jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #30 på: september 29, 2008, 14:36:29 pm » |
|
Fikk da fisk på dem også prøvde dem i dag...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #31 på: november 16, 2008, 13:00:56 pm » |
|
jeg bruker kun doggmark for jeg plukker og selger duggmark og jeg syns de holder seg veldig lenge  jeg har 3 kasser fulle av meit nå og den ene som jeg kun har til eget forbruk har jeg ikke plokka til siden før mai!!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #32 på: november 16, 2008, 14:14:55 pm » |
|
Han eg fisker sammen med hadde med seg noen gigantiske mark fra Danmark. Disse skal vistnok være noen av de aller beste som finnes til å fiske med. Ein annen kompis av meg har kontakt med ein som selger selvlysende grønne mark. De er vistnok foret med ett stoff som får dem til å lyse i mørket. Selv synes eg at de grønne markene såg ganske Syke ut i fargen. Ikkje fekk vi fisk på dem heller, men de Danske gigant markene har vi tatt mykje fisk på, selv om eg personlig liker de røde mosemark best. De man finner gjerne under gress tuer hvor der er litt sand i jorda, eller de man finner under mosen, enkelte steder. Makk fra gamle møkkadynger fra hest eller ku er også veldig bra. Slik makk kan av og til vokse til enorme størrelse. Gjerne 25-30 cm lange.
|
|
|
|
« Siste redigering: desember 20, 2008, 23:16:17 pm av aurebu »
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #33 på: desember 20, 2008, 08:45:44 am » |
|
Men er de selvlysende markene noe tess da ??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #34 på: desember 20, 2008, 10:31:40 am » |
|
En liten historie (oppdagelse)
For et par tre år siden, oppdaget en gartner i Sverige at når han slo av lyset i plantehallen at det var en blomst som utskilte en veske som var selvlysende grønn.
Dette gartneriet er leverandør av jord til markprodusenten som Ove`s Sportsfiske har, derfor kom det igang med å teste ut om denne fargen(saften) ville ha påvirkning på marken han odlet. Dette funket jo, etter en tids salg kom flere levrandører etter med selvlysende mark.
:)Torry
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #35 på: desember 27, 2008, 13:41:17 pm » |
|
ossen plante er det?? jeg driver med markoppdrett jeg og og selv lysende mark må jo være perfekt når elva er skikklig grå 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #36 på: desember 27, 2008, 16:03:36 pm » |
|
Men er de selvlysende markene noe tess da ??
Jag har testat dessa och jag tycker att dem inte ökar chansen för att få mer fisk än vanlig mark. Vi testade detta genom att fiska i 8 timmar ett spö med selvlysende mark och ett spö med vanlig mark. Vi fick resultatet 40% mot 60%. Men ute i havet ska dem selvlysende markene vara bättre sägs det men detta har jag inte testat än.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #37 på: desember 28, 2008, 00:19:40 am » |
|
Når det gjelder planten som gir det selvlysende sekretet så vet ikke jeg hvilken. Torry 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #38 på: desember 28, 2008, 00:41:58 am » |
|
søren og :'( men men da får jeg nøye meg med de markene jeg har  jeg tror at over 50% av al fisk som ble tatt i åroselva i år ble tatt på mark som jeg har oppdrettet og plokka  for så å si alle som fisker der kjøper marken av meg  bortsett fra 2 stk og så vidt jeg veit har ikke fått så mye 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #39 på: desember 28, 2008, 00:45:09 am » |
|
Ellers så kan jeg skrive under på at marken som Oves Sportsfiske selger er meget bra.
Sportshuset på hvalstad skal ha den.
Torry
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #40 på: desember 28, 2008, 01:15:48 am » |
|
ja jeg har sett det på mange andre steder jeg har vært for da kommer jeg ofte hjem med et par bære poser med små bokser som det har vært mark i  siden de boksene jeg selger med er med hank som de fester fast i boksa så klarer de ikke å miste dem 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #41 på: desember 28, 2008, 09:06:42 am » |
|
Jeg har aldri kjøpt mark av deg men får fisk i åros elva for det..
Storlaksen kan du minske smailis bruken litt blir for mye enkelte ganger,er det for mye ser det bare ut som rot
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #42 på: desember 28, 2008, 20:32:27 pm » |
|
hmm du veit sikkert hvem jeg er for jeg selger til mange som fisker der og jeg er der jo nesten hele tiden!!!! fikk du noe serlig der i år??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #43 på: desember 28, 2008, 20:39:56 pm » |
|
Har ikke fisket der i år bare vært og kikket litt,har holdt meg i drammenselva og noen andre plasser i år.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|