JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: september 03, 2008, 17:16:30 pm » |
|
Lurte på om denne huggtabellen stemmer? noen som har testet det?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pcgutt
Administrator
Sjø Ørret

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: september 03, 2008, 17:59:50 pm » |
|
Huggtabellen stemmer ofte da den er basert på månefaser, men man må ikke la være å fiske utenom bettperiodene, da det også er andre ellementer som teller inn når det gjelder godt fiske. (for eksempel høyvann/flo i sjø - klekking av innsekter i ferskvann) 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hva søren biter Lutefisken på?
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: september 03, 2008, 20:13:19 pm » |
|
Ja, det er klart, slike ting spiller jo inn:) og vinden ikke minst:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sjarken
|
 |
« Svar #3 på: oktober 18, 2008, 15:44:18 pm » |
|
Jeg tar altid en titt på dnen tabellen men for og se men bryr meg ikke om det står dårlig fiske,skal jeg fiske så fisker jeg uansett vær og vind.Men har fulgt såpass med på den at jeg tror den stemmer meget bra.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: oktober 23, 2008, 09:49:26 am » |
|
Jeg legger et bilde av huggtabelen her den finnes også på vår forside.. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #6 på: oktober 23, 2008, 12:48:09 pm » |
|
Själv så skippar jag huggtabellen då den bara stämmer till ca 40% gällande mitt fiske. Den bästa fisketuren på dem tre senaste åren hade jag då fisketabellen visade "dåligt fiske" denna dag fick vi 90 fiskar och 60 av dessa så var den minsta 1,3 kg den största 1,8 kg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: oktober 23, 2008, 17:49:27 pm » |
|
Själv så skippar jag huggtabellen då den bara stämmer till ca 40% gällande mitt fiske. Den bästa fisketuren på dem tre senaste åren hade jag då fisketabellen visade "dåligt fiske" denna dag fick vi 90 fiskar och 60 av dessa så var den minsta 1,3 kg den största 1,8 kg.
Om du har fiskat i dom typisk utplanterade sjöane, så kan man inte venta annat. Spesiellt om man har varit på åpnings fiske i ett tjärn eller sjö. Slik fisk er oppfostrad, och fölger inte naturliga hugg perioder.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #8 på: oktober 23, 2008, 21:34:21 pm » |
|
Om du har fiskat i dom typisk utplanterade sjöane, så kan man inte venta annat. Spesiellt om man har varit på åpnings fiske i ett tjärn eller sjö. Slik fisk er oppfostrad, och fölger inte naturliga hugg perioder. Om jag ska vara ärlig så har jag bara fiskat i utplanterings sjö vid ett tillfälle innan  kasnke blir det nummer två i helgen men detta är mycket osäkert.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: oktober 24, 2008, 01:11:46 am » |
|
Desverre så er det meste av vann i området her med utplantert fisk  men som nevnt i artikkelen om månefasen på www.countryfisher.org, så er månens innvirkning på fiskets huggvillighet bare en av faktorene. Eg har som Laken også erfart å få meir fisk på dårlige fiskedager enn på gode. Det betyr fortsatt ikkje at huggtabellen ikkje virker. Huggtabellen er ein pekepinn på en av faktorene som får fisken til å bite. Den største faktoren er vel oss fiskeres dyktighet og valg av sluk/agn/flue.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: oktober 24, 2008, 07:31:37 am » |
|
Som auvrebu sier det er bare en liten pekepinn,jeg har stått og dratt fisk i bøtter og spann når den viser dårlig fiske.Så det handler enkelt og greit om og være der fisken er til rett tid så enkelt er det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #11 på: oktober 24, 2008, 13:38:23 pm » |
|
Som auvrebu sier det er bare en liten pekepinn,jeg har stått og dratt fisk i bøtter og spann når den viser dårlig fiske.Så det handler enkelt og greit om og være der fisken er til rett tid så enkelt er det.
Detta tror jag också på. Sedan är det skillnad om man fiskar i åar,älvar,hav eller insjöar. Är det dåligt fiske i en sjö så kan det vara mycket bra fiske i en å. Gällande P&T vatten så är skillnaden där om man har släppt nyligen ut fisk eller om det har gått månader efter sista utsläppet av fisk. Men något som jag ska testa från och med 1 januari 2009 är att se i huggtabellen vilket fiske det är sedan jämföra med fisket jag hade samma dag. Sedan bokföra detta på ett bättre sätt än vad jag har gjort innan.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #13 på: desember 10, 2008, 23:34:19 pm » |
|
Takker 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: desember 11, 2008, 01:18:57 am » |
|
Huggtabellen lyver ikke mye, men noe er jo synsing.
Har faktisk fått fisk på dager man ikke egentlig skulle ha fått noe ifølge tabellen.
Noen som har opplevet det samme?
TS
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|