mai 24, 2012, 08:22:41 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor gammel ? Bambus-stang  (Lest 897 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
elvepia
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: januar 02, 2012, 13:30:50 pm »

Sitter med ei gammel 4-delt 6meters bambusstang, og lurer litt på hvor gammel den kan være ? Original snelle på den.

Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: januar 02, 2012, 16:57:01 pm »

Står det noe på snella ? Så er det vel mulig den kan si deg noe.....

TS Grin
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: januar 03, 2012, 09:56:27 am »

Jeg har vært i kontakt med en som har sett på bildet og mener det er ei rimlig vanlig bambus stang det er helt klart gammel men vanskeligt og finne ut så mye da det ikke finnes noen produsent navn på den,har du tatt av snellen og sett om det står noe under der,Snellen er helt vanlig sak har hatt mange av dem selv og går for alt fra 100-200 kr på QXL.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: januar 03, 2012, 21:13:01 pm »

Eldste sønnen min kjøpte ett knippe med slike stenger for 50,- SEK på auktion. Han solgte to av dem videre til ein Tysker som skulle ha til barnebarna sine for 15,- per stk. De fleste av stengene var noe ødelagt, men eg fikk satt sammen tre fungerende stenger slik at guttene og eg kunne gå på "nostalgifiske" etter bekkørret. Eg har liggende sikkert tre stenger til i deler. Slike bambusstenger produseres fortsatt den dag i dag, og har ikkje endret seg stort. Hvor lenge slike stenger har vert i produksjon er usikkert, men de kom til Norge omtrent samtidig som de Engelske lordene begynte å fiske i de Norske lakseelvene. Bambus som fiskestang fikk sin inntreden til Europa under kolonitiden.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!