken som sudre.

Kilde wikipedia
« Siste redigering: juli 20, 2011, 13:54:46 pm av Torry » Loggført

Viking1980
Hobby fisker
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: juli 20, 2011, 20:19:34 pm »

ja har lest der der jeg og..Men den suteren som er her på kongsvinger ser ikke ut til og være mere enn max 250/350g og det er litt lite etter min smak..Men jeg kommer nok til og bruke tjernet endel til og teste litt forskjellige agn og metoder ettersom det bare er 5/10 minutter dit med bil...
Loggført

C&R
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: november 21, 2011, 13:14:51 pm »

sia de er vist borte :O
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: april 21, 2012, 21:59:52 pm »

Kjedelig det da storlaksen. Hva hendte Huh?

Ellers kan eg annonsere at domenet www.countryfisher.no er blitt kjøpt inn, og i løpet av sommeren kommer det ein liten nettbutikk der. For å få ein smugkikk så går det an å kikke på www.countryfisher.se Den siden er komt litt lengre design messig og med litt innhold.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!