erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: august 31, 2008, 20:46:36 pm » |
|
er det andre som fisker makrell her, har vært ute å fisket i ytterst i drammensfjorden og der har det vært nok makrell i bøtter og spann,hver gang har jeg gitt meg med bøttene fulle.er sjelden jeg må gi meg i å fiske pga at jeg har fått nok fisk hehehe. Noen andre som har fisket makrell i år
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: august 31, 2008, 21:01:09 pm » |
|
Jeg tror Torry,Ole og Pc fisker makrell.Men jeg for min del bruker den kun som agn.Syntes ikke det er så gøy og fiske den kontra ørret.... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: september 01, 2008, 08:23:54 am » |
|
Jeg tror Torry,Ole og Pc fisker makrell.Men jeg for min del bruker den kun som agn.Syntes ikke det er så gøy og fiske den kontra ørret....  PC fisker ikke makrell frivillig 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hva søren biter Lutefisken på?
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #3 på: september 01, 2008, 08:50:01 am » |
|
Läste i någon artikel för ca 2 eller 3 år sedan om att man inom trålingsfisket hade funnit makrillens lekplats och att man då lyckades få upp 1000 ton med makrill under få timmar. Stämmer detta ? för är det så är det helt j***a idiotiskt att dra upp 1000 ton lekande makrill för det om något måste ju försämra fisket enormt.  Ibland önskar man att båten sin var en torpedbåt 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: september 01, 2008, 08:58:00 am » |
|
 Makrell er gøy å fiske, men mest gøy å fiske den med stang. Bruker ikke hekle, men makrelldupp med sild som agn. Fint også med sluk, bruker da samme sluken som jeg bruker til sjøørreten. Gjerne en viking herring sølv/blå 10 gram. Desverre så har det blitt lite fiske på meg iår(fikk 37 stykker på en tur) men skal komme sterkere tilbake neste år. Sommeren 2007 tok jeg 175-200 stk på agn. Får man en sprek en så er det veldig morro og kjøre fisken litt , ikke bare sveive inn med en gang. Torry
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: september 01, 2008, 19:32:28 pm » |
|
fisker med sluk nederst og to til tre kroker oppover sena,og jeg bruker stang.er artig hvis det biter på 2-3 stykker på en gang,nå i helga fikk jeg 45 stykker på ca 2 timer.fikk en på nesten 1.5 kilo og den var jaggu vansklig å få opp,artig å bruke litt tid på å få dem opp.har fått ca 200 stykker tilsammen i sommer
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
r0adkill
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #6 på: september 05, 2008, 21:46:25 pm » |
|
jeg var ute ved løvøya i horten nå helga som var, fikk tolv stykker på ei helt vanlig grønn stingsild..
såklart det er morro, men det er ikke for ingenting tyrkerene kaller bekkørreten *guds fisk*
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: september 05, 2008, 21:54:40 pm » |
|
he he dem må jo ha et eget navn på det,syntes jeg ser den ved gips fabriken
|
|
|
|
« Siste redigering: september 07, 2008, 10:37:26 am av jack »
|
Loggført
|
|
|
|
spekelaksen
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: september 07, 2008, 10:40:54 am » |
|
Artig fisk å fiske ihvertfall fra stang. Har ikke fått så mange makrell i år. Det er en forferdelig fart og virbrering når den har bitt på. Vet ikke kor stor makrellen kan bli men en av de jeg fikk i sommer var på 1,5 kg. Spekelaksen http://spekelaksen.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Troller
RA A A AP!!
Sjø Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: oktober 05, 2008, 21:00:50 pm » |
|
Makrell? bli voksen da Erland.
møkka fisk!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Trolling er livet, men det er familien også. Min blogg
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: oktober 05, 2008, 21:15:13 pm » |
|
Makrell? bli voksen da Erland.
møkka fisk! [/qu ote] jasså hva mener du med det hehehehehe
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #11 på: oktober 05, 2008, 21:21:02 pm » |
|
jeg fisker makrell fordi det er artig fisk å få på kroken,men ellers så fisker jeg laks og ørret, du da troller hva fisker du etter da, sild?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Troller
RA A A AP!!
Sjø Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: oktober 05, 2008, 21:23:12 pm » |
|
jeg fisker makrell fordi det er artig fisk å få på kroken,men ellers så fisker jeg laks og ørret, du da troller hva fisker du etter da, sild?
fisker bare etter laks og ørret selv...alt under 50 cm gidder jeg ikke å veie... de hiver jeg uti igjen. makrell er møkkafisk
|
|
|
|
|
Loggført
|
Trolling er livet, men det er familien også. Min blogg
|
|
|
erland k
Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: oktober 05, 2008, 21:32:17 pm » |
|
jasså du mener makrell er en møkkafisk. jeg syntes makrell er artig å få på kroken , fikk en på 1,5kilo og selv med sjøstang var den vansklig å dra opp.Så jeg forstår ikke hvorfor du skriver voks opp ,alle har forskjellige intresser vettu.alt er ihvertfall bedre enn å sitte i en båt time etter time sånn som deg troller det vil ikke jeg kalle fiske
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: oktober 05, 2008, 22:02:18 pm » |
|
 Hei Erland Makrell er ikke en møkkafisk, den er en fin sportsfisk og en god matfisk. Stå på du fiske er gøy Torry
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|