februar 06, 2012, 07:33:44 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1 2 3 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips for gjeddefiske. (Og for gjørs, større abbor etc.)  (Lest 3966 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
NewGlommaFiske
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: august 29, 2008, 22:12:25 pm »

Her tenkte jeg alle kunne dele sine tips om fiskeplasser, vær, agn, teknikker osv angående fiske av gjedde og liknende arter.
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: august 29, 2008, 22:17:53 pm »

Større abbor da er det bare og fiske med store kimer eller sild så er du garantert abbor..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: august 30, 2008, 07:50:50 am »

Softbait/jigg er meget godt agn til gjedde. Eller så er det jo wobbler som brukes mest. Død mort er også ett godt agn. Bruker selv bare flue til gjedde fiske.

Smiley
Loggført

Hva søren biter Lutefisken på?
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: september 06, 2008, 16:35:43 pm »

Jeg vet det er mange som bruker brisling til gjedde fiske og sier det er bra har ikke prøvd det selv men verdt et forsøk
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: november 13, 2008, 18:37:36 pm »

prøv store skjesluker som sveiver sakte langs bånn eller en rød wobler=) dt funker altid for meg
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: november 13, 2008, 18:48:50 pm »

Det mest morsomme fisket etter gjedde foregår med poppere, eller "Skitterbugs". Skitterbugs ser ut som frosker, mus, eller overdimmensjonerte insekter, og vrikker seg fram på overflaten. Gjedda tar agnet med ett digert plask. og kan skremme vettet av den mest hardbarkede fisker.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: november 13, 2008, 19:11:06 pm »

Skulle jeg noen gang gidde og fiske etter de grønne krokodilene så måtte det vært med  poper fluer ja.
Loggført

Team Buer
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: mars 04, 2009, 01:14:27 am »

Her tenkte jeg alle kunne dele sine tips om fiskeplasser, vær, agn, teknikker osv angående fiske av gjedde og liknende arter.

Fiskeplasser så finnes det mange tusen vann som huser pene gjedder.

Været sier mange at spiller stor rolle men etter min mening er regnvær det dårligst å fiske i, har fisket mye i regn vær men har aldri hatt suksess i regn.

Jeg fisker bare med wobblere bortsett fra når jeg meiter på isen vel å merke.
Det går for det meste i Westin og Strike Pro.

Trolling er det jeg bedriver med etter gjedde men jeg jerker også litt noe jeg kommer til å satse mere på i år enn i fjor.    Det å få gjedde på popper fiske er helt sykt artig og men skvetter til like jæ.... hver gang.
Dette er noe jeg anbefaler på det sterkeste selv om popper fiske er litt sesongbetont.

Den som fisker mest får som regel mest fisk, men aldri regler uten unntak.

Skitt fiske
Loggført

Gjeddefiskerens forum
Aremark gjeddeklubb blog Aremark gjeddeklubb hjemmeside
Gjedde er også en edel fisk for mange.
Det viktigst en gjeddefisker trenge
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: mars 04, 2009, 09:04:24 am »

jeg fisker jo litt med alt etter gjedde og har fått greit med i regnvær og kan vel egentlig ikke huske hvordan vær jeg har fått mest i...
så fort isen forsvinner nå skal jeg ned til elva for å fiske opp det som finns der av smågjedder  digger
Loggført

Team Buer
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: mars 05, 2009, 19:41:45 pm »

Inget C&R med andre ord??
Loggført

Gjeddefiskerens forum
Aremark gjeddeklubb blog Aremark gjeddeklubb hjemmeside
Gjedde er også en edel fisk for mange.
Det viktigst en gjeddefisker trenge
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: mars 05, 2009, 19:45:59 pm »

Det er vel ikke noe vits med C/R når det bare er små gjedder i vannet Buer? Det er jo den eneste måten å få opp bestanden på det da.Eller har du en annen måte å få opp str i vannet på?

Nå må ikke du henge deg helt opp i det C/R greiene da hihi.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: mars 05, 2009, 19:54:21 pm »

Nå fisker ikke jeg etter de grønne,men det blir en del fiske etter Borre og Gjørs.PÅ Borre så bruker jeg jigg i litt naturlige farger med litt rød skjær i halen,men jeg har også fått på fire tiger farger.Er Borren i støtet så tar den nesten hva som helst som blir servert.Har et mål på Borre i år å det er over 1,5 kg og skal jobbe hardt for å få en Gjørs på over 5kg.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: mars 05, 2009, 21:30:39 pm »

over hode ikke for jeg har fått i oppdrag fra foreningen å fiske opp alt av gjedde fra åroselva sånn at laks og ørret yngel skal ha en sjans til å komme seg ut i sjøen så det er kultiverings arbeid som jeg ikke får en skit for bortsett fra masse gjeddekaker og en drit sur mutter når jeg kommer hjem
i år skal jeg fiske mere med flue etter gjedde der for grunneierene har nemlig hoggd alt av skog langs bredden på en strekning på ca 700 meter!!!
Loggført

Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: mars 05, 2009, 22:24:39 pm »

[/quote]
 grunneierene har nemlig hoggd alt av skog langs bredden på en strekning på ca 700 meter!!!
[/quote]

Hva har dem gjort sier du? Har dem hugd ned all skog ned til elva?Det er jo det same som å be om trøbbel det da. For det første så kommer det til å bli veldig mye avleiring i elva da det ikke er noe som holder massene tilbake.Det ble gjordt den samme idiotiske tabben av en grunneier i elva jeg fisker i også,å nå har han såpass store problemer med at jorda renner ut i elva,så huset kan stå i fare for å skli ut.(til pass for han).
Det kan gå bra et år eller to,det kommer helt ann på hvor mye regn det kommer,det er jo ingen trær som tar om mye av det vannet som kommer fra oven,så det drar med seg jord og annet materiale ut i elva dere fisker i.

For det andre så er det ikke så mye skjul for fisken lenger langs kanten,å ikke noe skjul som dere kan gjemme dere bak.Vist det var en bra plass å fiske på der dem har hugget ned all skogen, så er det garantert ikke det nå i år.Fisken kommer mest sannsyneligvis til å sky den strekkningen som pesten å rase forbi som et hurtigtog.

Når det ikke er skjul for fisken,så er det heller ikke noen sjangs for at det skal bli en fin plass for neste års yngel og annen små fisk.for det detter jo masse snadder for en fisk ned i vannet fra busker å trær.

Det skulle vært slike regler langs elver og bekker som det er i Danmark her i landet også.der er det ikke lov til å gjøre noen ting i en bredde på 3-5m fra bekken og inn på åker og eng.
Det skulle ikke forundre meg at grunneieren i elva du fisker i storlaksen16 har gjordt noe ulovelig.Det er ikke alle steder en kan ture fram som en vil selv om en er grunneier.Det kan du jo ta å sjekke med komunen der du bor/fisker.Det er jo "fint" at han har gjordt det letter for fiskere å fiske med flue,men han har nok gjordt seg selv en stor bjørne tjeneste vil jeg tippr.

Desken dette ble et jekla langt svar og meninger gett.Moderator får ha meg unnskyldt,men ikke lett å flytte dette svaret rett over i en annen post.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: mars 05, 2009, 22:30:50 pm »

det ligger masse kvister og enkelte trær + en del vannplanter så er ikke sikkert det blir så mye dårligere skal ta bilde av det så fort snøen er borte og jeg kommer fram dit så får dere se...
Loggført

Sider: 1 2 3 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!