Team Buer
Abbor

Utlogget
|
 |
« på: september 14, 2008, 19:42:12 pm » |
|
Vi satser på å gjenomføre ett "Gjeddetreff" i Aremark lørdag 27. sept. Blir nok mye likt konkurransen vi hadde i mai, men nå satser vi på å kalle det ett treff i steden. Altså ingen påmeldingsavgift, og ingen premier. Kun heder og ære(+sosialt) Håper noen har lyst til å bli med på dette! Fint om folk melder sin interresse i denne tråden. Stedet det oppmøte er TripperødHer er det ikke bare trolling, alt av gjedde fiskere tas imot.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wold
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #1 på: september 15, 2008, 16:39:42 pm » |
|
Hva er trolling? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
roy
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: september 15, 2008, 17:12:02 pm » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #3 på: september 22, 2008, 08:09:27 am » |
|
Hva er trolling?  Der er ein tråd om trollein ett annet sted i forumet, men kort sagt så er trolling det samme som dorging. Noen bruker uttrykket trolling for dorging med dyprigg, men mer om det andre steder i forumet. Vil ikkje dra dette tema videre i denne tråden
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Buer
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #4 på: september 23, 2008, 13:16:51 pm » |
|
virker ikke til at det kommer så mange fra dette forumet men det kommer ca 10-12 båter og vi blir vel rundt 20 pers. Legger ut en rapport her når treffen er ferdig 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #5 på: september 24, 2008, 11:16:38 am » |
|
For min del er det litt langt å reise. I tillegg skal eg til Frankfurt i morgon, og kommer heim på lørdag, deretter begynner jobben med å flytte til det nye huset som ein kompis av meg og meg har leid.
Vi holder på å starte ett firma som driver med fiskeguide og produksjon av fiskeutstyr her i Härjedalen i Sverige, og fant ut at det ville være både billigere og meir praktisk om vi leide ett større hus, sammen.
Når vi er komt på plass, vil vi sikkert reise litt rundt og delta på treff og konkurranser.
PS ! ett lite tips til nettsiden her. Hvorfor ikkje lage ein egen side med oversikt over konkurranser og treff i Norge ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Buer
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #6 på: mars 04, 2009, 02:04:47 am » |
|
Det kommer en ny konkurranse i år igjen med enda større oppmøte enn i fjor. Jeg legger ut mere info på siden så fort alt er spikret
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #7 på: mars 04, 2009, 22:51:40 pm » |
|
Høres intressant ut. Får se om eg får lokket Nils Master med på det. Han er ikkje den som er mest sugen på konkurransefiske. Eg er tildels enig med ham, og liker best stille vann/elv langt ute i ødemarka hvor der ikkje er andre mennesker i heletatt, men mener at beste måten for oss å vise hva vi kan og driver med, er å møte opp på konkurranser, messer o.l.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: mars 04, 2009, 22:56:16 pm » |
|
Er ikke dette mer som et treff en en seriøs konk da Buer eller tar jeg feil nå ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: mars 05, 2009, 09:56:34 am » |
|
virker ikke til at det kommer så mange fra dette forumet men det kommer ca 10-12 båter og vi blir vel rundt 20 pers. Legger ut en rapport her når treffen er ferdig  Det er vel et must å ha båt for å være med? Det er vel muligens få av oss som fisker fra land som har båt. Jeg gleder meg ihvertfall til rapporten fra konkurransen din. TS
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #10 på: mars 05, 2009, 10:01:58 am » |
|
Det er vel fult mulig og fiske fra land der nede som alle andre steder er ikke altid den største fisken tas i båt. Så det er sikkert mulig og melde seg på selv om mann er land fisker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Buer
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #11 på: mars 05, 2009, 20:34:20 pm » |
|
Er ikke dette mer som et treff en en seriøs konk da Buer eller tar jeg feil nå ?
Det som kommer den 20,juni er en konk vel å merke med penge premie til de tre største fiskene. Vi hadde totalt 13 båter/team med i fjor Se her for mere om konken. Vi hadde også en liten treff på høsten sammen med Vansjø gjeddeklubb men da var vi færre enn på treffen. Det hadde vært artig om det kom enda flere på konken i år noe jeg vet med sikkerhet at det kommer til. virker ikke til at det kommer så mange fra dette forumet men det kommer ca 10-12 båter og vi blir vel rundt 20 pers. Legger ut en rapport her når treffen er ferdig  Det er vel et must å ha båt for å være med? Det er vel muligens få av oss som fisker fra land som har båt. Jeg gleder meg ihvertfall til rapporten fra konkurransen din. TS Det er ikke et must å ha båt men det vil jeg annbefale på det sterkeste da det ikke er lett å fiske fra land, ikke på de hete plassene i alle fall
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Buer
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #12 på: mars 05, 2009, 20:40:06 pm » |
|
Alle fiske metoder er lovlig bortsett fra garn hehe. Det funker like fint med trolling, jerk fiske som med meite. Meite etter det jeg har forstått så gir det ikke mye fisk men stor fisk.
Jeg legger ut en ny post da alt er spikret og klart, men noe er alt spikret og det er at plassen blir den samme som i fjor og at det er penge premie.(50% til 1.plass 37,5% til 2.plass og 12,5% til 3.plass) Hva kostnaden blir per hode er ikke sikkert enda men det blir ikke all verden. Jo mere vi tar jo mere blir det også i premie. Vinneren får også en Rapala Super Shadrap i type størrelse gigantisk(ca 1m lang) dette er vel noe som de fleste kunne ha tenkt seg ville jeg tro.
Skulle det være noe dere lurer på så er det bare til å spørre
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Team Kaos
|
 |
« Svar #13 på: mars 05, 2009, 20:50:42 pm » |
|
Jeg kan si så mye at det var jæve.... sosialt på vår treffet i fjor.Husker ikke en skitt  ,bare høy musikk og skrål fra Buer  .Men som sagtfør jeg liker ikke å fiske de grønne,så det blir ikke noe fiske på meg der i år.Men morro er det på kvelden før konken i alle fall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Sjø Ørret fisker og livsnyter..................
Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #14 på: mars 05, 2009, 22:49:49 pm » |
|
vis det ikke blir for langt unna kan det kansje skje at jeg kommer  har ikke så mye erfaring med storgjedder men kan sikkert lære en del der!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|