februar 06, 2012, 08:07:02 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fiske med sluk i sjøen!  (Lest 5875 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #15 på: oktober 13, 2008, 19:59:52 pm »

Viking herring kommer med nye farge kombinasjoner neste år dette er vel en gledelig nyhet for deg Torry....
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: oktober 14, 2008, 15:57:30 pm »

Ja

Det kom noen i år også, men er litt for glad i dem jeg har fått fisk på

Torry
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: oktober 14, 2008, 19:32:15 pm »

Ja

Det kom noen i år også, men er litt for glad i dem jeg har fått fisk på

Torry

Det kommer 8 nye fargekombinasjoner så du må nok pent prøve noe nytt du også kompis....
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: november 13, 2008, 18:33:43 pm »

jg pleier å bruke litt store skje sluker på høsten og vintern og på sommern går det fr dt meste i 5-7cm lange billige tynne skjesluker sm jg kjøper på hjem og hobby til 15 kr stk .
noe annet jg har fått mye på er faktisk dupp meite med meitemark så det r ikke så dumt å prøve det heller men fisk et par meter over bunn ellers vil du bare få de jva ålene Angry
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: november 13, 2008, 18:40:51 pm »

Fisker stort sett med små kastepiler opp til 28g i sjøen. Om eg er ute etter sjøørret bruker eg som regel Møresilda. Den ekte, og ikkje VIking Herring , Viking Sild og andre etterligninger, selv om disse også kan fiske bra.
Utover det så går det gjerne på wobbler. De største og fineste sjøørrettene mine har eg tatt på wobblere av forskjellige slag. Da alltid kvalitets wobblere som Rapale, Nils Master, Rebel, eller Heddon. Billigwobblere er knall på sjøfisk og gjedde.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: november 13, 2008, 19:09:56 pm »

Skal prøve ut en del av bomber serien den nermeste tiden nå så får vi se hvor godt dem fisker,har prøvd et par stk av dem nå og fanger bra med fisk.
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: november 13, 2008, 19:23:25 pm »

Bomber er bra wobblere, men eg har for ein eller annen grunn ikkje hatt det aller største hellet med dem. Vi er ein liten gjeng som kaller oss "The Countryfishers", og flere av oss har fått bra med fisk på bomber i år, Men desverre ikkje meg Sad
Eg har derimot utfisket de andre i antall fisk med Rebel wobblere. Cool
Mens den største fisken i år ble tatt av ein kompis av meg, på Nils Master.

Eg tror nok at Rebel og Nils Master har vert årets beste wobblere for oss her øst, hos Søta Bror.
Loggført

Sjarken
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: november 19, 2008, 09:45:36 am »

Har du et bilde av den wobleren ??
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #23 på: november 19, 2008, 10:40:51 am »

Nils master, fargekart. Vi bruker flere av fargene, Ørretten er glad i Oransje/Grønn/gull, gjerne med striper eller prikker.
Sølv/Sort er også bra der man finner Laue, eller til sjøfiske.
Når det gjelder Rebel, så er det kreps wobbleren deres som har tatt mest fisk for meg i sommer. Gjerne da i de to største størrelsene.

De har også ein som ligner på ein gresshoppe, og ein som ligner ein åme. disse to har eg ikkje fått fisk på her i Sverige, men i Norge, og i Danmark har eg fått massevis av fisk på dem. Fisket i ein put'n take dam hvor der var regnbue. Da betalte man for hver time man fisket, og kunne ta alt man fikk. Vi fikk såpass mye fisk at eierene nesten ble sure på oss. Den gangen var det på gresshoppe wobbleren.

Loggført

Sjarken
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: november 19, 2008, 10:42:26 am »

Bruker du den krepsen der til og fiske med også..
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: november 19, 2008, 10:50:43 am »

Jepp, det er den som har tatt aller mest ørret i vannene her i sommer. Eg kan godt tenke meg at den er knall i sjøen også. wobbleren flyter, og har riktig kraftig bevegelse i vannet. Den dykker ned til 4,5 meter også, så man kan gjerne la den dunke i bunn hvor der er litt leopardbunn eller sandbunn. Da skal den fiske ekstra godt. Eg har trollet med den i ferskvann. Første turen var det bare for å teste wobbleren, men da eg fikk ein halvannen kilos ørret første turen, ble den værende som meir eller mindre fast sluk mesteparten av sommeren.
De fleste turene fisket denne sluken med ein ratio på 2 til en i forhold til kompisene.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #26 på: november 19, 2008, 10:54:26 am »

Den typen der har jeg ikke sett før vet du om noen nett butikk som selger dem.Kunne vært gøy og prøve den i sjøen..
Loggført

Sider: « 1 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!