mai 24, 2012, 07:49:30 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: breiflabb  (Lest 160 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
bennylo
Ørret
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: august 04, 2011, 11:21:00 am »

ska setta lina ette breiflabben,ka e då besta agne?             

på førhand takk digger sjokka
Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: august 04, 2011, 14:06:12 pm »

Etter litt søking på Google fant jeg dette

Breiflabben er blitt hardt beskattet opp gjennom tidene, og er nå noe mer sjelden. Allikevel holder enkelte plasser mer breiflabb enn andre, og sportsfiske etter arten er fullt mulig. En posjon flaks må til, for fisken er ingen aktiv røver. Du må enten treffe den i hodet, eller belage deg på mange timers ventemeite. For det er nettopp meiting som er tingen. Store og luktsterke agn som hel agnfisk av makrell, brisling, småsei eller sild, og fileter av disse artene bør gi fisk hvis breiflabben er i området. Problemet er som oftest at andre arter dukker opp først. Fisken er lettest å komme på talefot med i løpet av sommeren, da den kommer opp fra dypet og har grunntopper og platåer med vekslende strøm og vegetasjon som tilholdssted. Breiflabben er ofte bonusfisk når det meites aktivt etter gråsteinbit.

TS Grin
Loggført

bennylo
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: august 04, 2011, 15:11:25 pm »

eg bur litt nord-øst for bergen å da e masse breiflabb her. (verdens rekorden e tatt der eg fiske, den breiflabben va 99,4kg)  
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: august 04, 2011, 17:10:31 pm »

At bestanden er bra enkelte steder på vestlandet betyr ikkje at Breiflabb bestanden er bra over alt.
Dessuten er fangsten av rekordstore fisk ett tydelig tegn på at bestanden er svekket.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!