aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #15 på: januar 14, 2009, 18:44:58 pm » |
|
Jo, Stort sett enig med deg der, Jack, men eg har oppdaget at enkelte spinnere også fisker når de synker, eller har ett opphold i vatnet. Dessuten så spinner faktisk ein Panter Martin mens den synker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #16 på: januar 14, 2009, 20:22:14 pm » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #17 på: januar 18, 2009, 23:07:16 pm » |
|
Har kjøpt en spinner som skal være bra på SØ, har bare fått prøvd den en gang, men urten hell, men den skal testes igjen, det er blankt blad på, og den har en gjennomsiktig jigg kropp med sølv glitter i... hadde vært morro og fått noe på den, skal prøve og få kommet meg ut på tirsdag og prøve den igjen:) værmeldingen ser bra ut for vind og slikt, så er det bare om denne sløve skrotten klarer og stå opp tidlig for og komme seg ut 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #18 på: mars 05, 2009, 10:23:59 am » |
|
Er enig med deg der Jack.
Skriv litt om erfaringer om emet gutter hadde vært fint det.
TS
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #19 på: mars 05, 2009, 12:08:44 pm » |
|
jeg brukte jo litt spinner på turen til nærsnes uten resultat men det skal ikke skje igjen!!! Snart er torsken inne i bukta og jager etter slukene mine 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #20 på: mars 05, 2009, 12:12:28 pm » |
|
Det er litt forskjell på sluk og spinner da storlaksen.....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #21 på: mars 05, 2009, 12:13:33 pm » |
|
ja det veit jeg men siden jeg pleier å bruke sluk men når det ikke funker går jeg over til spinner 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #22 på: mars 05, 2009, 12:15:19 pm » |
|
Da skal du prøve ein spinner med børstemakk hengende på bak. Uimotståelig for ein sulten torsk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #23 på: mars 05, 2009, 12:19:27 pm » |
|
har prøvd med blåskjell men det burde funke ganske bra med børstemark ja!!!! men det er ikke lett å få tak i børstemark her nede for det er nesten ikke forskjell på flo og fjære + at her i nærheten er det mest stein,fjell eller grov grus bunn...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #24 på: mars 05, 2009, 12:23:35 pm » |
|
Børste mark får du jo kjøpt i ulike varianter ellers så kan du binde deg egne børstemarker..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #25 på: mars 05, 2009, 12:27:50 pm » |
|
å sånn ja trudde du mente ektevare jeg... har bundet en del børstemark fluer ja og de selger jo sånn powebait børstemark på hjem og hobby. noe som har prøvd den??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #26 på: mars 05, 2009, 12:55:03 pm » |
|
Dem ser bra ut men har aldri prøvd kun brukt flue stangen til børstemark.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #27 på: mars 05, 2009, 13:32:14 pm » |
|
de koster ikke så mye så kan jo altids teste dem og se hva som skjer kansje de funker ganske bra?? har i værtfall lest at de powerbait greiene skal funke like bra som ekte vare men mine erfaringer sier at ekte vare er best!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #28 på: mars 05, 2009, 16:11:33 pm » |
|
Eg tenkte no da på ekte vare. Du fisker jo i Åros elva, og leter du i ut osen til elva, så finner du helt sikekrt noen. Bare å vente til lavvann og begynne å snu på steiner. I elveutløp er der vedlig mye mudder i tillegg til større steiner. på vårparten finner du lett hauger av børstemakk under steinene. Du finner gjerne små ål også, men disse bør du slippe løs igjen...
Pass deg for børstemakk kan bite.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laken
|
 |
« Svar #29 på: mars 05, 2009, 18:23:09 pm » |
|
Ja tildels enig men en spinner bør jo spinne hele tiden da for og ha mest effekt vel.
Sant att en spinnare hela tiden ska spinna. jag har kört mycket med mörrumsspinnare nu under året och en modell som jag har vill inte spinna och det har varit många gjedder som ikke har velat ta denna spinnare då. men så fort jag har bytt till en som spinner så har man ganska fort fått både gjedde och gös. Största gjedden i år ligger på 8 kg tagen på spinnare
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|