mai 24, 2012, 09:08:22 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva hadde jeg på kroken??  (Lest 495 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
tronderhunter
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: august 04, 2008, 13:32:44 pm »

Hei, får ikke ro i kroppen før jeg har funnet ut hva jeg hadde på kroken forige helg: Huh? Huh?

Dette skjedde; vi fisket på ca 30m dyp etter småsei og makrell (vi dro så mye vi måtte ønske), plutselig forsvant stimen og noe stort hugde på harpa til en av oss, og det måtte 3 voksne til for å holde igjen snøret. Vi fikk "beistet" opp til ca 10 meters dybde før det desverre slapp fra kroken.
Når vi tok opp snøret var ingen ting slitt av, og på den ene sluken henger det igjen en klase med 4-5 fiskeyngel i plommesekker(eller hva det kalles). Disse ynglene var lite utviklet, man kunne så vidt skimte beinmargen og hodet. Disse ynglene var rundt 15cm lange. (har tatt bilde av disse som jeg kan legge ut hvis det er nødvendig)
Dette skjedde faktisk to ganger til, men da hang ikke fisken så lenge som den første. Også da var det klaser med fiskeyngel som hang igjen på kroken.
(Vi fisket i Trondheimsfjorden)
Er det noen her som har forslag på hvilken fisk dette kan være snakk om??
-TB-
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: august 04, 2008, 13:55:46 pm »

Vist du legger ut bildet så er det letter for oss og bedømme det,det kan ha vært en stor skate.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
tronderhunter
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: august 04, 2008, 20:09:05 pm »

her!
Loggført
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: august 04, 2008, 21:12:51 pm »

Hei

Mulig at det er en skate den tunge fisken dere hadde på som Jack svarer, mulig også at det er yngelen dens dere fikk opp i båten.
Noen fiskesorter passer faktisk på yngelen sin en stund, men vet ikke om det gjelder skate.
Søk på nettet mulig du finner svar på dette.

Kveita kan også bli stor opptil 300 kg.

Artig bilde forresten.

Torry
« Siste redigering: august 04, 2008, 21:15:47 pm av Torry » Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: desember 30, 2008, 21:28:54 pm »

Hmm, Det ser ut som eggsekker fra skate eller hai. Det finnes jo Brugde i Trondheimsfjorden, og den kan bli riktig stor.
Loggført

spekelaksen
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: januar 11, 2009, 23:17:57 pm »

Hm kanskje det var en håkjerring du hadde på. Men da hadde vell både mann å mus blitt dradd ned. Verdensrekorden er en håkjerring på 775 kilo, og ble tatt i Beistadfjorden i 1978. http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/312454/Her+sv%C3%B8mmer+han+med+hai.html
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!