Hei
VM i skreifiske er en høydare kan jeg love, har selv vært med 2 ganger

Atmosfæren, liv å røre å ikke minst fisket gutter. Husker turen ut med båten da fisket startet første gangen jeg var med i 2002, hadde kjørt kun noen minutter da jeg gikk inn i styrhuset til skipperen å tok en prat om løst å fast. Tok en blikk på ecoloddet å spurte er det lenge til vi er på dypt vann, svaret var vi er på dypt vann men det du ser på loddet som ser ut som bunnen er fisk

Har aldri i mitt voksene liv opplevd å bli lei av å dra torsk, men dette var i grenseland til vanvid " var liksom utømmelig mye fisk å den var i snitt 3-5kg "
Svolvær generelt under VM i skreifiske har også mye å by på, puber å et fenomenalt kveldsliv " hvorav all praten var om fisk og fiske "
Å matopplevelsen vi hadde på kvelden etter fisket, nå kommer jeg ikke på navnet på retauranten " den ligger til venstre ute ved de røde rorbuene " her var det alt havet byr på laget av mesterkokker. I tillegg var Tore Skoglund kveldens underholdning med et utall historier å nordlandsvitser

Vi hadde også en guidet tur med en RIB båt inn i trollfjorden på søndagen før vi dro videre. Denne turen var en naturopplevelse uten sidestykke, makan til mektig følelse å sitte å kjenne aprilvinden i en åpen RIB på vei inn imot Trollfjorden å se en havørn hente seg en stor fisk ifra havet

Beklager om jeg kapret tråden som omhandlet om noen skulle til VM i Skreifiske 2012. Men for de som har anledning er dette en opplevelse for livet.
Gubben;)