mai 24, 2012, 09:32:52 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Når på døgnet?  (Lest 650 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: september 04, 2008, 08:05:12 am »

Når på døgnet pleier aura å bite best? har hørt mange sier kvelden, hva er deres erfaring?
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: september 04, 2008, 08:07:38 am »

Når mørke siger på er det alltid bra da går ørreten i på grunnere vann for og få seg noe og spise,tidlig på morgenen er også bra.Elver har jeg erfart at er like bra døgnet rundt.Alt dette kommer ann på fiske metoder..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
JohanM
Fiske junkie
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: september 04, 2008, 08:17:46 am »

Da har vi samme erfaring:) Det er selvfølgelig mye som spiller inn, men tidlig på morgningen og fra rundt 16-17 tiden på kvelden ofte:)

Når det gjelder elver så kan jeg ikke uttale meg siden jeg ikke fisker i elver:)
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: september 05, 2008, 20:42:40 pm »

Er sikker på at disse erfaringene kan bekreftes av de fleste som fisker etter ørret ja.

Torry  Roll Eyes
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: september 12, 2008, 12:45:53 pm »

Ørretten kan man få hele døgeret, men den ahr svingingsmønster i bittet den også. Den spiser som regel mest på morgonen, like etter soloppgang. Deretter dabber bettet av utover dagen. Dårligeste bittperiode er gjerne mellom 13:00 og 16:00. Deretter tar bittet seg opp igjen utover ettermiddagen og kvelden. Siste halvtimen før sola går ned er bittet på sitt beste. deretter blir det plutselig mye dårligere fra til soloppgang igjen.

Naturligvis vil mønsteret variere litt fra vann til vann, alt etter årstid, månefase, og byttedyr. Enkelte ganger kan man treffe på ett riktig bra fiske på natten. Spesiellt gjelder dette sjøørret i mindre elver.
Men også for storørret som jakter på småfisk på grunna.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: juli 04, 2009, 08:35:04 am »

Ørreten biter hele døgnet den bare den får servert agn eller hva du fisker med på rett måte.Hvet du om noen store fine stener i vannet eller elven står det som regel noen der.
Loggført

Ansats
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: juli 18, 2009, 14:03:59 pm »

Ørreten biter hele døgnet den bare den får servert agn eller hva du fisker med på rett måte.Hvet du om noen store fine stener i vannet eller elven står det som regel noen der.
Om jeg må si det så er jeg amatør når det gjelder fiske i vann men tenkte jeg ville prøve .Jeg har ordna båt og det hele ,men hva skal jeg fiske med.Noen sier makk andre spinner sluk.Jeg hvet at i dette vanner er det en del fisk og det er veldig få som fisker der.Det er tatt mye ål i ruser tidligere.Men jeg er åpen for forslag om hva som er best.Flue kan jeg ikke kaste med så det er utelukket.
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: juli 18, 2009, 17:09:20 pm »

Jeg ville fisket en del med mark fra land og prøv noen wobblere fra båt.
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!