mai 24, 2012, 09:28:05 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2 3 4 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: makrell fiske  (Lest 1610 ganger)
0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #15 på: oktober 06, 2008, 09:27:01 am »

fisker bare etter laks og ørret selv...alt under 50 cm gidder jeg ikke å veie... de hiver jeg uti igjen.

makrell er møkkafisk

Det er slike bastante holdninger som ødelegger vannene og elvene våre...., men nok om det. Alle ahr sine interesser når det gjelder fisk. Selv synes eg at Makrell er ein minst like god fisk som ørret, Røye eller laks. Den er også ein riktig god fighter i forhold til størrelsen.

Testet med forskjellige opphengere til makrell og fant fort ut at små sjøfluer er det aller mest effektive. Enten det eller lyspropper til isfiske hvor to av de tre krokene er klippet bort.

Tyttebærkrok og minimakk er også effektive men er overvurdert i forhold til de to førstnevnte opphengene.

Og ein 2,5 kilos makrell gir minst like god fight som ein dobbelt så stor laks.
Makrellen blir så å si aldri utslitt. den gir ikkje opp uansett hvor lenge du kjemper med den, så det er eneste du kan gjøre er å lure den inn, eller tvinge den opp.

makrell på fluestang er også kjempemorro. bruk gjerne opphenger tre makrell som bestemmer seg for å svømme i samme retning........ Eg sier ikkje mere.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: oktober 06, 2008, 13:17:31 pm »

Makrell er gøy og få på kroken ikke tvil om det,da bør man bruke lettspinn utstyr da er det gøy.Men kom ikke her og skryt av at det er mat fisk for det er den ikke.Kun brukende som agn vinterstid eller nedpakket i en metall boks da kaller dem det for makrell i tomat.Altså dem må dynke den i så mye tomatpurre for at folk i det hele tatt skal kun hæle og spise den,eller så finner du den innpakket i 2 hg pepper og kaller det for pepper makrell.Med andre ord kun brukenes som agn. :DDen er så fæl i smaken at ørreten ikke vil ha den en gang som agn  Lips Sealed
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: oktober 06, 2008, 16:58:25 pm »

Smaken er som baken. Kokt makrell med laubærblader servert sammen med agurksalat og kokte poteter med rømme, eventuellt stekt , er snadder det.

Eneste fisken som er bedre er frittyrstekt breiflabb.
Ellers så er både ørret, røye, og laks omtrent på høyde med makrellen etter min mening....
Loggført

Troller
RA A A AP!!
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: oktober 06, 2008, 19:38:55 pm »

Varmrøkt er godt, kald røkt er enda bedre...peppermakrell er i kjøleskapet hver dag.

speket makrell lige så
Loggført

Trolling er livet, men det er familien også.
Min blogg
Troller
RA A A AP!!
Sjø Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: oktober 06, 2008, 19:41:57 pm »

fisker bare etter laks og ørret selv...alt under 50 cm gidder jeg ikke å veie... de hiver jeg uti igjen.

makrell er møkkafisk

Det er slike bastante holdninger som ødelegger vannene og elvene våre....
lukke truten kanskje?
Fiske mye makrell selv jeg...og det er livretten til kona

makrell er møkkafisk
Loggført

Trolling er livet, men det er familien også.
Min blogg
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: mai 02, 2009, 22:48:57 pm »

I år har vi fått mye makrell når vi har fisket på isen det har jeg aldri oplevd før,noen andre som har fått noe særligt makrell på isfiske ?
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: mai 03, 2009, 19:11:54 pm »

har aldri fått makrell på isfiske men har jo klart å få makrell fra båten i år så den er inne alt;) selv så er makrell den fiskearten jeg liker best som mat!!!! varmrøkt, grilla, stekt, kokt eller steket i panna!!! samma det det smaker digg!!!!
Loggført

JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: mai 27, 2009, 17:22:58 pm »

Jeg fikk på en fin en når jeg var ute og dorga etter S.Ø Smiley morro med en slik i andre enden, syns det er mer liv i den enn  aura:)

Tenkte og ut med ei regle en dag og se om jeg kunne fått litt:) trenger agn + en god middag Smiley
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #23 på: mai 27, 2009, 21:46:49 pm »

ja det er jo bare å komme seg ut nå for nå begynner makrellen å komme inn det har blitt sett noen makrell stimer rundt nærsnes og ramton nå
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: mai 27, 2009, 22:00:57 pm »

Tar vist en del makrell rundt om i hele oslofjorden om dagen.
Tidlig ute den makrellen i år eller har den over vintret siden vi fikk en del på isen også
Loggført

JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: mai 27, 2009, 22:31:11 pm »

Tipper begge deler jack Wink at noen overvintrer er jo ikke uvanlig:) og herfra fikk jeg høre i dag at de har tatt makrell langt inne, en som hadde fått 30 kg på ett par timer.. så spørs om ikke jeg skal ut med ei harpe en dag:) håper dorge stengene mine kommer snart... greiere og bruke de kanskje...
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #26 på: mai 27, 2009, 22:43:32 pm »

Mer morro og fiske makrell med lett spinn utstyr,da får du noe og le av bare prøv
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #27 på: mai 27, 2009, 22:46:16 pm »

makrell på lett ørret utstyr er noe som de fleste burde prøve!!!! makrellen er ganske sprek i forhold til størelsen sin!!!!
Loggført

JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #28 på: mai 27, 2009, 23:08:09 pm »

Mer morro og fiske makrell med lett spinn utstyr,da får du noe og le av bare prøv

hehe, ja, men man får ikke samme mengden da.. da må man isåfall stå lenge:P Men morro og få de på sluk stanga ja...! var morro med den jeg fikk på S.Ø stanga:)
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #29 på: juli 04, 2009, 08:16:01 am »

Makrellen er vel inne i di fleste fjordene nå er det noen som har fått noen pene da ?
Jeg skal også ut og prøve meg på makrellen en da så jeg får litt agn til vinteren.
Loggført

Sider: « 1 2 3 4 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!