mai 24, 2012, 10:00:06 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Biter Ørreten?  (Lest 621 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
davidisak
Mort
*
Utlogget Utlogget

« på: september 29, 2008, 20:17:58 pm »

Jeg er på et fjell nord for Lillehammer.
Det er temperaturer rundt 5 grader.

Har jeg noe sjangs for å få noe fisk?

Isåfall, hvilke kroker? (utstyr)
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: september 29, 2008, 21:04:59 pm »

Jeg er på et fjell nord for Lillehammer.
Det er temperaturer rundt 5 grader.

Har jeg noe sjangs for å få noe fisk?

Isåfall, hvilke kroker? (utstyr)

Søkke og mark er sikkert på fjellet. Men jeg tror du først bør skjekke om det er tilatt og fiske der nå.de fleste stenger 15 setember..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
davidisak
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: september 29, 2008, 21:26:11 pm »

Hvordan skal jeg sjekke dette?

Snakke med noen lokale`?
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: september 29, 2008, 21:34:46 pm »

Søk på en fiskeforening i nærheten av der du skal,da finner du regler for området og fisketider er du heldig så kan du fiske der hele tiden.Men må da holde deg ca 100 meter fra bekke osa for fisken gyter nå..
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: januar 04, 2009, 15:16:34 pm »

Biter ørreten eller hugger den på kroken er det noen som har fasiten på det da ??
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: januar 10, 2009, 00:21:54 am »

Ja si det Jack

Det er muligens talemåten rundt omkring som er forskjellig, jeg pleier å si biter på når jeg fisker med agn og hugger til når jeg fisker med sluk
TS
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: januar 10, 2009, 00:40:01 am »

Den bet i allefall for ham som fisket på isen i romjula, for den store "Røya" på 6,7 kg som alle snakket om var faktisk ingen røye, men ein ørret på 6,4. Fyren kjempet i 2 timer med den før han fikk den opp.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: januar 10, 2009, 10:13:32 am »

Den bet i allefall for ham som fisket på isen i romjula, for den store "Røya" på 6,7 kg som alle snakket om var faktisk ingen røye, men ein ørret på 6,4. Fyren kjempet i 2 timer med den før han fikk den opp.

Da hadde han to lykklige timer i allefall.
Loggført

GUBBEN
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: januar 11, 2009, 21:14:01 pm »

Hei gutter .... om ørreten biter ja det skal jeg love dere

Har funnet 2-3 vann i Akershus hvor det har vært helt vilt ifra april 2008. Her settes det ut mye fisk hvert år... Håper jeg ikke oppfattes som en skryter men fikk faktisk aldri under 5-10 fisk pr tur. Nå er det bag limit så alt over 3 stk satte jeg ut da..

Hele sommeren og frem til isen la seg var det helt vilt, en av de siste turene før isen kom fikk jeg 2 veldig pene 1,3 kg og 1.8 kg..

Isen kom i midten av november, tok første isturen i begynnelsen av desember ca 6 cm is så det ble ikke langt ut på isen nei.... men fy faen fisken er like vill biter på magot så det jomer, har vel fått en 5-6 stykker over 1 kg ifra midten av desember og frem til nå. Dette er jo sette fisk, endel av den store fisken har fått store finner og haler som en ekte mjøsørret så tydligvis formerer den seg også..

Hvor disse vannene er røper jeg aldri, men ca 30 minutter ifra Oslo   ikke at jeg ler av dere men her går riksveien 100 meter ifra disse vannene og bilene suser bare forbi og tenker vel som slik " der står det jammen en dust å fisker "

Mvh
Gubben som har funnet fiskemekka !!
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: januar 11, 2009, 21:20:43 pm »

Jeg kan love deg at det finnes mange sånne mekkaer rundt men morro at du har funnet ditt da.
Bare la bilistene tru at du er en tulling som fisker der da får du det meste for deg selv.
Men i og med dem setter ut så mye fisk der som du skriver så er det nok fler som vet om stedet der.
Har et spørsmål til deg er fisken rød i kjøttet??

velkommen til forumet..
« Siste redigering: januar 11, 2009, 21:40:49 pm av jack » Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: januar 11, 2009, 22:03:22 pm »

Rekorden min på stang er 54 ørretter på ein halvtime, og ein kompis av meg har 70 stk på ein time, 12 januar ett år. Alle ble tatt på fluestang, og streameren som heter håpløs. Vannet hvor eg fikk så mye fisk er i dag desverre tomt for ørret, men det hvor kompisen min fisket finnes fortsatt. Riktig mye fisk på 200g til halvkiloen der, men det slenger også en og annen større fisk også.
Har ett tjern like i nærheten som vi var to stk og fisket i sommer. Vi fekk ikkje mindre enn 20 ørretter hver. Der også er bag limit, og utsatt storørret, så vi tok med oss henholdsvis 3 og 4 fisker hver.
Det finnes haugevis av slike plasser. Flott at du har funnet ett par av dem.  Skitt fiske videre, sier no eg. vi håper at du legger ut noen fiskerapporter, med bilder.
Alltid morro å høre om folk som har fått fisk, vettu.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: januar 12, 2009, 00:36:14 am »

Det var jo bra at flere her har funnet sitt fiskemekka.

Bor ikke så langt unna jeg heller skjønner jeg, bor ca 10-15 minuttet jeg da, fra dette vannet.

Retningen har jeg jo funnet ut av, så kansje vi treffes i sommer ikke sant?

Velkommen til Fiske Forum fra meg også

TS
Loggført

GUBBEN
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: oktober 23, 2011, 21:41:33 pm »

Jeg kan love deg at det finnes mange sånne mekkaer rundt men morro at du har funnet ditt da.
Bare la bilistene tru at du er en tulling som fisker der da får du det meste for deg selv.
Men i og med dem setter ut så mye fisk der som du skriver så er det nok fler som vet om stedet der.
Har et spørsmål til deg er fisken rød i kjøttet??

velkommen til forumet..

Hei beklager seeeent svar Wink

Ja fisken er rød i kjøttet, i hverfall den fisken som fiskes her utover sommeren og høsten  Fikk forøvrig en fin en i dag da jeg var ute å prøvde nytt utstyr 600>700 gram litt mørk ørret men like rød i kjøttet som en fjellørret " forøvrig heller ikke myrsmak på fisken i disse vannene i.o.m godt tilsig og utsig av vann  digger

Hilsen Gubben Cool
Loggført
Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!