tinah
Mort
Utlogget
|
 |
« på: juli 28, 2008, 12:48:34 pm » |
|
Var på fisketur i går ved et fjellvann, mange mange år siden sist. Så det ble bare fisket med mark og dupp. Prøvde spinner, men den ville fisken ikke bite på. Mye mulig jeg har brukt feil spinner. Nå frir jeg derfor til de som har erfaring med fiske med spinner og sluk. Hvilken er best til å fiske ørret? Så et annet sted i forumet at cicada - sluken skal være veldig bra, men hvilke butikker selger den? Jeg har vært og sett på sportsbutikker, men de selger sølvkroken/ rapala. Jeg har veldig lite peiling på hva fisken biter best på. Jeg hadde et skikkelig napp i går, men fisken slapp jo selvfølgelig da det var mest spennende. Er ikke det typisk..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
tinah
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #2 på: juli 29, 2008, 20:34:29 pm » |
|
Takker og bukker. Var inne og så på siden, og det var mange forskjellige meninger. Har sett flere anbefaler atomsilda. Så jeg får vel kanskje prøve den. Også den sluken som er delt med rød/kobber fra Sølvkroken. Husker ikke navnet i hodet, men den har en slik gyngende gange slik at fisken tirres til å hugge selv om den ikke er sulten. Kjøpte den i dag, gleder meg masse til å prøve den i fiskevannet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: juli 29, 2008, 22:54:35 pm » |
|
Den heter vel møre silda.Ellers så fisker også blangt og kobber bra,men det varierer altid fra vann til vann og kleking i området spiller altid en liten rolle inn i fiske.Og fest altid en fle på snøret sånn ca 30 foran så det ser ut som den blir jaget.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ole
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: juli 30, 2008, 13:04:42 pm » |
|
Sjekk huggtbellen på forsiden  he he Var på fisketur i går ved et fjellvann, mange mange år siden sist. Så det ble bare fisket med mark og dupp. Prøvde spinner, men den ville fisken ikke bite på. Mye mulig jeg har brukt feil spinner. Nå frir jeg derfor til de som har erfaring med fiske med spinner og sluk. Hvilken er best til å fiske ørret? Så et annet sted i forumet at cicada - sluken skal være veldig bra, men hvilke butikker selger den? Jeg har vært og sett på sportsbutikker, men de selger sølvkroken/ rapala. Jeg har veldig lite peiling på hva fisken biter best på. Jeg hadde et skikkelig napp i går, men fisken slapp jo selvfølgelig da det var mest spennende. Er ikke det typisk..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
r0adkill
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: august 06, 2008, 16:24:47 pm » |
|
skulle til & anbefale den kobber\røde til søvkroken, den har fungert ganske bra for meg.. synes sølvkroken sine ørretsluker har gjort bra nytte i mitt skrin.. men dette synes jeg er kriminellt morro.. bruk en litt større krok enn du vanligvis bruker når du fisker med meit. Tre på så mange meit du får på kroken 4-6 stykker så du har ei real klase på kroken. om stanga di er litt grov kan du bruke et splitthagl 30 cm over kroken, men jeg synes det er best med ei lita lett haspelstang å ikke noe søkke. kast ut når sola har gått ned & det begynner å bli mørkt. fisk mark klysa rykkvis inn helt oppe i overflata. så er det bare & holde på utover natta. ikke kast så jævla hardt når du slenger marken ut, det ender bare med at du kaster den av kroken. fisken trekker uansett inn mot land når det mørkner så du trenger ikke kaste så langt. so be it, dette har værtfall gitt meg mye fin fisk 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: august 07, 2008, 22:55:07 pm » |
|
Det Roadkill snakker om her kalles Harving. Kan bekrefte att dette er en god og morsom måte å fiske på. Mange av de største ørretene i østmarka i Oslo fiskes på denne måten. En stang på 9-10 fot med kastevekt 10-30 gram er og anbefaler. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hva søren biter Lutefisken på?
|
|
|
Stephan
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #7 på: august 19, 2008, 12:13:48 pm » |
|
Var på fisketur i går ved et fjellvann, mange mange år siden sist. Så det ble bare fisket med mark og dupp. Prøvde spinner, men den ville fisken ikke bite på. Mye mulig jeg har brukt feil spinner. Nå frir jeg derfor til de som har erfaring med fiske med spinner og sluk. Hvilken er best til å fiske ørret? Så et annet sted i forumet at cicada - sluken skal være veldig bra, men hvilke butikker selger den? Jeg har vært og sett på sportsbutikker, men de selger sølvkroken/ rapala. Jeg har veldig lite peiling på hva fisken biter best på. Jeg hadde et skikkelig napp i går, men fisken slapp jo selvfølgelig da det var mest spennende. Er ikke det typisk.. cicada.no selger den 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #8 på: august 20, 2008, 15:42:49 pm » |
|
i Sverige så finns det en spinnare som heter myran som finns i olika varianter och man kan även byta skeden på vissa av dessa spinnare. Jag rekommenderar verkligen myran efter öring och även annan fisk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: august 20, 2008, 16:09:33 pm » |
|
Vi har også den her og er veldig bra som du sier det er jo en gammel klassiker det der..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: september 02, 2008, 17:19:48 pm » |
|
hva slags krok str anbefaler man til harving?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #11 på: september 02, 2008, 17:29:28 pm » |
|
Krok str må du prøve deg fram til på de forskjelige stedene,det gjør nå jeg da.Det ligger som regel ingen fasit på fiske så feil og prøv metoden er det beste,fisker du kun i vann ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: september 02, 2008, 17:33:10 pm » |
|
Akuratt nå for tiden er det mest vann, blitt hekkta på aura, hehe. Fisker en del i sjø åsså, sjøaure bl.a, men det er ikke helt tiden for den nå.. men fisker en del Havfiske åsså, Torsk, Steinbitt, flatfisk osv:) men blir litt lite av det akuratt nå pga mangel på båt:(
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: september 02, 2008, 18:04:08 pm » |
|
Jeg fisker kun etter ørret,fisker i elver og litt i noen faste vann på våren.Men jeg er jo fulstendig gal etter ørret så 40 mil det kan jeg godt kjøre på en dags tur så lenge jeg vet det er fin ørret der... Velkommen til forumet
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: september 02, 2008, 18:25:13 pm » |
|
Hehe:) såpass ja, tror jeg hadde gått for en overnatting ksulle jeg ha kjørt så langt men:P hehe:) Taker for det! Var gøy og finne ett forum med litt aktivitet på 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|