mai 24, 2012, 08:30:12 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ikke fisket siden jeg var liten på hytta(trenger litt hjlep)  (Lest 280 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Monsen
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: mai 11, 2008, 14:12:31 pm »

Hei hei
Som tittelen tilsier så har ikke jeg fisket på mange mange år og da var det jo bare å kaste ut og vente på napp.

Elsker friluftsliv, og er veldig intresert i fisking, min bestefar var en aktiv fisker og jeg har veldig lyst til å kunne sporten bedre.

Jeg er helt blank nå om dagen når det kommer til fisking, så her følger noen spm:

må man ha fiskekort for å fiske i oslofjorden?
Noen om vet om noen fine steder å fiske på i oslofjorden? (fra land)

Hva slags utstyr burde jeg begynne med?
Syes fluefiske ser veldig morsomt ut, og kunne tenkt meg å lære dette, noen som har tips til hvor/hvordan jeg kan lære meg dette?

Kanskje noen smådumme spm her, men håper virkelig på noen knakanes gode svar:)

Mvh
Christoffer
Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: mai 11, 2008, 15:50:14 pm »

Grin

Hei og velkommen til forumet.
Du fisker gratis i Oslofjorden etter alle fiskesorter, men du må holde deg unna elveutløp.
Mange fine plasser er det også, Svartskog, Hurum,Drøbak,Nesoddlandet for å nevne noen.

En av våre andre medlemmer Jack har forøvrig skrevet denne artikkelen om Oslofjorden Du kan lese den her:

http://www.fiskeforum.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13:oslofjorden&catid=1:fiske
« Siste redigering: mai 11, 2008, 22:33:36 pm av Torry » Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!